Missnöjd med Antec ljudnivå!

Permalänk
Medlem

Missnöjd med Antec ljudnivå!

Hmm, köpt ett nytt nätaggregat nu, och en Seagate Barracuda V.
Nu är det så att i min annars så tysta burk, så låter nätdelen faktiskt väldigt mycket. Mycket mycket mer än den gamla Q-tec 300 wattaren.
Dock så är nätdelen annars mkt stabil, men för er som verkligen vill ha en tyst dator kan jag tyvärr inte rekomendera Antec.

Permalänk
Medlem

hummmm hur många watt ligger den på då? samt är det Antec True Power lr är det en äldre modell?

Permalänk

Jag köpte ett Antec True Power 330W som jag måste säga jag är mycket nöjd med. Mitt grafikkort är nu det som låter mest (Hercules 8500LE)
Så det kanske är något fel på ditt?

Permalänk
Medlem

Det är ett Antec Truepower 430w, och det står "antec low-noise technology" på det. Hmpf... iofs innan lät mitt grafikkort mest också så det kanske är jag som är kräsen nu. Jag tror inte att det är något fel på det, fläktarna blåser på rätt bra och det verkar behövas för agget är ganska varmt.

Det går iallafall inte att sova med, men jag antar att det kanske inte går att få tystare...

För övrigt har jag ett annat problem som nån kanske kan hjälpa mig med: Fick som sagt en Seagate Barracuda V också. Har nu installerat windows och partitionerat upp disken i 2 delar. Dock så hackar hela datorn till en gång var 20 sek ungefär. Även om jag inte har något program igång så hackar den till.
Tycker det är lite skumt... nån som vet vad det kan vara?

Permalänk

420 watt ger mer värme som måste blåsas bort så där har du nog problemet.

Kolla efter irq-konflikter, kan va det som ger hack.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem

Spannen :

Seagaten gör självtest när den är ny, så det är antagligen normalt och borde försvinna efter några dagar/veckor

Visa signatur

Common sense isn't that common.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAz
Spannen :

Seagaten gör självtest när den är ny, så det är antagligen normalt och borde försvinna efter några dagar/veckor

w00t? Du menar alltså att den kommer att hålla på såhär i några veckor för att testa sig själv?
Någon som kan konfirmera detta?

Permalänk

Kan meddela att jag också köpt en Barracuda V, men jag har då aldrig märkt av att den gör något slags självtest eller liknande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grillkorv
Kan meddela att jag också köpt en Barracuda V, men jag har då aldrig märkt av att den gör något slags självtest eller liknande

Min gjorde det och min polares gjorde också det... Höll på i ungefär två-tre dagar. Den gör bara testet när HD:n är oanvänd så...

Dock var det Barracuda IV-or...