Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Hjälp med scartkabel till tv.

Ska köpa ny tv. Vi ska köpa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1664175
Jag har en digitalbox med scartkontakt. På denna tvn pekar scartutgången rakt bakåt och jag ska ha tvn på väggen. Hur gör jag? Finns det vinklade scart kontakter eller kanske en vinklad hdmi till scart?

/Kristoffer

Visa signatur

// Lalle

Permalänk
Medlem

http://www.kabelbutiken.com/scart-kabel-vinklad-1-5-m
Ser ut att finnas vinklade. Google säger det iaf

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om Kabelgiganten också. Just den här kabeln var givetvis slut men annars har de samma pris men fri frakt.

http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=9698

Jag har handlat där några gånger och det har fungerat bra, prylarna i brevlådan dagen efter.

Permalänk

Du ska förihelvete inte koppla in en scartkabel i en tv för 13000. Byt digitalbox, det är TV'n värd.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Du ska förihelvete inte koppla in en scartkabel i en tv för 13000. Byt digitalbox, det är TV'n värd.

Kan inte göra annat än att hålla med. Har du någon form av tv abonnemang så hör av dig till dom och du kan säkert få en nyare box gratis, eventuellt förlänga ditt abonnemang om du är nöjd. Då tycker jag definitivt att du ska be om en ny box utan kostnad.

Permalänk

Hej! Har en Dbox idag med scart. Visst kan jag byta den till en nyare med hdmi, men en sådan med hdmi kostar ju 3000kr. Tittar en del på tv men jag kommer använda den mycket mer via datorn.
Bor i Malmö-Lund området, någon fysisk butik som har någon sådan kabel på lager?

Visa signatur

// Lalle

Permalänk
Skrivet av lallemannen:

Hej! Har en Dbox idag med scart. Visst kan jag byta den till en nyare med hdmi, men en sådan med hdmi kostar ju 3000kr. Tittar en del på tv men jag kommer använda den mycket mer via datorn.
Bor i Malmö-Lund området, någon fysisk butik som har någon sådan kabel på lager?

Jag tror ändå det blir pengarna i skön för kabeln, du kommer inte stå ut länge med att se Scart-signaler på 55"
Men men, 99kr är inte hela världen.

Jag är väldigt dåligt insatt i digitala sändningar själv. Vad är det din box kan som inte TV'n gör?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

@TS: Vad skall du överhuvudtaget med en digitalbox till? TV:n har, iaf enligt prisjakt, stöd för DVB-C (kabel-TV), DVB-S2 (satellit-TV), DVB-T2 (marksänd TV, ny standard), DVB-T (marksänd TV, äldre standard). En passande CA-modul, så du kan stoppa programkortet direkt i TV:n, är klart smidigare i de flesta fall (såvida inte boxen har någon önskad funktion som TV:n saknar, t.ex. inspelning).

Permalänk

Ingen som har något tips på en fysisk butik i Malmö-Lund regionen som kan ha en sådan?
Tänkte sätta upp tvn ikväll och vill då gärna ha kabeln inkopplad då.

Visa signatur

// Lalle

Permalänk

Tror nog kontakten till Scarten kan få plats bakom tv'n.
Om du skaffar ett väggfäste som bygger ut en bit från väggen, så tv'n inte ligger kloss mot väggen, är ju bra för ventilationen också, för det blir ju en del värme där bak.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt kan det vara värt att kika på kabelgiganten.se - Jag har handlat där tidigare och det har gått hur smidigt som helst med både betalning och snabb leverans.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Rekordmedlem

Skaffa en ca modul till tvn eller byt box, att begränsa sig till lågupplöst digitaltv överfört analogt via scart känns inte som en optimal lösning idag, ska du absolut använda en scart så
http://www.kabelbutiken.com/scart-kabel-vinklad-1-5-m

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.