G65 verkar ha några fler SATA portar än G45, men annars är de rätt lika. Alla kort i Power-serien är specialdesignade för överklockning och XPower är värstingen med bäst strömförsörjning. För "normal" överklockning duger korten ur G-serien väl till, men om du är en mer extrem överklockare kanske något av Power-korten kan passa bättre. Alla kort i Power-serien har även inbyggt WiFi & Bluetooth vilket G-korten saknar om du nu skulle behöva det.
Intel-kortet du nämner verkar ha lagt krutet på anslutningar och har t.ex dubbla nätverksportar och en Thunderbolt-kontakt.
För normal överklockning (typ 4.5-4.6GHz på 1.225V med endast multiplikatorförändring) funkar i stort sett alla Z87-moderkort helt okej. Det gäller mer att ha tur med den CPU man får och just överklockningskvalitet varierar rätt mycket för Haswell-processorer. Om du kan få en stabil överklock av din 4770K på 4.6GHz med 1.200V- 1.250V har du en rätt bra CPU och det är ett helt ok ställe att börja en "vardagsöverklockning".
För grafikkortöverklockning kan jag inte minnas att jag hört något om att något moderkort är bättre eller sämre ön något annat. Där handlar det nog mer om att välja ett bra grafikkort som klockat bra (plus som alltid att ha tur och få ett extra bra exemplar).
Av de kort du räknar upp skulle jag rekommendera G45 om du inte absolut behöver de extra SATA/USB/Thunderbolt-portarna som de andra korten har eller tänker syssla mycket med överklockning.