Permalänk

Slarvigaste skinnet på länge! En snabb, liiite mörkare AkkaFRAKT highline.

Referens:

Dold text

Credits: Nicklasmp, Mattias P, akkafrakt.se

Färg koderna om någon vill ha:

Hex: #376473 RGB: 55, 100, 115 SCS: 0.0465, 0.1538, 0.2034

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Slarvigt? tycker den ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem

För 50keda's Highline och Topline

Kom gärna med feedback.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Slarvigaste skinnet på länge! En snabb, liiite mörkare AkkaFRAKT highline.

http://moooo.org/img/0/e977c14.png

Referens:

Credits: Nicklasmp, Mattias P, akkafrakt.se

Färg koderna om någon vill ha:

Hex: #376473 RGB: 55, 100, 115 SCS: 0.0465, 0.1538, 0.2034

Ser riktigt bra ut, verkligen kul att se att ni är några nu som jobbar på svenska skins, mycket att se fram emot!

Härligt, har inte prövat ännu men får ta en sväng nu under helgen.

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Den som väntar på något gott...

http://www.bajiroo.com/wp-content/uploads/2013/08/funny-skele...

Nä nu ska jag inte vara taskig Har ni något uppdaterad "vad_som_finns_i_modden.txt" som man kan gotta ner sig i eller är den snarlik med den du lade upp för någon månad sedan? En stor eloge för detta massiva arbete ni har lagt ner ska ni ha i vart fall!

JO

Det är inte mycket extra som tillkommer men lite grejer är det

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Nicklasmp:

Slarvigt? tycker den ser riktigt bra ut.

Det är i mina ögon ett väldigt slarvigt skin i jämförelse med vad jag brukar visa upp. Sen är det 10 minuter vs veckor/månader så det kanske inte är så rättvist att jämföra rakt av

Thor Tenden Volvon: https://www.dropbox.com/sh/sjqship5q1dtaf9/n1aT0hZ3N2
P. Bjarne Andersen Volvon: https://www.dropbox.com/sh/5vpddi00mavxx4e/HZbsjHB9_X

Hade inte eurofreaks legat nere hade jag kunnat visa mer från Scania... :/

Skrivet av OrientExpress:

Ser riktigt bra ut, verkligen kul att se att ni är några nu som jobbar på svenska skins, mycket att se fram emot!

Tackar!
Bah! Mer danskt och norskt till folket, kanske till och med börjar snegla på finska bilar nu när man kan köra hos brodern i öst.

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

JO

Det är inte mycket extra som tillkommer men lite grejer är det

Ok, låter gytt! Största problemet med eran mod är ju att man ska hitta tid till spela också..

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Tjing!

Ute där mina päron bor så brukar denna skönhet stå.

Har inte hittat några bilder på nätet, så en dag tog jag helt enkelt en bunt bilder själv.
Vingåkers Skogstransport.zip

Finns det någon som kan tänka sig att försöka få till ett skin? Jag har fotat alla detaljer jag kunde se, ur flera vinklar och försökt få dem så rakt framifrån som möjligt(klurigt att fota högt upp på bilen när man står på backen) Jag har funderat på att börja skinna lite själv, men det här verkar liiite stort att ge sig på som förstaprojekt. Dessutom vill jag gärna att den blir bra

Tack på förhand!

/Jocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklasmp:

Har du senaste versionen av Euro truck? annars http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php

Japp, har senaste. Löste sig med en uppdatering av gfx-drivrutiner. Tack för tipsen :-).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Jag tycker Norden-modden är ett väldigt lyckat projekt men snälla! Fixa skyltningen! Antingen är skyltarna fel till utseendet eller så är det fel skylt.... Störande när man kör efter dem...

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag tycker Norden-modden är ett väldigt lyckat projekt men snälla! Fixa skyltningen! Antingen är skyltarna fel till utseendet eller så är det fel skylt.... Störande när man kör efter dem...

Säg det till dem och inte oss?
Det är ju precis lanserat.. Inte så att utvecklarna ger upp projektet ellerhur?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Säg det till dem och inte oss?
Det är ju precis lanserat.. Inte så att utvecklarna ger upp projektet ellerhur?!

Tvärtom!

Dom ska självklart fixa buggar osv, men sen så ska dom också börja göra Irland, Frankrike, Lettland och kanske tom lite av Ryssland

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Säg det till dem och inte oss?
Det är ju precis lanserat.. Inte så att utvecklarna ger upp projektet ellerhur?!

Jag har sagt till dem, men inget svar. Tycker bara att det är konstigt. Det är inte en miss, det är väldigt många.

Skrivet av Pasilius:

Tvärtom!

Dom ska självklart fixa buggar osv, men sen så ska dom också börja göra Irland, Frankrike, Lettland och kanske tom lite av Ryssland

Haha, hur de bara orkar! Road of Bones i Ryssland hade varit något

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Prövade lite nytt i photshop, Blev ganska nöjd om jag får säga det själv.

Permalänk
Medlem

GDL

När kommer en GDL bil då? ps: riktigt snygg akka frakt!:D

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

JO

Det är inte mycket extra som tillkommer men lite grejer är det

vad är det som har tillkommit?,jag försökte använda länken men det funkar inte

Permalänk

länka

Skrivet av Ant3:

Kör med den på TSM Map 3.0 tillsammans med en rad olika släp så jag får 30ton's hitachi och 30ton's Catepillar istället för dom små mesiga 25 tonnarna som är standard plus Schmitz Scania V8 Trailer skin by sky76 och TZ chemical cistern trailer så jag får lite snyggar släp till min skönhet.

Så här såg vi ut när vi va på väg från Madrid till Sevilla i kväll.

Inget styggt ekipage precis.

Här är några andra bilar jag har.

Tanker dragare

Special transport

Tanker dragare

Och så klart en 50keda Highline

Lantmännen inspirerad Maskin dragare

SeaBrokers 1

SeaBrokers 2

Tar gärna emot lite pointers eller frågor om det är nått.

Hej
Har du möjlighet att länka till några shyssta trailers/släp?

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

vad är det som har tillkommit?,jag försökte använda länken men det funkar inte

Nej, den länken fungerar inte längre då filen tagits bort av någon anledning. Sitter inte på en färdig sammanfattning nu.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga till er som meckar runt med egna mods osv. Skulle det va möjligt att få hjälp med att ta bort över delen på bakskärmarna på 50kedas Scania på 6x2 och 6x4 chassina? Det finns redan att välja till 4x2 och det ser ju såååå mycket bättre ut så hade varit fruktansvärt tacksam om någon som sitter kunskapen om detta kunde fixa detta åt mig/oss. ( misstänker att jag inte är ensam om att vela ha detta.)

Tack på förhand.

Skrivet av shysstkille:

Hej
Har du möjlighet att länka till några shyssta trailers/släp?

Kan ge dig filnamnen på dom släp jag använder så får du/ni som vill ha dem googla er fram.

panel_transporter_trailer_by_roadhunter

Schmitz_Scania_V8_Trailer_skin_by_sky76

TZ_chemical_cistern_trailer

trailers-pack-se-1.8.0-1.3.1

Hitachi-ZX240LC-by-Daltontune

daltontune_caterpillar_d7h_trailer_v1.3.1a

Sen oxå några Dragbilar.

Scania_r700_AU44_1.4.x

Scania_V8_1.9_by_szeryff123___Goro

Display mod till Scania bilar

AirPressureBar_in_display_for_Scania_by_Srele_v2

Svensk valuta till Skandinavien kartan

ProMods_Scandinavia_Currencies

Så ni som kan mästra Googles mäktiga krafter kan hitta vart de finns att hämta.

Sen bara så att ni vet så funkar inte alla dessa mods tillsammans. Och några av dom funkar inte efter uppdatering till 1.4.x

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Har kört lite med Skandinavien kartan nu i helgen, dom har gjort en ganska bra jobb med den men jag saknar mer småvägar och och fler städer, går ju bara köra upp till Stockholm/södra Finland.

På väg över Öresundsbron.

Så var man äntligen framme med lasten, frukt/grönsaker till Scania democenter i Södertälje ifrån Milano (make sense?)

Permalänk
Medlem

Har någon möjligheten till att göra så dalafrakts skinnet funkar på scania v8 modellen (scania v8 v2)?

Permalänk
Medlem

Hjälp mig få igång ETS2 på Windows 8

Hej, jag uppdaterade till Windows 8 från 7an och upptäckte att Euro Truck Simulator 2 inte fungerar.
Den krashar direkt när jag försöker starta utan några tecken på liv alls. Jag har försökt fixa det genom att ominstallera spelet i Windows 7 kompatibilitetsläge, ändra upplösning, olika uppdateringar av spelet och köra som admin, och jag har också testat andra drivrutiner men inget av det där hjälper. Är det någon av er som vet någon lösning hur man får det att fungera eller är det helt enkelt inte kompatibelt med Windows 8 ?

Jag upptäckte att det funkar fint om man startar i opengl mode, men då blir ju grafiken så äckligt dålig jämfört med directx+sweetfx.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Hej, jag uppdaterade till Windows 8 från 7an och upptäckte att Euro Truck Simulator 2 inte fungerar.
Den krashar direkt när jag försöker starta utan några tecken på liv alls. Jag har försökt fixa det genom att ominstallera spelet i Windows 7 kompatibilitetsläge, ändra upplösning, olika uppdateringar av spelet och köra som admin, och jag har också testat andra drivrutiner men inget av det där hjälper. Är det någon av er som vet någon lösning hur man får det att fungera eller är det helt enkelt inte kompatibelt med Windows 8 ?

Jag upptäckte att det funkar fint om man startar i opengl mode, men då blir ju grafiken så äckligt dålig jämfört med directx+sweetfx.

Jag har Windows 8, har inga som helst problem. Kan köra på Ultra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har Windows 8, har inga som helst problem. Kan köra på Ultra

Vilken version av spelet har du och vilka drivrutiner?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Vilken version av spelet har du och vilka drivrutiner?

Jag kör Steam versionen så jag har den senaste version vilket är 1.4.8. Och vad menar du med drivrutiner?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Börjar trötta på detta spel

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Har kört lite med Skandinavien kartan nu i helgen, dom har gjort en ganska bra jobb med den men jag saknar mer småvägar och och fler städer, går ju bara köra upp till Stockholm/södra Finland.

På väg över Öresundsbron.
http://i.imgur.com/YOsPezN.jpg

Så var man äntligen framme med lasten, frukt/grönsaker till Scania democenter i Södertälje ifrån Milano (make sense?)
http://i.imgur.com/oKaJb4Z.jpg

http://i.imgur.com/a9HTxQf.jpg

var hittade du den snygga vagnen?

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nej, den länken fungerar inte längre då filen tagits bort av någon anledning. Sitter inte på en färdig sammanfattning nu.

okej,har du lust/tid att knåpa ihop ngt senare?,är det mkt kvar på modden? (så nyfiken)

Permalänk

Riktigt nöjd, men den ska putsats lite här och där

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

okej,har du lust/tid att knåpa ihop ngt senare?,är det mkt kvar på modden? (så nyfiken)

Men tanke på norden modden så försöker vi få kompatibilitet med den då många här använder den

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Är ditt flames mod privat eller?:)