Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zyzz:

Varje gång något nytt postas i denna tråden och man klickar sig hit för att kika så måste alla bilderna alltid laddas fram vilket resulterar i att sidan blir "längre och längre" och sista inlägget kommer förflytta sig hela tiden så man inte kan läsa det
Kan du inte lägga två spoilertaggar runt alla bilderna?

Ahh, antar att jag inte har problemet för att jag alltid laddar filerna. Ska fixa spoiler tags!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Ringde TNT nyss, var tydligen försenat 1 till 2 dagar... Får det troligen imorgon (onsdag)

Passar på att posta lite bilder på produkterna från EK!

Bilder!

Dold text
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Dekaltrimmade 780's

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av s029dg:

Dekaltrimmade 780's

Precis!

Lättare än så blir det inte!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen klar med alla produktbilder! Tog längre tid än jag väntat mig! Tycker dock att resultaten blev bra. Mycket bättre än jag själv väntat mig.

Hoppas även att det varit informativt med lite förklarande text på saker som tex vattenkylningskomponenterna som många kanske inte har 100% koll på vad allt används till!

Nu har jag i alla fall fått de sista sakerna! Här näst är ett test av systemet innan jag river kylare och liknande och börjar installera! Hoppas kunna börja med det i helgen!

Sista delarna är troligen de som gör mig mest upphetsad, nämligen ASUS och Intel produkterna! (GPU,CPU,MOMBO,SSD)

Bilder under "Visa"

Dold text
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Vackert..... *Dreglar*

Permalänk
Medlem

Hade det varit serietillverkning på det där chassit så hade jag garanterat köpt ett!
Ser mycket bra ut!

Permalänk
Medlem

Verkar som många har problem med just Asus Phoebus ljudkort, speciellt strul med drivrutiner till win 7 och i spel. Återkom gärna om du upplever ngt strul, funderar nämligen själv på att köpa ett sådant ljudkort

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Wow vilken kvalitet det var på detta loggen 0.0!
Kommer absolut tillbaks för mer

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sjukt hur bra du får till allt! Hoppas kunna göra liknande projekt med skolan som hjälp

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Proffsmoddare

Äntligen har jag haft lite tid! Har installerat och testat systemet! Nu ska det dock rivas ner igen!

Dold text
Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Sketnice mannen!
Ser fram emot resten !

Permalänk

Underbart:D

Permalänk
Proffsmoddare

Fipplar för fullt, nu får ni hålla tillgodo med grafikkorten

Har gjort lite mer men har inte tid att fixa med bilderna nu! Nu, mer modding!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Proffsmoddare

Redigerade lite till!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Så otroligt vackert!

Bra jobbat

Permalänk
Medlem

nja ... frontlucka går fetbort hos mig.

Permalänk

Nu har ju inte jag någon smidesfirma eller mekanisk verkstad men detta är definitivt ska ha i ditt CV eller Portfolio. Skulle anställt direkt...

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Mmmm... kromat.
Men kommer du inte att bocka dem? Bara använda färdiga krökar?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av hag.com:

Mmmm... kromat.
Men kommer du inte att bocka dem? Bara använda färdiga krökar?

Kommer att bli böjar snart

Har skaffat mig ett rör nu som inte spricker i "chromen/nickeln". Köpte de tidigare på jula. Inte så sjukt bra rör direkt

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

riktigt hög```kvalitets bygge```en fröjd för ögat att se

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Wow, får nästan rysningar över hur sjukt snyggt detta är. Du verkar ha tänkt på allt!

Hade lätt gjort något sånt här om jag hade tid o pengar (och skillz)!

Permalänk

Skulle lätt betalat ett par tusen för detdär chassit

Permalänk
Medlem

Såg att ASUS visat upp ditt projekt på facebook

Riktigt nice bygge. Något jag lätt skulle vilja skaffa.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

Ser sjukt bra ut, bra jobbat Brodholm!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Administrativ avgift

Vad tar du för ett custom chassi <3?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Proffsmoddare

Får ursäkta att det har dröjt lite med updates nu. Har varit väldigt upptagen med sleeving och annat viktigt och har inte postat något nytt än. Förvänta er dock mer snart!

Visa signatur

[Project]
WING X99