Smidigt sätt att byta mellan högtalare och hörlurar?

Permalänk

Smidigt sätt att byta mellan högtalare och hörlurar?

Tjenare!

Det jag stött på är inte direkt något problem, men skulle gärna vilja se inte lite smidigare lösning!

Kör mestadels med högtalarna, men händer ju att man drar på sig lurarna för skype etc.

Istället för att behöva gå in på Kontrollpanelen > Maskinvara & Ljud > Hantera Ljudenheter, finns det nått smidigare sätt att lösa detta?
I form av kortkommando eller genväg av nåt slag?

Kom gärna ed tips och ideér!

Permalänk
Medlem

Högerklicka på ljudsymbolen i det nedre högra hörnet (vid klockan) och välj "uppspelningsenheter" i listan så kommer du direkt dit istället för att gå igenom kontrollpanelen.

Permalänk

Har kört med soundswitch för att byta mellan mina högtalare och hörlurar. Enkelt program som du kryssar i ljudenheterna och väljer en "short-key" för att byta mellan dom. (jag kör Ctrl+Enter t.ex.)

http://soundswitch.codeplex.com/

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k