Permalänk

Bärbar för grafiskt arbete?

Hejsan, jag är nu på jakt efter en bärbar dator som skall funka som komplement till min stationära. Det är ju tyvärr lite bökigt att asa med den stationära till skolan;P

Det jag är i behov utav är först och främst en bra skärm, som går att ställa in bra kalibrering på osv, hade gärna fått vara matt med, jag kommer jobba mycket med fotografier, filmer redigering etc men detta kräver ju också att laptopen fixar att köra några stycken tyngre program samtidigt, som photoshop, premier pro, after effects, 3D program etc. Dock kommer jag ju i största mån försöka kunna rendera på min stationära, laptoppen kommer bara att användas i skola och senare troligtvis på arbete.
Den får hellst inte vara för tung, eller för dyr eftersom dne som sagt skall vara ett komplement..

Jag har kollat lite på vaio pro men den är ju tyvärr lite för dyr för min planbok just nu..

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du får nog lätta lite på dina krav där om den ska vara billig

Har du kollat in HPs Moblie workstations? 8570W t.ex.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jo jag vet att det är svårt att hitta en billig med de kraven, men jag kan inte göra så mycket åt det, det är vad jag måste ha, kan inte sitta vid en dator där allt mitt arbete blir fel eller ta allt för lång tid, allt jag gör kommer ju att visas upp för kund, likaså så funkar det inte att sitta å redigera om allt man gjort på laptopen på den stationära i efterhand, lite därför jag inte skrev ut vad billig va;P Såg dock precis att sony vaio pro som finns i butik kostar 8400 å inte 9000 som det gör på Sonys hemsida.. Det e fortfarande egentligen för dyrt, men endå överkomligt...

Jag har även kollat på Asus U38N men den verkar i vissa fall ha lite problem med backbleeds... Kollade även Leonova yoga (dock e ju 13" dyrare än vaion så funkar ju inte häller egentligen, tror 11" e lite litet att arbeta på tyvärr) men kan inte riktigt hitta nån information som styrker på hurdan den är att jobba med min typ av program..
Dock är min erfarenhet av HP inget vidare, tycker de har sega datorer och definitivt inga bra skärmar, men det e vad jag har upplevt.