Fryser fast när jag inte har ett spel öppet

Permalänk

Fryser fast när jag inte har ett spel öppet

Hej jag har ett problem med min dator, ~varannan dag så fryser min dator fast sig när jag bara surfar på nätet etc, men när jag öppnar upp ett spel t.ex World of Warcraft så slutar frysningen och jag kan surfa normalt. Jag har försökt googla problemet men jag hittade ingenting.

Detta är mina specs:
Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40 GHz
MSI B75MA-P45 Motherboard
GeForce GTX 560 Ti "Golden Sample" med 320.18 drivers
8GB RAM Corsair Vengeance
Silver Power SP-SS620 620W PSU
Hitachi Deskstar P7K1000.C 500GB

Jag har haft PSU och Hårddisken i ungefär 3 år, kan det vara nån av dom som glappar?

Permalänk

Det låter konstigt, men samtidigt så tycks vissa ha fått stora problem av just den versionen av drivrutiner du har installerat till grafikkortet - se: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1212037-nvidia-g...

Börja med att avinstallera Nvidias drivrutiner och installera de senaste.

Om inte det hjälper, testa att använda en annan webbläsare, skulle problemet försvinna är det ju antagligen webbläsaren du använder som orsakar hängningarna.

Permalänk
Medlem

När du öppnar ett spel blir ju datorn varmare och då smälter den så att den inte sitter fast längre. Vilken rumstemperatur har du?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

@Hittebarnet Ska testa
@LemonIllusion
Rums tempen ligger på runt 23-25 grader på dagarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

När du öppnar ett spel blir ju datorn varmare och då smälter den så att den inte sitter fast längre. Vilken rumstemperatur har du?

Skrivet av jockeleet:

@LemonIllusion
Rums tempen ligger på runt 23-25 grader på dagarna

Jag tror han driver med dig, "fryser" vettu.
Jag tror inte du använder ordet fryser i sin rätta mening. Om någon säger att datorn fryser föreställer jag mig att muspekaren, tangentbordet och allting slutar fungera och man måste starta om datorn. Men det låter som du menar att internet slutar fungera, men börjar fungera igen om du startar WoW.

Permalänk

Datorn fryser fast sig alltså jag kan inte röra musen, använda tangentbordet eller nånting, men då och då slutar den frysa sig i några sekunder och om jag hinner få upp World of warcraft då slutar datorn att frysa fast sig. Så är det alltså.