Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Ingen Antennsignal

Hej, detta är kanske inte rätt forum för detta men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Det är alltså så att jag precis har flyttat och kan nu inte få någon mottagning på TVn.

Jag har ett abonnemang på boxer som fungerade utan problem innan jag flyttade.
Tidigare hade jag en antenn monterad på taket, nu har jag köpt en vanlig inomhusantenn.

Nu får jag ingen mottagning alls. Har provat två olika antenner men det blir ingen skillnad.
Vad kan det vara för problem?
Närmaste mast är ca 4 mil bort så jag borde åtminstone få en svag signal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrazzorXx:

Hej, detta är kanske inte rätt forum för detta men vet inte riktigt vart jag ska vända mig.
Det är alltså så att jag precis har flyttat och kan nu inte få någon mottagning på TVn.

Tidigare hade jag en antenn monterad på taket, nu har jag köpt en vanlig inomhusantenn.

Nu får jag ingen mottagning alls. Har provat två olika antenner men det blir ingen skillnad.

vad händer om du tejpar fast inomhusantennen på en stor bräda sedan ställer upp brädan med inomhusantennen fast monterade övre delen av brädan

Permalänk
Skrivet av martin44:

vad händer om du tejpar fast inomhusantennen på en stor bräda sedan ställer upp brädan med inomhusantennen fast monterade övre delen av brädan

Än så länge har jag bara provat att sträcka ut antennen så långt jag når med armen. Tror inte att en bräda skulle göra så stor skillnad.

Jag provade att koppla TVn till antennuttaget i lägenheten och hittar då de vanliga analoga kanalerna, docka inga digitala.

Edit/ Jag har alltså 0% i signalstyrka. Tycker att jag åtminstone borde få lite, även om den inte blir jättestark.

Permalänk
Skrivet av FrazzorXx:

....
jag precis har flyttat och kan nu inte få någon mottagning på TVn.

Med sändaren på 4 mils håll är det kanske lite optimistiskt att få någon hygglig signal med inomhusantenn.
Kan ju finnas en massa berg o skog m.m, så att du hamnar i typ radioskugga.

Har du gjort ny kanalsökning? Muxarna på ligger ju olika på sändarna, så flyttar man till en annan sändare måste man söka om kanalerna. Har man inte gjort det, så får man ju också typ 0 signal.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FrazzorXx:

Än så länge har jag bara provat att sträcka ut antennen så långt jag når med armen. Tror inte att en bräda skulle göra så stor skillnad.

Jag provade att koppla TVn till antennuttaget i lägenheten och hittar då de vanliga analoga kanalerna, docka inga digitala.

Edit/ Jag har alltså 0% i signalstyrka. Tycker att jag åtminstone borde få lite, även om den inte blir jättestark.

vad händer om du skaffar en antennförstärkare som bilden nedan visar:

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenne...