Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Dator startar inte

Hej jag fick nyligen hem min nya thor dator + skärm. Efter att jag har satt ihop alla kablar så startar skärmen men direkt efter det står det monitor gowing to sleep och senare blir det svart på skärmen. Vad kan problemet vara jag har även 4 olika cd till processorn. Grafikkortet och skärmen och sista är till operatorsystemet. Finns det ingen guide som bussar hur man kopplar ihop alla kablar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bubbakeg:

Hej jag fick nyligen hem min nya thor dator + skärm. Efter att jag har satt ihop alla kablar så startar skärmen men direkt efter det står det monitor gowing to sleep och senare blir det svart på skärmen. Vad kan problemet vara jag har även 4 olika cd till processorn. Grafikkortet och skärmen och sista är till operatorsystemet. Finns det ingen guide som bussar hur man kopplar ihop alla kablar!

här står det om monitor going to sleep: https://www.flashback.org/t712029

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbakeg:

Vad menar du egentligen? Är inte "thor" färdigbyggda datorer?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Exakt vilken modell är det? Sitter det ett grafikkort i? Om så är fallet, har du satt skärmen i rätt uttag, dvs i grafikkortet och inte i moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Vad menar du egentligen? Är inte "thor" färdigbyggda datorer?

Thor är färdigbyggda datorer, skärmar och laptops. Deras skärmar är bara en phillipsskärm som de klistrat på sitt eget märke. Samma gäller antagligen deras laptops.

Skrivet av Bubbakeg:

Låter som den inte får kontakt med grafikkortet. Going to sleep är bara en variant av "Ingen signal" alltså att den inte får kontakt med datorn via grafikkortet. Kolla så du har kopplat i allt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

har datorn ett integrerat grafikkort på moderkortet samt ett pci-e grafikkort?

se till att du kopplar skärmen till pci-e kortet i så fall.

Visa signatur

Dell Technical Support.
Hardware configurations.
C++ user.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThyCrusader:

har datorn ett integrerat grafikkort på moderkortet samt ett pci-e grafikkort?

se till att du kopplar skärmen till pci-e kortet i så fall.

Nej. Men antagligen i CPUn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds