Hittar inte grafikkort efter byte av nätaggregat | HD7970

Permalänk
Medlem

Hittar inte grafikkort efter byte av nätaggregat | HD7970

Hej... Börjar bli smått tokig på det här...

Mitt nätagg la av så jag åkte till Inet och fick ett nytt på garantin. Datorn är ett hemmabygge.

Efter byte av nätagg så har mitt grafikkort lagt av. Jag har agg TX750 och HD7970.

Installationen av catalyst (testat 13.4 och beta 13.6) verkar inte gå igenom. Det står att den är installerad på datorn men kan inte öppna. I slutet av installationen står det:

"Installationen är klar (varningar utfärdades under installationen). Mer information finns i loggfilen"

Grafikkortet lyser och fläktarna snurrar på bra. Jag hittar inte kortet i Enhetshanteraren..

Vad kan ha gått fel? Varför kan jag inte installera drivrutiner?

Snälla hjälp <3

edit: har provat att avinstallera alla drivrutiner och även använt drive sweeper. Kan inte installera det ändå =/

Permalänk
Medlem

Ajdå.. om ingen annan protesterar, så skulle jag nog tro att du får installera om OS.
Ibland får man gå så förbannat långt, då det börjat krångla.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att blåsa om hela skiten... Men har inte koll på hur man gör

Jag har Windows 7 OEM - version..

Men går det att lösa utan så skulle jag bli glad. Men jag har suttit med det här några timmar nu och det går inte framåt =/

Tack för ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av opaso:

Jag har funderat på att blåsa om hela skiten... Men har inte koll på hur man gör

Jag har Windows 7 OEM - version..

Men går det att lösa utan så skulle jag bli glad. Men jag har suttit med det här några timmar nu och det går inte framåt =/

Tack för ditt svar.

Har du sökt genom datorns alla hdd´s efter filer osv som bär på namnet AMD?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Har du sökt genom datorns alla hdd´s efter filer osv som bär på namnet AMD?

Det tror jag.. Jag har använt drive sweeper och rensat så mkt jag kan... Har sökt på internet och vissa får i princip rensa allt som finns och då fungerar det... Men hur mkt AMD kan egentlitgen finnas kvar efter att jag har varit på den? =P

Ska testa att formatera om skiten.. kan funka då.. Återkommer! Men det jag vet är att detta är relativt vanligt problem där ute. Lite därför jag tänkte om ni killar hade några idéer.

Permalänk
Medlem

Testa kortet i en annan dator först, hittas det inte där så är det fel på kortet, hittas det så testa installera om windows.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk

är skärmen ikopplad i graikkortet så hittar ju datorn kortet? då är det ju något knas med drivers

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Rekordmedlem

Och du har anslutit alla strömkablar ordentligt ? Ta loss och montera dem igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

har exakt samma problem, kolla denna länk kan hjälpa: #13706937

Visa signatur

Jag är som en gåta fast mycket snällare ;)

Permalänk
Medlem

Jag har ett moderkort som heter Asus P8Z68-V pro gen 3. HD 7970 fungerade felfritt fram tills att mitt nätagg krasha.

Jag lämnade in mitt nätagg tillsammans med alla sladdar jag hittade... Kan jag ha råkat slänga med grafikkortets sladdar? Följer det ens med 2 extra sladdar när man köper HD 7970?

Det enda jag inte har testat är att sätta i en annan dator... Finns det någon "switch" på grafikkortet som kan vara galen?

Permalänk
Medlem

Då har man officiellt gjort bort sig

Till mitt grafikkort så skall det vara en 8pin-kontakt... Jag hade bara en 6pin-kontakt. Dock finns det en liten fjuttig kontakt med 2pin som hänger och släpar från 6pinskontakten... Det fungerade om man använde de också...