Synpunkter/tips helt nytt för 15k ca

Permalänk
Medlem

Synpunkter/tips helt nytt för 15k ca

Tjena har spunnit lite tankar om en ny stationär och har då fått hjälp att slänga ihop denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/3633131/2013-07-23

Tips, synpunkter, kritik?

Allt uppskattas.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING ATX CPU: i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) Mem: Corsair Vengeance 8GB Pro
Nätagg: be quiet! Dark Power Pro10 750W 80+ Gold GPU: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning
Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 Cpu-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Skärm: BenQ 24'' XL2420T 120hz

Permalänk
Medlem

Ska operativsystem ingå? Hur stor SSD och hur mycket lagring uppskattar du att du behöver?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Operativsystem är inte inräknat i köpet. SSDn kommer jag i princip lägga operativet och några frekvent spelade spel så tror jag klarar mig där med 128gb, lägger de mesta andra på 1tb disken. Drog in lite på ssd så jag kunde ta in gtx780,

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING ATX CPU: i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) Mem: Corsair Vengeance 8GB Pro
Nätagg: be quiet! Dark Power Pro10 750W 80+ Gold GPU: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning
Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 Cpu-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Skärm: BenQ 24'' XL2420T 120hz

Permalänk
Hjälpsam

Rent design mässigt passar ju detta moderkort bättre, har även en bättre ljudkrets http://www.inet.se/produkt/1902506/msi-z87-g45-gaming-atx

A-DATA SSD vet jag inget om. . .men 250Gb är trevligt att ha

2133MHz minnen tjänar du knappt nått på. . men visst skiljer bara 190:- mot 1600MHz så..tja varför inte

En CPU kylare hade varit trevligt, tänk bara på att minnena du valt är lite höga

Permalänk
Medlem
Skrivet av So0tarn:

Operativsystem är inte inräknat i köpet. SSDn kommer jag i princip lägga operativet och några frekvent spelade spel så tror jag klarar mig där med 128gb, lägger de mesta andra på 1tb disken. Drog in lite på ssd så jag kunde ta in gtx780,

Okej, och chassi. Hur vill du att det ska se ut? Ska det vara ljuddämpat?
Ska hela systemet vara så tyst som möjligt eller spelar det inte så stor roll?
Är det lungt om det ser ut som skit (noctua style ) inuti lådan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Okej, och chassi. Hur vill du att det ska se ut? Ska det vara ljuddämpat?
Ska hela systemet vara så tyst som möjligt eller spelar det inte så stor roll?
Är det lungt om det ser ut som skit (noctua style ) inuti lådan?

Chassit får gärna vara "simpelt" dvs svart, lagom storlek(inte förliten). Skippar gärna massa lull lull som belysning och annat.
Är ju alltid skönt om burken är isolerad och inte väsnas men är ju också härligt om den håller låg temp och är rymlig men iaf ligger på 1000kr gränsen.
Insidan spelar väl ingen jätteroll om de nu inte är insyn ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av So0tarn:

Chassit får gärna vara "simpelt" dvs svart, lagom storlek(inte förliten). Skippar gärna massa lull lull som belysning och annat.
Är ju alltid skönt om burken är isolerad och inte väsnas men är ju också härligt om den håller låg temp och är rymlig men iaf ligger på 1000kr gränsen.
Insidan spelar väl ingen jätteroll om de nu inte är insyn ^^

Då är detta mitt förslag.
http://www.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg=on&l...
Om du köper på rätt ställen kan du få det ganska nära 15k. Tyst kommer det absolut vara, i idle ohörbart och i load väääldigt tyst.
SLI ready så du kan bara slänga in ett till grafikkort så funkar allt.

Visa signatur

Permalänk

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3643734/2013-07-26
Ifall du inte tänker slänga in ett till 780 så skulle jag köra på 770 sli.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tjena har varit bortrest så därav de sena svaret.
Efter mycket funderande fram och tillbaka så köpte jag tillslut denna uppsättningen.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3692383/2013-08-07

Tack för era tips och synpunkter dom behövdes.

Mvh So0tarn

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Grattis. . .gillar val av PSU, ingen budget variant här inte

Återkom gärna med hur mycket plats det blir mellan kylaren o dom lite högre minnena. . . .jag rekommenderar det moderkortet o den kylaren ofta men inte riktigt vågat rekommendera dom minnena pga höjden