Din top 5 på dem bästa spelen någonsin

Permalänk

1. Heroes of Newerth
2. DotA 2
3. DotA Allstars
4. League of Legends
5. Warcraft III: The Frozen Throne

...nä, man kanske borde klumpa ihop dem på något sätt för att få in något annat

1. MOBA ^
2. Warcraft (allt, inklusive wow)
3. Super Mario Bros
4. Tetris
5. Portal

Permalänk
Medlem

Wow, detta blir svårt.

De bästa spelen
1. Metal Gear Solid (Hela serien <3)
2. TES (framförallt oblivion)
3. Max Payne 2
4. HL2
5. The walking dead

Bubblare: Svea Rike, Alan Wake, Doom och GTA (främst vice city och san andreas)

De spel som givit mig mest speltimmar (Där handlingen inte var fokus)
1. World of Warcraft
2. CS 1.3-1.6
3. Diablo 2
4. Battlefield 2 och 3
5. C&Q Red Alert

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

1. Baldur's Gate 2
2. Quake 3 Arena
3. Diablo 2 + Lord of Destruction
4. Battlefield 3
5. Zelda: A link to the past

meeen, då kom inga gamla göttiga äventyrsspel med såg jag precis..
Indiana Jones and the fate of Atlantis & Broken Sword: Shadow of the templars är ju episka..
Och Transport Tycoon Deluxe (eller Open transport tycoon deluxe) borde också vara med på ett hörn.
Det var svårt det här...

Permalänk
Medlem

Ingen speciall ordning:
-Need for Speed: Underground 2
-Battlefield 1942
-The Legend of Zelda: The Wind Waker
-Final Fantasy 7
-Starwars: Battlefront II

Sjukt va tid jag lade på dessa spel... Kommer aldrig glömma dessa spel, har alla 5 en speciell plats i mitt <3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

1. Star Wars Knight of the Old Republic - Grym story, Lightsaber och allt var bara riktigt, riktigt bra.

2. Fallout 3 - Älskar post-apocalyptic temat, Storyn är bra och stor värld att leka i och massvis med uppdrag att göra.

3. Grand Theft Auto IV - Gillar att GTA har blivit mer "allvarligt" och inte så skämtsamt som spelen innan har varit. Älskar känslan av att spela en "riktig"
gangster och inte "clown gangster" som spelen innan. Missförstå mig inte, Jag älskar verkligen hela GTA serien men jag tycker dom är på väg åt rätt håll.
Håller tummarna att GTA V kommer att vara i samma stil som IV med lagom mycket komedi om ni förstår vad jag menar!

4. The Witcher 2: Assassins of Kings - Ett mörkt, lite vulgärt och ett väldigt vuxet spel. Helt underbar story och sjävla gameplayet är minst lika bra som storyn och så är kontrollen helt underbart tight med både t-bord/mus och handkontroll plus att det är bland det snyggaste spel jag spelat.

5. Diablo 2-3 - Behöver inte säga så mycket om dessa två, vågar inte ens tänka på hur många tusentals timmar jag spelat. Dock är ju D2 mycket bättre än D3 men båda förtjäna att dela på sista platsen Varför dom inte kom högre upp i placeringen hos mig är för att jag verkligen älskar en bra story över allt annat.

Sen måste jag säga att jag verkligen gillar Resident Evil, men det är en annan historia

Mvh Martin

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

1. Diablo II: Lord of Destruction
2. Battlefield 3
3. Heroes of Might and Magic III
4. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
5. Mass Effect

De som precis inte kom med: World Of Warcraft, Age of Empires 2, Super Mario 64, Super Mario Bros 3, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Colin McRae Rally 2.0.

Permalänk

1.tf2
2.garry's mod
3.skyward sword
4.counterstrike serien
5.battlefield serien

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck

Permalänk
Medlem

1. World of warcraft
2. HL2
3. Tony Hawk Pro Skater 4
4. GTA Vice City
5. GTA San Andreas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

1. Fallout 1
2 Fallout 2
3 Diablo
4 Fallout tactics
5 Hon.

Permalänk
Medlem

1.cs 1.6
2.flatout 1-2
3.gta iv
4.gt5
5.mx vs atv unleashed.

svårt att bestämma sig med tanke på att man har spelat endel spel. men dom är nog roligast eller har varit iaf. fett svårt att bestämma sig vilka som har varit bäst. need for speed va ju jävligt kul när man va mindre men allt får ju inte plats på top 5

Permalänk
Medlem

1. Counter-Strike 1.5/1.6
2. Metal Gear Solid, (1,2,3,4 och förmodligen det kommande till PS4)
3. Diablo 2
4. Battlefield 2
5. Gran Turismo 1 & 3

Stackarna som inte kom med men som inte räckte dit: GTA Vice City+GTA 4, Crysis 1 och enbart 1an för typ alla andra sög.

Och ett tröstpris Crash Bandicoot 2 & 3 för att de var så mysiga i början av gaming-karriären!
CS:GO fick inte vara med på listan då det bara är en uppföljare som lever på 1.6's meriter. Inte för att det är tråkigt men det är knappast bättre 10 år senare.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

1. Zelda: Ocraina of Time
2. Dragon Age Origins
3. Bioshock Infinite
4. Zelda Twilight Princess
5. Fallout New Vegas eller The secret of Monkey Island

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Avstängd

Multiplayer

1. StarCraft 2

2. WarCraft 3

3. StarCraft Brood War

4. StarCraft

5. Warcraft 2

Singleplayer

1. WarCraft 3

2. Zelda a Link to the Past

3. GTA Vice City

4. Half Life (alla spelen)

5. StarCraft

Visa signatur
Permalänk

Bedömt utifrån känslan och upplevelsen just då jag spelade spelet:

Elite (Atari ST)
Diablo
Age of Empires 2
X-com: Terror from the Deep
Op. Flashpoint

Permalänk
Medlem

MP:
1. Warcraft 3 / World of warcraft
2. Call of duty 1-2
3. CS 1.5-1.6
4. Unreal tournament 2004
5. Golden eye 64

SP:
1. Deadspace 1-3
2. Bioshock 1/ infinite
3. Skyrim / oblivion
4. Amnesia
5. F.E.A.R

Svårt att lista spel är många jag vill ha in mer men dessa har jag bäst minnen ifrån så de får bli dem.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

1: Starcraft
2: CS
3: DotA 2
4: Civilization 3
5: HoMM 3

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Blev osäker på om det var endast PC-spel eller spel generellt, men då personer tidigare har tagit upp spel från andra konsoler så kör jag på alla spel. Rankingen är inte extremt viktig, utan det faktum att spelen är med talar sitt tydliga språk.

1. Pokémon Gold - Spenderade tusentals timmar i Pokémon Gold, och det var på den tiden man var liten och Pokémon var en så stor grej. Även om jag började spela när Red kom ut (och fick mitt första Gameboy), så var Gold/Silver/Crystal den bästa generationen för mig personligen, då den tog allt från de första spelen och byggde vidare, förbättrade saker, och lade till nya intressanta aspekter i spelet. Det var här som man hade många kompisar som spelade spelen, och det blev ofta en tävling om vem som hade bäst kunskaper i spelet, och vem som vann matcher och liknande. Minns att jag hade mer eller mindre varje liten aspekt av spelet memorerat likt en strategiguide, allt från vilka Pokémon som kunde vilka attacker, till vart man kunde fånga specifika Pokémons osv, även vilka levels de utvecklades på osv. Såhär 10 år senare så vill jag även slå ett slag för Heart Gold som enligt min mening är en fantastisk nyversion på spelet jag älskade som barn. Det är ett bättre spel skulle jag säga (då det lägger till så mycket nytt till något som redan var bra), men jag väljer att nämna orginalspelet då det trots allt var det spelet jag spenderade så mycket tid på när jag var yngre.

2. Portal 2 - Lite skämmigt nog så har jag inte spelat 1an. Men min ursprungliga tanke om Portal som spel var att det var en sämre kopia av Half-Life, något som självklart är ren nonsens såhär i efterhand. Storymodet är fantastiskt, och i ett spel där det går ut på att ta sig från punkt A till punkt B genom att lösa pussel och använda portaler (vilket kan låta enformigt i längden), så var spelet varierat och bjöd på olika miljöer. Röstskådespelet var lysande, och Wheatley, GLaDOS samt Cave Johnson var verkligen karaktärer man fastnade för, och ibland stannade jag upp bara för att lyssna på dialogen som var riktigt underhållande. Spelet bjöd även på en storymode i CO-OP som även den var riktigt bra. Detta är den typen av spel man verkligen vill spela om igen, och i slutändan tyckte jag faktiskt det var bättre än Half-Life spelen.

3. The Walking Dead - Styrkan i Walking Dead är verkligen starka karaktärer och en bra skriven historia där man sugs in i händelserna. Det största klagomålet för mig egentligen är att valen man gör i spelet inte har så stor påverkan som man hade hoppats. Om man ställs inför ett svårt val och väljer ett alternativ, så dyker det ändå upp ett scenario längre fram där det tidigare valet inte hade någon betydelse. Men med det sagt så är det ändå ett väldigt bra spel som är lätt att fastna i. Jag tror att säsong 2 av spelet kan bli ännu bättre, och om de arbetar mer på hur valen påverkar handlingen, så kan spelet bli ännu bättre i framtiden. Säsong 1 av spelet var dock riktigt starkt, och jag rekommenderar den verkligen. Tillägget "400 Days" kom nyligen och är också bra, även om det har en lite annorlunda inriktning, och inte riktigt når upp till säsong 1.

4. Grand Theft Auto: San Andreas - Minns klart och tydligt när jag fick mitt Playstation, som var min första tv spels-konsol. Fick GTA 2 på min födelsedag, måste ha varit 1999 eller 2000. Var 8-9 år iaf, och minns att min farsa hade valt spelet då det var mycket action, och min morsa egentligen var rätt så mycket emot att jag skulle se för mycket våld i den åldern. GTA 2 blev det första GTA-spelet jag spelade, och sedan dess fastnade jag verkligen för spelserien. 3an älskade jag när det kom ut, och det kändes revolutionerande i den åldern, det steget som spelet tog genom att gå från kameran-ovanför till kameran-bakom-karaktären, även om det troligtvis hade gjorts innan GTA 3. Vice City var ytterligare ett steg bättre, men San Andreas var toppen för mig. Jag fick spelet i samband med att jag fick mitt PS2 (vid julen 2004), så för mig var inte San Andreas endast ett nytt GTA-spel, utan starten på en ny konsol-generation, då jag tidigare haft mitt Playstation. Jag var rätt så segt ute, men San Andreas blev ett spel jag likt Pokémon spenderade tusentals timmar i, och vände in och ut på alla delar av spelet. Minns hur stolt jag blev när jag klarade 100% av spelet första gången, något jag gjort 3-4 gånger till efter dess, och klarat storyn 7-8 gånger kanske. Objektivt skulle jag kanske säga att GTA 4 är ett 'bättre' spel, men San Andreas var mycket roligare, och hade mer variation på miljöer. Även om jag älskar 4an så hade SA både solstränder, skogar, storstäder och helt enkelt en mer varierad miljö mot storstad med skyskrapor som mycket av 4an består av. Ser fram mot 5an nu!

5. The Elder Scrolls V: Skyrim - Till skillnad från många andra så hade jag ingen tidigare erfarenhet med Elder Scrolls-spelen innan Skyrim kom ut, och det kan självklart påverka mitt omdöme om spelet, då jag inte växte upp med Morrowind eller Oblivion. Det som fick mig att fastna för Skyrim var flera saker, och inte nödvändigtvis själva storyn. Det är bara ett så välgjort spel med så många detaljer, saker som man bara vill utforska. Det lysande i Skyrim är dels att kartan är så oerhört stor, men varje liten grotta eller camp har sin egen historia, och jag älskar verkligen detaljerna som finns i det. Varje dag i spelet var som ett nytt äventyr, där man stötte på en ny grotta, nya fiender och olika detaljer i grottorna. Varje grotta eller camp kändes unikt i designen, och jag stötte på några av de mest vackra miljöerna jag har sett i ett spel. Minns speciellt en grotta jag lyckades komma över som hade ett vackert vattenfall och en väldigt fridfull atmosfär. Tyvärr hittade jag aldrig den igen efter det besöket, men det var varma minnen. Själva storyn var bra, men det var alla sidosaker som fick mig engagerad. Att stjäla saker i städerna, att utforska allt i miljön, och att få reda på historia om de olika grottorna som jag beskrev tidigare. Köpte nyligen Legendary Edition på Steam (då jag inte har ägt spelet tidigare), och det var verkligen pengar väl spenderade.

Noterbart: Jag har uteslutit en hel del spel från listan trots att jag spelar spelen väldigt mycket. Några exempel är Counter-Strike (och Global Offensive), Left 4 Dead 2, Civilization 5, Rock Band 3 och Fifa 13. Alla dessa är spel jag har spelat väldigt mycket (och fortfarande gör), men då många av spelen inte har någon direkt storymode utan mer är för multiplayer-delen så väljer jag att inte ta upp dem på listan.

Vill även passa på och säga att Half-Life 2, Alan Wake, Mirror's Edge och Fahrenheit alla är spel som kommer långt upp på listan, men ändå inte kom med på top5.

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

1. Heros of newerth
2. World of warcraft
3. Diablo 3
4. AC 3
5. AoE 2

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

SimCity 2000
Sid Meier's Civilisation
Dungeon Siege 1
NeverWinter Nights 1
Diablo 2

blir ju svårt att välja 5st
Supermario serien, ok inte PC och antagligen mycket notalgi också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moztech:

4. Heroes of Might and Magic 4

Den känns ju lite förvånande, hade du sagt homm 2 eller 3 hade jag varit med, men 4an? Hur tänkte du då?

Min lista. Utan inbördes ordning.

Homm 2 & 3
Cod 1/UO
Bioshock 1&2
RTCW
Diablo2

Sen får jag nog lägga till med ett hedersomnämnande med Quake bara för att det var det första shootern jag fastnade för.

Assasins Creed som serie och koncept är ju lite coolt med, även om spelen som sådana inte är bäst.

Permalänk
Medlem

Hmm då det är datorspelsforumet borde TV-spelen inte vara med här, nåväl!

1. Heroes of Might and Magic III
2. World of Warcraft
3. Age of Empires II
4. Civilization V
5. Colonization

Permalänk

Utan inbördes ordning:

Zelda - Ocarina of Time
Red Dead Redemption
Bioshock
Grand Theft Auto - San Andreas
Halo - Combat Evolved

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy 7 (utan tvekan bästa spelet någonsin!)

2. Half life (med expantioner)

3. Red Alert

4. Warcraft 3

5. Final Fantasy 8 (lite av en utstickare men är man uppväxt med det så sätter det spår!)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

1. Diablo 2 + LOD
2. Abe Exoddus
3. Forza Motorsport 4
4. Quake 3
5. Tony Hawk 2

Permalänk
Medlem

1. Age of empires 1

2. Nhl Serien

3. GTA San Andreas

4. Civilization V

5. Svår en. Warcraft 3 eller Stronghold Crusader

Andra top spel

Alan Wake ( Gillar storyn som fan i detta spelet )

Cs 1.6

Cod

Bf3

Permalänk
Medlem

1. Baldurs gate 2
2. Starcraft
3. Jedi knight
4. Metroid
5. Pharaoh

Permalänk

Oj, svårt att komma på top 5. Vi ger det ett försök och går igenom de fem spelen som jag har haft roligast med!

1. Mass Effect
2. StarCraft (första)
3. Rome Total War
4. Battlefield 2
5. Diablo 2

Spel som slogs om att hamna på listan
* The Walking Dead
* Super Mario 3
* Wolfenstein 3D
* Quake 2 Gloom mode
* Need for Speed: Porsche Unleashed
* World of Warcraft Vanilla
* Heroes of Might and Magic III
* Settlers II

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem

1. World of Warcraft
Vanilla, TBC och till viss del WotLK som följde med mig och mina skolkamrater under ett par års intensivt spelande. Genom detta spel har man lärt känna så mycket bra och dåligt folk. Mästerverk som aldrig kommer kunna slås. Vilken lore, helt otroligt. Synd att spelet sabbades runt Cata. Kommer aldrig hitta ett sånt spel igen...

2. Counter-Strike 1.6
Många timmar och mycket rage har gått åt detta spel som aldrig blir tråkigt eller för gammalt. Spelet håller fortfarande högre klass än alla moderna FPS:er.

3. Warcraft III
Alla custombanor man lirat på LAN. Från DotA till TDs och survivals. Många goda minnen.

4. FIFA-serien
Spelat i princip alla sen 00 och alla är roliga och bra. Hjälper ju om man är fotbollsintresserad.

5. Championship Manager 01-02
Spelat både som barn och vuxen och nostalgitripparna är obeskrivbara.

Hedersomnämnaden:
Heroes of Newerth.
Grand Theft Auto-serien.
Halo 1 och 2.
Half-Life. Ettan, med expansioner, var bäst. Tvåan var inte riktigt min grej.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

1. Monkey Island 1
2. Monkey Island 2
3. Fall Out 2
4. Fall Out 1
5. Quake 1 (GL-quake då, med Vodookort)

Det var fan bättre förr

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Aoe 3
1.6
Guild Wars (2005-07)
Abe's Oddysee PS1
GTA 3, Vice City, SA

Visa signatur