Ostabila färger från laptopen till TV:n

Permalänk
Medlem

Ostabila färger från laptopen till TV:n

Tjenare

Jag har ett stående problem med min TV (Toshiba 40", har inte fler specs än så då det va en present). Iaf när jag kollar på film via Hdmi från en laptop så hänger inte bilden med, den blir successivt brusigare och sämre för att sedan efter 5-10 sekunder justeras tillbaks igen för att börja om loopen igen.

grymt irriterande när man kollar på film. Systemet ser ut så här: Laptop - Förstärkare - TV. Jag har testat allt jag kan komma på, inställningar på laptopen och på tv:n, olika kablar i olika uttag etc. men inget verkar fixa problemet.

Vet ni nåt som inte jag vet?

Ha det gött

Permalänk
Bildexpert 📺

Kan vara ett bildchip som inte gillar den signaluppsättning laptopen matar ut.

Testa med att stänga bildinterpoleringen. Vet inte vad Toshiba kallar det i sina menyer, men det kan vara "Clear"-någonting. Testa även med att stänga av videokonverteringen i förstärkaren samt att koppla direkt till TV:n för lite uteslutningsmetod.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat alla inställningar på både förstärkaren och Tv:n hittar inget som liknar eller är ens i närheten av vad du beskriver jag tror inte heller att förstärkaren är felet eftersom jag testat att koppla direkt in i Tv:n från Laptopen :/

Permalänk
Bildexpert 📺

Uteslutningsmetoden: jämför med en separat spelare, till exempel PS3 eller en Blu-rayspelare, så vet du var problemet uppstår.