PewDiePie #1 På Youtube

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte honom. Tycker han bara skriker hela tiden och hans engelska är väldigt jobbig att lyssna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Du är obviously en fanboy som försöker försvara honom. Alla har sina egna åsikter om saker och ting i världen, så är det tyvärr.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

hahahaha ja fråga en kompis va han tyckte om att han tjäna runt en miljon i månaden, hans kommentar va: DET ÄR JU INTE HELLER FYSKAM FÖR ATT SITTA OCH LEKA MONGOLOID.

Jag kan inte hjälpa att hålla med honom.

Permalänk
Medlem

Sambon min kollar på alla hans videos och jag har aldrig förstått grejen. Har försökt, för hennes skull, att titta på skiten och njuta. Men det är omöjligt. Han bara skriker och fjantar sig som vilken snubbe som helst skulle klara av, sen att han bara var typ först med det förklarar ju många av hans prenumeranter.
Men smaken är som baken

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av ekhem:

hahahaha ja fråga en kompis va han tyckte om att han tjäna runt en miljon i månaden, hans kommentar va: DET ÄR JU INTE HELLER FYSKAM FÖR ATT SITTA OCH LEKA MONGOLOID.

Jag kan inte hjälpa att hålla med honom.

Är det inte hans karaktär att vara så? Filmstjärnor tjänar pengar genom att spela en viss karaktär, samma som PewDiePie. Kollar inte på hans videor så mycket men fattar verkligen inte hatet mot honom, whatever floats your boat I guess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Mååååånga omogna (eller snarare övermogna) "vuxna" personer här som hatar honom, om han skulle vara Italienare skull ni då acceptera hans gester och skrik men bara för att han är svensk behöver han inte sitta still som en styv steril 40+ gubbe...väx upp, Jag är 17 och har kollat på hans videor sen 500.000 subs...hanns humor är bra!

Precis hade han varit Italiensk eller Grek då hade jag absolut avnjutit alla videos han laddat upp med stor glädje.
De videorna jag sett av honom har varit för tramsiga för min smak (kanske runt 5 olika)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av amanito:

adblock is the way to go

Schhhh!

Ont:
I början (då han hade kanske 50.000 subs) gillade jag honom, då var han legitimt rädd och inte så överdriven som nu. Då spelade han för att det var en kul grej att lägga upp det på Youtube. När han upptäckte att det gick att tjäna en hel del pengar på det och blev mer populär, började han fjanta sig mer och jag slutade kolla på honom.

Stör mig också väldigt mycket på när han höll på med grejen med "broarmy" (vet inte om han gör det fortfarande). Vad då för armé? En armé av 13-åringar som spammar hat mot nån så fort något dåligt nämns om honom?

Permalänk

Jag gillar varken honom eller hans fanbase, men allra mest avskyr jag alla hatare som kastar iväg sina hjärnor och kastar skit på honom.
Bäst av allt är att dessa haters prenumererar på hans kanal för att dislike'a hans videos och kommentera "you suck etc.", de verkar inte ha en aning utav följderna som bara gynnar Pewdiepies plånbok vilket skapar diskussioner som får kommentar- och visningsantalet att bara öka.

Men jag önskar Pewdiepie ett stort grattis och god fortsättning.
Edit: Han är också ett bevis på att folk utanför Sverige inte direkt fattar ironi, älskar att läsa skit på Reddit där folk har funnit ett ordval från Pewdiepie och tolkat det åt helvete xD

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillharen:

Är det inte hans karaktär att vara så? Filmstjärnor tjänar pengar genom att spela en viss karaktär, samma som PewDiePie. Kollar inte på hans videor så mycket men fattar verkligen inte hatet mot honom, whatever floats your boat I guess.

sant

Permalänk

Det är(som vanligt) alltid lika kul att läsa om avundsjuka svenskar som inte tål andra människors framgång

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det var ingen dålig månadslön
dock så tror jag inte det minsta lilla på det. han kan omöjligt tjäna 8 miljoner i månaden.

man ja, han är väl rätt så rolig och jag kollar på honom ibland

Tror inte heller han får så mycket. Men han lär helt klart få mycket bra betalt.

Har själv fått 3K+ genom att bara reposta några klipp.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Tror inte heller han får så mycket. Men han lär helt klart få mycket bra betalt.

Har själv fått 3K+ genom att bara reposta några klipp.

Youtube partners utanför Nordamerika och Storbrittanien får bedydligt mindre betalt för samma andel visningar etc. ska försöka leta upp videon av nån dansk som förklarade detta.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 6700 | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk

Han verkar vara en trevlig kille och det är kul att han har blivit så pass stor på Youtube, Jag förstår dock inte alls vad det är som är så roligt eller bra med hans gameplay filmer, Tycker han är överdriven och jag finner inget nöje alls i hans videos, Men jag antar att det är riktat mot yngre tittare

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Värkar som de flesta inte gillar honom som svara i denna tråden, men (vet inte hur gamla ni är) men riktar sig åt en annan målgrupp, där jag ingår! Grattis pewds! #1

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk

Jag ser inte poängen med att ogrundat välja en av de två uppfattnigarna om honom; att nästintill hata honom och påstå att det bara är omogna ungar som kan tycka om honom, eller att gilla honom och påstå att de som tycker motsatsen bara är avundsjuka.
Själv tycker jag inte att hans videos är särskilt underhållande då jag hellre spelar spelen själv, däremot verkar han engagerad och ganska vettig när han talar om sin framgång, och jag känner grym respekt i det anseendet att han faktiskt tagit något som han tycker om att göra och kunnat skapa sig den enorma framgången han ändå har.

Permalänk
Medlem

Om någon kanal förtjänar nr 1 platsen så är det Vsauce. Riktigt intressant att kolla på. Rekommenderar det starkt!
Handlar mycket om fakta, intressanta teorier, osv. Det låter kanske lite små tråkigt, men kolla en video så kommer ni sitta klistrade framför skärmen
http://www.youtube.com/user/Vsauce

Permalänk
Medlem

Jag tycker han är en riktigt kul snubbe, och brukar glo på hans gameplayklipp då och då. Ja, han beter sig väldigt flamsigt och skriker som en gris, men det är ju en del av charmen. Underhållningsvärdet är skyhögt, så jag är inte förvånad alls att han har så många subscribers.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Du är obviously en fanboy som försöker försvara honom. Alla har sina egna åsikter om saker och ting i världen, så är det tyvärr.

Tyvärr? Hade knappast varit bättre om alla tyckte lika x)

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Tyvärr? Hade knappast varit bättre om alla tyckte lika x)

Raka motsatsen av det jag skrev.

Citat:

Alla har sina egna åsikter om saker och ting i världen, så är det tyvärr.

Vilket betyder att alla får tycka vad de själva vill, inte att alla tycker samma sak.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narcissisten:

Jag ser inte poängen med att ogrundat välja en av de två uppfattnigarna om honom; att nästintill hata honom och påstå att det bara är omogna ungar som kan tycka om honom, eller att gilla honom och påstå att de som tycker motsatsen bara är avundsjuka.
Själv tycker jag inte att hans videos är särskilt underhållande då jag hellre spelar spelen själv, däremot verkar han engagerad och ganska vettig när han talar om sin framgång, och jag känner grym respekt i det anseendet att han faktiskt tagit något som han tycker om att göra och kunnat skapa sig den enorma framgången han ändå har.

Jo men hans (demographic) består ju till en stor del av en lägre åldersgrupp.

Han verkar ju vara en "bra" person, med välgörenhet t ex. Men han tillägger väldigt lite till spelen och stör mig på hans ständiga smörande för sina "fans". Det känns bara fejk att kalla sin tittare för "bros" och prata om hur han älskar dem.
Vet inte varför jag bry mig att ens kommentera, men en lite del av mig störs sig på att han blivit så jäkla känd. Inte för att jag tittat på många videos.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Raka motsatsen av det jag skrev.

Vilket betyder att alla får tycka vad de själva vill, inte att alla tycker samma sak.

jaja dags att sova ;D

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Riktigt fett att en kille som bodde några hundra meter ifrån en är störst på YouTube!

Visa signatur

Kör bara köör

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Om någon kanal förtjänar nr 1 platsen så är det Vsauce. Riktigt intressant att kolla på. Rekommenderar det starkt!
Handlar mycket om fakta, intressanta teorier, osv. Det låter kanske lite små tråkigt, men kolla en video så kommer ni sitta klistrade framför skärmen
http://www.youtube.com/user/Vsauce

Tyvärr tycker jag att han är pretentiös och onödigt överspelad, med en misstänkt målgrupp av skolungdom som inte orkar lyssna på något vetenskapligt om det inte gås igenom i 190 km/h. Han försöker hela tiden framkalla wow-känslor, vilket fort blir tröttsamt.

Föredrar utan tvekan den gamla vanliga sortens "torra" vetenskapsprogram, men det är ju jag det.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

han är riktigt jävla irriterande!
jag prenumererade på han men hatade hans irriterande "Penis-skämt" så slutade vid 3miljoner subs men jag kom tillbaka för han med marginal var den bästa på att kommentera The last of us, Ett spel han hade roligt i och tyckte om märkte man.
Tittar på hans klipp ibland om det är något intressant men oftast är det inte det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Gillar inte hur han så uppenbart spelar över och skriker och stojar i sina videos. Förstår inte riktigt vad som är så roligt med det. Om jag vill se på något roligt så ser jag väl hellre på nån som faktiskt kan skämta istället för att skrika.

EDIT: För att inte nämna "'Bro Army"(?) Har för mig det är så de heter iallafall. Han använder samma tekniker som alla kända ledare/ikoner alltid har gjort.
Skapa ett gemensamt namn för sin grupp så människorna får en känsla av tillhörighet och snacka med dom som om han pratade till just dig och inte flera miljoner. Nästa steg blir att bli president i Sverige. Sedan kommer han bygga koncentrationsläger för alla de som inte ser på hans videos där de kommer bli tvugna att sitta och F5:a hans videos hela dagarna för att han ska tjäna mer och mer pengar. #illuminati

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem

Började titta på hans videos när han hade 100-200k subs och slutade vid ~1 miljon. Då var han rolig och trevligt, och kommunicerade med sina fans. Nu sitter han bara där och skriker så att man får huvudvärk.

Skrivet av azz0n^:

Meh, Felix har själv sagt att han inte bryr sig om pengar. Då undrar jag hur detta kommer sig:

http://i.imgur.com/2NdiiEv.jpg

Xebaz har jag för mig ska vara en av hans kompisar IRL, inte helt säker. Xebaz var faktiskt med på Felix allra första uppladdade videoklipp på hans YT kanal.

Jag gillade honom mer när han hade mindre prenumeranter, för då så levde han verkligen in sig i spelen han spelade.

Började att titta på honom när han hade 70K prenumeranter, slutade när han hade ungefär 1,5 miljoner prenumeranter.

Edit: Tydligen så är en SweClockers medlem vän med honom på Steam.

Han hade ju "bedragit" DJ Morfar på i princip samma sätt för ett bra tag sedan. Bara sket i honom och ignorerade alla hans telefonsamtal/e-mails/skypemeddelanden etc..

Han verkar numera som en typisk pengar-hungrig ung person som inte bryr sig mycket om folks känslor och respekt, sålänge han har pengar i bakfickan.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av krigarkungen:

Det är(som vanligt) alltid lika kul att läsa om avundsjuka svenskar som inte tål andra människors framgång

Och den obligatoriska kommentaren om jantelagen

Det kan inte bara vara så att folk inte gillar hans typ av humor då, och därför inte kan begripa hur han blivit så stor, eller måste det vara att svenskar inte kan stå ut med att någon når framgång, oavsett vad det är?

Anledningen till att jag inte gillar PewDiePie (karaktären alltså), är att det är så dåligt skådespel, det blir uppenbart hur mycket han spelar över för att han insett att hans publik gillar när han låtsas vara skrämd från vettet, varje reaktion han på riktigt skulle haft känns överspelad till max, vilket sabbar hela grejen med att man ska tro att det är på riktigt.

Det är som att titta på Fear Factor fast det är pinsamt uppenbart att allt äckligt de äter bara är gelemaskar, och dramatiska scener är bara folk som går runt på en blue screen.

Sen att Google vill slänga sina pengar på honom gör mig ingenting, och att en vanlig snubbe får jobba med det han vill är inte mycket att vara sur över.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker det kan vara roligt ibland att kolla några videos, men inte för mycket bara.
För inte alls länge sedan hade han en video där han frågade hur gamla folk var och var dom bodde och så, dom flesta verkade vara 10-15. Dock finns det säkert mer trolls där än vad man kan räkna så det behöver ju nödvändigtvis inte vara helt sant.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tvivlar han drar in så mycket bara på ads.
Om man räknar in alla donationer ja maybe.
På ads inte en chans.

Många av dom har visat deras balance och ingen är nära det på ads. Inte soda, inte reckful.

ja det är på donations och subscribers.
det är därför det är från 250k till 300k

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk

Vid 2012s bokslut hade pewdiepies bolag en omsättning på 7.2miljoner kronor hur det ser ut i år vill jag inte ens veta med tanke på hur mycket hans kanal har vuxit..

källa: http://www.proff.se/nyckeltal/pewdie-productions-ab/stockholm/video-film-inspelning-produktion/15631845-1/

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |