Permalänk
Medlem

Nytt SkypeVirus?

Hej, idag fick jag ett medelande från en kompis som det stog ''när var det sista gången du såg detta foto? (En länk) :P''

Haar fått det från 2 människor hittils? Har inte vågat klicka på länken för att en risk för virus.

Tacksam för svar !

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Hej, idag fick jag ett medelande från en kompis som det stog ''när var det sista gången du såg detta foto? (En länk) :P''

Haar fått det från 2 människor hittils? Har inte vågat klicka på länken för att en risk för virus.

Tacksam för svar !

Fråga din vän om de är han som skickar de, om inte, så är de nog virus.. kommer ihåg något liknande i msn förut

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för länk? Om det är mediafire eller något annat liknande nedladdning så är det Virus. Mina okunniga vänner ladda ner det och trodde det var en bild, trots att det var en .exe fil.. Så då vart jag spammad av liknande meddelanden.

Permalänk
Skrivet av anon218473:

Vad är det för länk? Om det är mediafire eller något annat liknande nedladdning så är det Virus. Mina okunniga vänner ladda ner det och trodde det var en bild, trots att det var en .exe fil.. Så då vart jag spammad av liknande meddelanden.

Alltså, hur stor koll har man på saker om man faktiskt klickar på sådant?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Det är en ''http:://goo.gl/rDV7.....................................''

Kännder inte igen den

Permalänk
Medlem

Nytt? Verkar ju fungera samma som de virus som farit runt senaste 10åren (msn och skype).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalln:

Det är en ''http:://goo.gl/rDV7.....................................''

Kännder inte igen den

goo.gl används för att förkorta länkar.
Men känner igen meddelandet från en polare som klickade på en sådan när han var riktigt jädra trött. Gick knappt få bort skiten. >.<

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -