Muskampen 2025: Segraren korad!

Problem installation av drivrutin HD8570D (6600K)

Permalänk
Medlem

Problem installation av drivrutin HD8570D (6600K)

Tjena

Planen var att bygga en HTPC med 6600K och den integrerade grafiken. Köpte en 6600K med HD8570D grafik samt moderkortet asus F2A85-M LE. Efter att ha installerat windows 8 pro 64bit så laddade jag ner senare grafik drivrutinerna från AMD 13.6 BETA 2 men under installationen av själva drivrutinen så fryser hela windows och får en svart skärm med röd, gröna och blå sträck på.
Händelsen upprepar sig vid annan version av drivrutinen som 13.4, 12.10.
Har testat både VGA och DVI till skärmen.
Moderkortet har senaste BIOS.
Har även testat Windows 7 64bit där kan drivrutinen installeras men efter omstart av datorn får jag ut samma bild som i win8.

Är det någon som har ett förslag på lösning av problemet? Alla idéer uppskattas!

Visa signatur

| Intel i5 2500K @ 4,6GHz | R9 290 | Asus P8P67 | Corsair Vengeance 4x4GB | Fractal Design Define R4 Black | Fractal Design Tesla 650W | Kingston HyperX 120 GB SATA-III | Western Digital 640 GB SATA-II | Kylare - Noctua NH-U14S | Nexus 4 | Panasonic Plasma TX-P50GT50Y | HTPC | NAS | Pioneer VSX-924-k | Tannoy Mercury 5.0 |

Permalänk
Medlem

testa placera om cpun .. kolla om det inte är något fel ifrån radeon då menar jag kör på äldre drivers kanske?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

testa placera om cpun .. kolla om det inte är något fel ifrån radeon då menar jag kör på äldre drivers kanske?

Okej ska testa att placera om CPU:n.
Har testat många olika drivrutiner både beta och de som är ett år gammal men samma resultat.

Jag tänkte att jag får köra på ett externt grafikkort så länge det inte finns drivrutiner men då sker en märklig företeelse. Alla OS jag försöker installera fryser efter 2 sec av laddning av installationsprogrammet och Windows 8 som redan finns installerat fryser också efter 2 sec från boot. Det fungerar att använda grafikkortet i BIOS utan frysning och även här har jag testat olika inställningar i BIOS till exempel att stänga av datorn den integrerad grafiken.
Kan moderkort vara defekt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 2500K @ 4,6GHz | R9 290 | Asus P8P67 | Corsair Vengeance 4x4GB | Fractal Design Define R4 Black | Fractal Design Tesla 650W | Kingston HyperX 120 GB SATA-III | Western Digital 640 GB SATA-II | Kylare - Noctua NH-U14S | Nexus 4 | Panasonic Plasma TX-P50GT50Y | HTPC | NAS | Pioneer VSX-924-k | Tannoy Mercury 5.0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nokse:

Tjena

Planen var att bygga en HTPC med 6600K och den integrerade grafiken. Köpte en 6600K med HD8570D grafik samt moderkortet asus F2A85-M LE. Efter att ha installerat windows 8 pro 64bit så laddade jag ner senare grafik drivrutinerna från AMD 13.6 BETA 2 men under installationen av själva drivrutinen så fryser hela windows och får en svart skärm med röd, gröna och blå sträck på.
Händelsen upprepar sig vid annan version av drivrutinen som 13.4, 12.10.
Har testat både VGA och DVI till skärmen.
Moderkortet har senaste BIOS.
Har även testat Windows 7 64bit där kan drivrutinen installeras men efter omstart av datorn får jag ut samma bild som i win8.

Är det någon som har ett förslag på lösning av problemet? Alla idéer uppskattas!

testa att dra ut den lilla jumpern som är en plastform på moderkortet och sätt tillbaka den se vad som händer eller så kanske du måste avinstallera moderkortets grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin44:

testa att dra ut den lilla jumpern som är en plastform på moderkortet och sätt tillbaka den se vad som händer eller så kanske du måste avinstallera moderkortets grafikkort

Tack för tipset men tyvärr händer det inga förändringar vid återställning av moderkort.

Kan det vara nätaggregatet som inte är stabilt, det är ett Fractal Design Integra R2 500w.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av martin44:

Hej att lägga in beta drivare till detta är kanske inte direkt nån hitt. jag hade rekomenderat dig att starta upp datorn i felsäkert läge avinstalerat drivarna för grafik och chipset. sen startat om instalerat drivarna från skivan. beter den sig samma så då är det nog nått som är felaktigt i typ moderkort eller kan va så illa att minnerna är dåliga. men testa det första o återkom sen.

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.