[Projekt]: Big Bro' Prodigy [BitFenix Prodigy Mod]

Permalänk
Medlem

YEAH! UPDATE!!!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Riktigt fett! Blir nog en hel del mesh på mitt xl också, har arbetat en del med det förut i skolan, sen passar det bra till min industriella look

Tack så mycket!

Mesh är som sagt underbart. Underbar färg, underbart utseende och robust som tusen, iallafall det jag har (1mm rostfritt stål).

Ser fram emot ditt XL-bygge Vad är det för sorts mesh du kommer använda dig utav?
Om du ska fortsätta på ren camo-look så hade det ju inte varit helt fel att få meshen att se rostig ut genom lite färgarbete Passar nog bättre än ren, skinande mesh. Vart hade du tänkt ha meshen?

Skrivet av Galarix:

YEAH! UPDATE!!!

Haha YEAH! Hoppas du gillade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Det finns dock en grej på själva chassit jag har en grym idé om som jag tror kommer bli riktigt bra! Vad det är vill jag inte avslöja än, haha Vill först prova det och se om det passar, först då får ni ta del av det Som en liten teaser kan jag avslöja att det handlar om att möjligtvis ersätta handtagen på toppen med något som kommer se snyggare ut och passa bättre in i mitt bygge

Bockad mesh..? haha Blev riktigt najs med meshen inuti och baksida!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Tack så mycket!

Mesh är som sagt underbart. Underbar färg, underbart utseende och robust som tusen, iallafall det jag har (1mm rostfritt stål).

Ser fram emot ditt XL-bygge Vad är det för sorts mesh du kommer använda dig utav?
Om du ska fortsätta på ren camo-look så hade det ju inte varit helt fel att få meshen att se rostig ut genom lite färgarbete Passar nog bättre än ren, skinande mesh. Vart hade du tänkt ha meshen?
Kommer använda mig av likadan som din, det ä den jag får tag på och den jag gillar Jo, ska nog lacka den bronsfärgad, och sen matta ner den med fint slippapper

Haha YEAH! Hoppas du gillade det

Kommer använda mig av likadan som din, det ä den jag får tag på och den jag gillar Jo, ska nog lacka den bronsfärgad, och sen matta ner den med fint slippapper

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, keep it up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Bockad mesh..? haha Blev riktigt najs med meshen inuti och baksida!

Inte bockad mesh, något ännu bättre i mitt tycke! Kan inte avslöja mer innan jag provat hur bra det fungrar, haha

Tack tack, bygget ska skrika "MESH!"

Skrivet av LeoCarlsson:

Det är nice Precis, ge det lite camo-färger och det kommer vara sweet. Varför inte slänga på lite löv samtidigt? Haha.

Skrivet av Xiqt:

Ser bra ut, keep it up!

Tacktack!

Permalänk
Medlem

Hej alla kära läsare/följare/tittare/älskarinnor!

Är bara glad över att meddela att jag nu fått hem ett paket med en produkt som kommer, även den, ha enorm betydelse på hur chassit och slutprodukten blir!

Vad det är ska jag fotografera, spela in och trixa med under dagen. Det blir att jag släpper en ny update möjligtvis imorgon eller övermorgon.
Som sagt, det kommer handla om en specifik produkt som kommer bli grymt i detta bygge!

Jag kan avslöja att produkten är en ganska viktig del i datorn, man måste inte ha den för att använda datorn men det är bra att ha beroende på vad man gör med sin dator. Och ja, just det, den kopplas till bildskärmen! Gissningar?

Det var en liten uppdatering om vad som komma skall, även om den var lite hemlighetsfull!

På återseende nu i dagarna,
MVH
Nikkop

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Hej alla kära läsare/följare/tittare/älskarinnor!

Är bara glad över att meddela att jag nu fått hem ett paket med en produkt som kommer, även den, ha enorm betydelse på hur chassit och slutprodukten blir!

Vad det är ska jag fotografera, spela in och trixa med under dagen. Det blir att jag släpper en ny update möjligtvis imorgon eller övermorgon.
Som sagt, det kommer handla om en specifik produkt som kommer bli grymt i detta bygge!

Jag kan avslöja att produkten är en ganska viktig del i datorn, man måste inte ha den för att använda datorn men det är bra att ha beroende på vad man gör med sin dator. Och ja, just det, den kopplas till bildskärmen! Gissningar?

Det var en liten uppdatering om vad som komma skall, även om den var lite hemlighetsfull!

På återseende nu i dagarna,
MVH
Nikkop

Nu blir jag fundersam

Lycka till

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Nu blir jag fundersam

Lycka till

Haha Ursäktar för det dröjer, oväntat som kommit upp som gör jag inte kan fixa det än!
Men det kommer i början på nästa vecka, lovar >: )

Skrivet av KoSoVaR:

Grafikkort ;D

Vi får se nu i veckan vad det kan vara!

Angående den upcoming vattenkylningen!:

Här har jag gjort några prototyper som visar upp hur jag tänkt placera radiatorerna på toppen om jag skulle ta och göra det (dvs inte ha dem placerade inuti chassit). Jag har inte bestämt något ännu eftersom jag inte har chassit att prova med just nu (jag lämnade det hos min far dit jag ska nästa vecka).

Det kan komma att se ut som dessa prototyper eller så kan det sluta helt annorlunda med allt monterat innuti chassit. Det beror helt på vad jag listar att göra och hur allt passar när jag provar det ^ ^
Så i fall jag inte ska placera radiatorerna inuti chassit (vilket beror på om jag kan få det att funka) så kan det komma att se ut så här!

Låt mig veta vad ni tycker! (Även om jag vet att många inte kommer att gilla idén med att ha radiatorerna placerade utanför chassit ^_^)

Sett från sidan:
Reservoir placerad inuti.
Radiatorer placeras ovanpå med kromade rör som går nerifrån och upp över baksidan.

Med sidopanelen:

Sett bakifrån:
Här ser vi rören som går nerifrån och upp över baksidan och ansluter till radiatorerna på toppen.

Sett uppifrån:
Här ser vi de två radiatorer som är seriellt kopplade till varandra. Röret går sedan ner igen på andra sidan.
(fläktarna är endast där för att illustrera storleken och placeringen av radiatorerna. Jag kommer troligtvis inte ha dem såhär)

Oh ja, pumpen kommer att vara bakom moderkortet - därför går röret på andra sidan av chassit och in bakom moderkortsplåten

Så om jag skulle placera radiatorerna på utsidan, vad tycker ni om den här idén?
Jag vet att vissa (eller troligtvis nästan alla) inte gillar idéen med att placera dem utanför/ovanpå chassit, men jag tror att det ger lite industriell känsla till det! ^ _ ^
Men jag har inte bestämt mig ännu, dessa är bara prototyper där jag försöker prova saker för att se hur det kan komma att bli

Låt mig höra vad du tycker!
Tack!

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Så om jag skulle placera radiatorerna på utsidan, vad tycker ni om den här idén?
Jag vet att vissa (eller troligtvis nästan alla) inte gillar idéen med att placera dem utanför/ovanpå chassit, men jag tror att det ger lite industriell känsla till det! ^ _ ^
Men jag har inte bestämt mig ännu, dessa är bara prototyper där jag försöker prova saker för att se hur det kan komma att bli

Tack!

/nikkop

Det kan nog funka bra! Gillar rördragningen upp dit iaf! Men ska du lacka raddarna då eller ha dem som de är? och ska verkligen fläktarna sitta ovanpå och blåsa ner varm luft i chassit? Tror det hade vart riktigt snyggt med bygga så man bara ser kylflänsarna på raddarna, och om de går att få lite metall finnish på dem kanske? Hade passat bra till meshen!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Skrivet av Nikkop:

Haha Ursäktar för det dröjer, oväntat som kommit upp som gör jag inte kan fixa det än!

Här har jag gjort några prototyper som visar upp hur jag tänkt placera radiatorerna på toppen om jag skulle ta och göra det (dvs inte ha dem placerade inuti chassit). Jag har inte bestämt något ännu eftersom jag inte har chassit att prova med just nu (jag lämnade det hos min far dit jag ska nästa vecka).

Det kan komma att se ut som dessa prototyper eller så kan det sluta helt annorlunda med allt monterat innuti chassit. Det beror helt på vad jag listar att göra och hur allt passar när jag provar det ^ ^
Så i fall jag inte ska placera radiatorerna inuti chassit (vilket beror på om jag kan få det att funka) så kan det komma att se ut så här!

Låt mig veta vad ni tycker! (Även om jag vet att många inte kommer att gilla idén med att ha radiatorerna placerade utanför chassit ^_^)

Sett från sidan:
Radiatorer placeras ovanpå med kromade rör som går nerifrån och upp över baksidan.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag128/nikkoprojects/sida2...

Med sidopanelen:

Sett bakifrån:
Här ser vi rören som går nerifrån och upp över baksidan och ansluter till radiatorerna på toppen.
http://i1302.photobucket.com/albums/ag128/nikkoprojects/water...

Sett uppifrån:
Här ser vi de två radiatorer som är seriellt kopplade till varandra. Röret går sedan ner igen på andra sidan.
(fläktarna är endast där för att illustrera storleken och placeringen av radiatorerna. Jag kommer troligtvis inte ha dem såhär)

Oh ja, pumpen kommer att vara bakom moderkortet - därför går röret på andra sidan av chassit och in bakom moderkortsplåten

Tack!

/nikkop

Hej, Måste säga att du vissar hur du ska göra otroligt bra genom bilder, photoshoppar du? eller vad gör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Sett från sidan:

Med sidopanelen:

Sett bakifrån:

Sett uppifrån:

Tack!

/nikkop

Du borde skaffa såna hära corsair fläktar med en vit ring runt dom . Dom skulle nog sitta riktigt fint på detta bygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Det kan nog funka bra! Gillar rördragningen upp dit iaf! Men ska du lacka raddarna då eller ha dem som de är? och ska verkligen fläktarna sitta ovanpå och blåsa ner varm luft i chassit? Tror det hade vart riktigt snyggt med bygga så man bara ser kylflänsarna på raddarna, och om de går att få lite metall finnish på dem kanske? Hade passat bra till meshen!

Tacktack! Rördragningen känns industriell!

Raddarna kommer jag låta vara som de är, svarta dvs.
Angående fläktarna så är de endast där för att illustrera storlek och placering av radiatorerna Jag kommer troligtvis inte ha fläktarna sådär.
Kan ju placera fläktarna under raddarna så att man ovanifrån bara ser radiatorerna och inte några fläktar. Hade passat in tror jag
Får se hur det blir när man ska få igång systemet!

Skrivet av NJB Mods:

Hej, Måste säga att du vissar hur du ska göra otroligt bra genom bilder, photoshoppar du? eller vad gör du?

Tacktack!
Yes det är photoshop hela vägen, inget annat Hämtar färdiga bilder och/eller gör egna.

Skrivet av Fabbeee:

Du borde skaffa såna hära corsair fläktar med en vit ring runt dom . Dom skulle nog sitta riktigt fint på detta bygge

Bra tips! Dock vill jag nog ha orange-färgade fläktar för att matcha moderkortet! Vill inte skippa det orangea helt och hållet.
Vi får se vad det blir! Fläktar kommer senare

Tack för inputen!

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

That moment when someone accidentally pull the chromepipe.....

Permalänk

Kul att se en riktig mod. Du gör det bra som trycker in ett e-atx moderkort i ett m-itx chassi. Tror det här kommer bli skitbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

That moment when someone accidentally pull the chromepipe.....

Haha. Någon tror det är ett handtag å bara "Titta jag kan bära ditt chassi med en hand" sen bara sprutar de ut vätska.
Mardröm!

Skrivet av Bacontree:

Kul att se en riktig mod. Du gör det bra som trycker in ett e-atx moderkort i ett m-itx chassi. Tror det här kommer bli skitbra.

Tack! Yes det blir ganska kompakt men det som är hela grejen. Ser ingen anledning att ha överblivet utrymme
Hoppas du gillar det så pass mycket att du följer det framöver!

/nikkop

Permalänk
Medlem

Tjenare riktigt trevligt bygge .....bara en fundering när tippar du på att du blir klar med denna (KVINNA)``

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

Tjenare riktigt trevligt bygge .....bara en fundering när tippar du på att du blir klar med denna (KVINNA)``

Tacktack!

Jag ska försöka bli klar under sensommaren/början på hösten, så runt September/Oktober!
Jag ska imorgon ner till Helsingborg (min f.d. stad) där min far har massa verktyg jag kommer kunna använda för att bli klar med projektet!

Hoppas du ser fram emot det lika mycket som jag

/nikkop

Permalänk
Medlem

Har lite nyheter angående placering av radiatorerna.

Jag har hittat ett sätt att få plats med båda radiatorer + fläktar innuti chassit! Jag antar att det är även det de flesta förväntar sig och just nu ser det ut att vara möjligt

När jag provade att ha radiatorerna på toppen enligt prototyperna ovan så såg det ut som skit rent ut sagt, haha. Inte alls som jag företällde mig. Men nu ska det förhoppningsvis kunna gå att ha dem placerade innuti chassit!

PS! Jag borde hinna få upp en update under morgondagen om allt går enligt planerna. Nu under sommaren är jag inte stationerad någonstans så hinner inte jobba så mycket med projektet!

Tack för förståelsen!
/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Har lite nyheter angående placering av radiatorerna.

Jag har hittat ett sätt att få plats med båda radiatorer + fläktar innuti chassit! Jag antar att det är även det de flesta förväntar sig och just nu ser det ut att vara möjligt

När jag provade att ha radiatorerna på toppen enligt prototyperna ovan så såg det ut som skit rent ut sagt, haha. Inte alls som jag företällde mig. Men nu ska det förhoppningsvis kunna gå att ha dem placerade innuti chassit!

PS! Jag borde hinna få upp en update under morgondagen om allt går enligt planerna. Nu under sommaren är jag inte stationerad någonstans så hinner inte jobba så mycket med projektet!

Tack för förståelsen!
/nikkop

Interna radiatorer gillas, tycker inte att det var särskilt snyggt med dem utanpå.
Update i morgon gillas också, ska ut och resa då så hinner i så fall förhoppningsvis se den innan jag kommer utomlands och det blir svårt med internet.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

PS! Jag borde hinna få upp en update under morgondagen om allt går enligt planerna.
/nikkop

Var går planerna? ^^
Så spänd av förväntan

Permalänk
Medlem

Unboxing & Översikt av GIGABYTE GTX 780 OC 03/08 - 2013

UPDAAAAAAATE!

Unboxing & Översikt av GIGABYTE GTX 780 OC - 03/08 -2013

UPDATE 03/08 - 2013

Hej hopp!

Här kommer nästa "update" som kommer handla om en liten annorlunda grej.

Jag vill börja med att tacka GIGABYTE extremt mycket som har försett mig med ännu en produkt, nämligen inget mindre än ett GTX 780 OC (Windforce 3X 450W)!

Jag ser väldigt mycket fram emot att få använda produkten i detta bygget/projektet och vet att det kommer ha stort inflytande!
Big Bro' Prodigy med ett GTX 780 OC kommer bli helgrymt!

Jag kommer göra ett flertal olika moment kring grafikkortet men tänker separera det från denna projektlogg.
Istället för att ha all information kring grafikkortet i denna bygg-/projektlogg så länkar jag till min nyskapade tråd helt dedikerad till GIGABYTE GTX 780 OC!
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1227667-nikkops-...

Var vänlig gå in och läs vad det handlar om, jag tror ni kommer gilla det! Där kommer unboxings, benchmarks/tests, överklockning och allt dylikt ta plats.

Här är videon jag gjort:

Inne på själva tråden så finns det mer information med bilder och text!

Tackar för ni läser och kika gärna in den nya tråden som sagt! Det är en mys-hörna!
MVH
Nikkop

Skrivet av hag.com:

Interna radiatorer gillas, tycker inte att det var särskilt snyggt med dem utanpå.
Update i morgon gillas också, ska ut och resa då så hinner i så fall förhoppningsvis se den innan jag kommer utomlands och det blir svårt med internet.

Skrivet av iSw3de:

Var går planerna? ^^
Så spänd av förväntan

Här kommer det! Ursäktar den tog en dag extra, tog sjukt lång tid att rendera och ladda upp en 2GB fil på YouTube :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Ett 780, bättre än så blir det inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ett 780, bättre än så blir det inte

Haha, nä ett GTX 780 är jädra maffigt!

Har inte hunnit testa allt för mycket än tyvärr. Tappade bort min SSD när jag reste, den gled ur min väska
Så om någon har hittat en Crucial M4 128GB någonstans mellan Trollhättan, Göteborg och Helsingborg så hojta till! Den är troligtvis min

Grafikkortet kommer göra bygget ännu mera maffigt än vad det redan var planerat att vara! Nu är det verkligen maffiga high-end prylar som tar plats! Ska bli redigt skoj att få rigga ihop allt sen tilll en färdig produkt. Speciellt med vattenkylning som jag aldrig har hållt på med förr. Kommer lära mig en del nytt

/nikkop

Permalänk
Medlem

Hallåj allihop!

Som jag avslöjade tidigare kommer jag att placera radiatorerna till vattenkylningen inuti chassit och inte utanpå. Tänkte därför jag kunde visa hur jag har tänkt!
Allt är endast temporärt satt i chassit utan någon form av montering då chassit inte är färdigt. Detta är mer än "prototyp".

Om ni råkar ha andra förslag på montering så låt mig veta!
Detta är då vad jag har provat och kommit fram till.

Här är den reservoiren placerad längst till vänster där den även kommer synas med sidopanelen monterad. Anledningen till att jag valde en så stor reservoir (25cm) är för att jag tycker det blir snyggt när det tar upp all den vertikala platsen
Den första radiatorn är placerad längst till höger. Jag kommer kunna använda radiatorn + fläktar utan att blockera kontakterna för fläktar, frontpanelen och dylikt. Dock kan det hända att den sista PCI-E porten blockeras (spelar dock ingen roll då jag ändå inte kommer köra 4way SLI). Jag är inte säker på om den kommer blockera ännu, det får vi se senare
Jag tror inte heller radiatorn kommer blåsa "varm" luft på grafikkortet då jag har 2x 240 radiator på CPUn endast och det kommer inte bli särskilt varmt. Lite överdrift men varför inte om man kan!

Här är baksidan, bakom moderkortet. Denna sida kommer inte vara synlig och även därför jag placerar alla komponenter här som inte ska synas i fönstret.
Längst till vänster ser vi den andra radiatorn. Jag kommer givetvis göra hål i sidopanelen och sätta fläktgaller så att fläktarna kan ta in fräsch luft! Jag har även lyckats montera en mekanisk hårddisk (3.5") under radiatorn. Väldigt trevligt då jag hade problem att hitta ett ställe för denna innan.
Därefter ser vi pumpen (Laing DDC). Jag vill montera den såhär då det är bäst för platsen innuti chassit. Först var jag osäker på om jag kunde montera pumpen såhär, ifall den mådde bra av det. Visar sig att Laing säger det är helt okej, nice!

Så överlag har jag lyckats hitta plats och placera hela vattenkylningspaketet innuti chassit. 2x 240 radiatorer, 25cm reservoir och pumpen. Frågan är om allt kommer fungera praktiskt. Laing säger iallafall att pumpen kan monteras på det sättet:

Jag planerar att använda 2st fläktar och inte Push'n'Pull då radiatorerna endast är 30mm tjocka och PnP kommer inte ge någon prestandaförbättring.

Sååå, vad tror ni?
Jag är helt ny och grön på vattenkylning så om jag missat något viktigt eller gjort något brutalt fel låt mig veta! x)
Även om du råkar ha tips eller andra förslag på placering så hojta till!

Detta bygget kommer bli sjukt kompakt och är nästan rädd för att densiteten är för hög! haha. Kommer väga bly x)

Tack
MVH
Nikkop

Permalänk
Medlem

Ser riktigt maffigt ut när i stort sett allt man ser tas upp av ett moderkort, men att man ändå får plats med nätagg och sådant bakom.
Har dock en liten fundering (har inte heller någon som helst erfarenhet eller kunskap om vattenkylning). Skulle man inte kunna byta plats på reservoaren och den första radiatorn? Jag tycker att det känns som att grafikkortet bildar en relativt effektiv luftbarriär och att luften från radiatorn måste ut på utrymmet mellan den och gpu:n i överkant och underkant (om radiatorn används som insug). Eftersom gpu:n sitter långt fram så tycker jag att det borde bli mer luft om man monterar radiatorn i bakkant? Eller är det något jag missat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Ser riktigt maffigt ut när i stort sett allt man ser tas upp av ett moderkort, men att man ändå får plats med nätagg och sådant bakom.
Har dock en liten fundering (har inte heller någon som helst erfarenhet eller kunskap om vattenkylning). Skulle man inte kunna byta plats på reservoaren och den första radiatorn? Jag tycker att det känns som att grafikkortet bildar en relativt effektiv luftbarriär och att luften från radiatorn måste ut på utrymmet mellan den och gpu:n i överkant och underkant (om radiatorn används som insug). Eftersom gpu:n sitter långt fram så tycker jag att det borde bli mer luft om man monterar radiatorn i bakkant? Eller är det något jag missat?

Haha yes. Tack vare bredden på 25cm på chassit så är detta möjligt, annars hade inte nätaggregatet och allt annat kunnat få plats bakom
Men vid en första titt när man bara tittar in genom fönstret så syns inte nätaggregatet samtidigt som moderkortet tar upp hela utrymmet - man blir nog lite förvirrad om man inte vet om baksidan

Ditt förslag är korrekt och hade varit ett drömscenario!
Dock är det inte genomförbart tyvärr då radiatorn/fläktarna hade isåfall slagit i kylflänsen på moderkortet (den det står "Ultra Durable" på om du kollar på den andra bilden). Tror även fläktarna hade varit väldigt nära, om inte slagit i, RAM-platserna.
Så tyvärr går det inte att montera en radiator med fläktar i baken. Endast radiator får plats, men inte fläktar också :/

Så ditt tänk är helt korrekt men det är inte möjligt tyvärr
Har försökt några gånger för det är även det jag tänkt skulle passa bäst men icke sa nicke.

/nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Haha yes. Tack vare bredden på 25cm på chassit så är detta möjligt, annars hade inte nätaggregatet och allt annat kunnat få plats bakom
Men vid en första titt när man bara tittar in genom fönstret så syns inte nätaggregatet samtidigt som moderkortet tar upp hela utrymmet - man blir nog lite förvirrad om man inte vet om baksidan

Ditt förslag är korrekt och hade varit ett drömscenario!
Dock är det inte genomförbart tyvärr då radiatorn/fläktarna hade isåfall slagit i kylflänsen på moderkortet (den det står "Ultra Durable" på om du kollar på den andra bilden). Tror även fläktarna hade varit väldigt nära, om inte slagit i, RAM-platserna.
Så tyvärr går det inte att montera en radiator med fläktar i baken. Endast radiator får plats, men inte fläktar också :/

Så ditt tänk är helt korrekt men det är inte möjligt tyvärr
Har försökt några gånger för det är även det jag tänkt skulle passa bäst men icke sa nicke.

/nikkop

Aja man kan ju inte alltid få allt. ;D Och jag antar att det inte kommer att spela så stor roll, det kommer nog fortfarande att kyla tillräckligt.
Men du skrev ju att du skulle ha båda radiatorerna att kyla gpu med, hur ska du då kyla cpu? Luftkyld? Och varför?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Aja man kan ju inte alltid få allt. ;D Och jag antar att det inte kommer att spela så stor roll, det kommer nog fortfarande att kyla tillräckligt.
Men du skrev ju att du skulle ha båda radiatorerna att kyla gpu med, hur ska du då kyla cpu? Luftkyld? Och varför?

Haha precis. Vissa grejer har fått plats med milimetrar i chassit, så att vissa grejer inte får plats gråter jag inte över, har lyckats få plats med annat jag trodde var omöjligt x)

Nej, jag skrev jag skulle kyla CPUn med båda radiatorerna, inte GPU Du måste ha läst fel eller missförstått
Grafikkortet ser jag ingen anledning att kyla just nu iallafall. Temperaturerna och ljudnivån är båda bra och fina. Ett vattenblock på grafikkortet blir isåfall för att det är roligt, typ x) Får se angående framöver!

Ska för övrigt se om jag kan få lite moddande gjort idag!

/nikkop