SweClockers drop!

Nexus 4 . Vart ska man köpa ?

Permalänk
Medlem

Nexus 4 . Vart ska man köpa ?

Kollat runt lite grann med lyckas inte hitta med ett vettigt abonnemang ? Länkar uppskattas

Sedan skulle jag gärna vilja höra vad dom som äger denna produkt tycker om den ? Sett på videos osv och då säger dom att den är ganska bra men vad tycker ni som har haft den ett tag . Då den har varit ute ganska länge ? Och hört ryckten om en nexus 5 men när kommer den ut ?

Andledningen att jag gör en tråd itstället för att googla är att jag inte har något internet just nu utan är hos en kompis och skriver

Permalänk
Medlem

Tänkte skapa en liknande tråd då jag också är sugen på att köpa en Nexus 4 eller liknande smartphone

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Gigabyte GeForce RTX 4070 Super 12GB Eagle OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/LG/Nexus-4

På Phonehouse kan du välja mellan alla operatörer och abonnemang

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Phonehouse skippar jag helst Farshan beställde en dator där som det tog åtta månader för att komma .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Phonehouse skippar jag helst Farshan beställde en dator där som det tog åtta månader för att komma .....

Undvik phonehouse, har med dem att göra via mitt nuvarande jobb, de klarar inte av att läsa s/n, tappar bort kunders telefoner, skickar in dem invindade i endast bubbelplast så att de går sönder ofta under transport osv

De är helt enkelt de mest värdelösa åf jag vet, och då har jag med alla att göra på marknaden i princip :/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Jag har bara positiva erfarenheter utav Phonehouse, bra kundservice och snabba leveranser sedan är det bra att det finns massvis med butiker runt om i landet ifall man ska lämna in luren osv. Dom är även aktiva på Swedroid och brukar hjälpa medlemmar att få tag i lurar vid precis vid release.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk

Om du inte hittar den på något bra ställe med abonnemang så kanske du borde beställa den.

Beställde min här fast i vit: http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-4/Google-Nexus-4---1...
Jag har beställt från den hemsidan innan och fått sakerna.

Visa signatur

Chassi: FD R4 Moderkort: Z77X-UD3H Cpu: Intel core I5 3570K @ 4.5Ghz Gpu: MSI GTX 970 Ram: Corsair vengeance 16Gb SSD: Sandisk Ultra Plus 256Gb HDD: SB 500Gb Nätagg: Zs 750W | Mobil: Oneplus 2 Hörlurar: Audio Technica M50X Tangentbord: Cmstorm Quickfire Rapid Mus: R.A.T. 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Dessutom kostar den runt 1000 kr mer på phonehouse än hos konkurenterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Dessutom kostar den runt 1000 kr mer på phonehouse än hos konkurenterna

Kontantpris ja. Men du var ju ute efter abonnemang

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk

bra mobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Kontantpris ja. Men du var ju ute efter abonnemang

Jo men om man kan köpa den + och sedan lägga till ett abonnemang så har jag inget emot det

Och sen tänkte jag det mest som en jämförelse .

Permalänk
Medlem
Skrivet av titanmajs:

Om du inte hittar den på något bra ställe med abonnemang så kanske du borde beställa den.

Beställde min här fast i vit: http://www.bazula.se/Google/Google-Nexus-4/Google-Nexus-4---1...
Jag har beställt från den hemsidan innan och fått sakerna.

Vad är det som gör att det kan vara så jäkla stor skillnad mellan priserna på olika affärer ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vad är det som gör att det kan vara så jäkla stor skillnad mellan priserna på olika affärer ?

Bazula importerar telefonerna därav det billiga priset

Visa signatur

Spelmaskinen

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 220volt:

Jag har bara positiva erfarenheter utav Phonehouse, bra kundservice och snabba leveranser sedan är det bra att det finns massvis med butiker runt om i landet ifall man ska lämna in luren osv. Dom är även aktiva på Swedroid och brukar hjälpa medlemmar att få tag i lurar vid precis vid release.

Även om de skulle vara bra återförsäljare så är det en horibel arbetsgivare, så tänk du ett steg längre.

Varför man nu måste köpa hos en ÅF över huvudtaget, om du ska ha en telefon med abonnemang från Telia så är det bättre att köpa direkt från Telia.

Permalänk
Medlem

haft den ett halvår , och det är den snabbaste android telefonen jag haft. Ingen delay någonstans(Iphone flyt).

Dock vädigt ömtålig. Jag har ett lädercase som man öppnar, som täcker både baksida och framsida.

Frånsett skärmen, en väldigt bra telefon!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Webhallen har ju en beställning på g, när jag ringde senast så sa de att de skulle få in nya n4 i slutet av nästa vecka (typ 21-23 aug). De har ju ett rätt bra pris dessutom vilket i kombination med deras kundservice känns som ett bra val.

Permalänk
Medlem

Om du alla köpa den löst så rekommenderar jag http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=793047 (skriver från mobilen, Nexus 4 )

Permalänk
Medlem

Jag köpte min i början på Augusti för att prova. 8gb modellen kostade då 2490 kr. Innan har jag använt iPhone. Därför har den största besvikelsen varit att kontrollen till mina headset inte funkar. Och att det är svårt att hitta lurar som är android-kompatibla. Ofta fungerar inte volym/bytlåt knappen.

Pröva du, man får väldigt mycket för pengarna!

(Skrivet från min Nexus 4)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2790 kr för 8GB varianten hos NetOnNet. Dock kostade den 2490 kr för bara några veckor sedan, vilket är lite surt.

Permalänk
Medlem

Helt okej mobil, med facit i hand hade jag inte köpt denigen . Dock en bra mobil för det priset. Rekommenderar att ha skal/bumper till den eftersom den är så hal. Så hal att den glider ner från vad som helst, pajade min och min kollegas skärm! Kostade 1895 kr att byta på Phonehouse. Billigaste skärmen på ebay var rätt dyra kr så var inte värt. Skärmen slutade dessutom att fungera helt trots 4 små sprickor upp i hörnet. Bra prestanda, rätt kass kamera, STORT + med Qi trådlös laddning.

Edit: Miui fungerade mycket bra till den.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hålla med om dålig kamera. Tycker den fungerar som den ska och tar bra bilder. Btw skaffade min för ca 1 månad sedan på bazula, har inga problem med den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Köp mobilen löst och beställ ett abonnemang från hallon

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

2790 kr för 8GB varianten hos NetOnNet. Dock kostade den 2490 kr för bara några veckor sedan, vilket är lite surt.

Skrivet av Flexbert:

Jag köpte min i början på Augusti för att prova. 8gb modellen kostade då 2490 kr. Innan har jag använt iPhone. Därför har den största besvikelsen varit att kontrollen till mina headset inte funkar. Och att det är svårt att hitta lurar som är android-kompatibla. Ofta fungerar inte volym/bytlåt knappen.

Pröva du, man får väldigt mycket för pengarna!

(Skrivet från min Nexus 4)

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Texaco:

Om du alla köpa den löst så rekommenderar jag http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=793047 (skriver från mobilen, Nexus 4 )

Skrivet av Lanicia:

Webhallen har ju en beställning på g, när jag ringde senast så sa de att de skulle få in nya n4 i slutet av nästa vecka (typ 21-23 aug). De har ju ett rätt bra pris dessutom vilket i kombination med deras kundservice känns som ett bra val.

Skrivet av martin_cs:

haft den ett halvår , och det är den snabbaste android telefonen jag haft. Ingen delay någonstans(Iphone flyt).

Dock vädigt ömtålig. Jag har ett lädercase som man öppnar, som täcker både baksida och framsida.

Skrivet av jnsson:

Jag kan inte hålla med om dålig kamera. Tycker den fungerar som den ska och tar bra bilder. Btw skaffade min för ca 1 månad sedan på bazula, har inga problem med den

Tack för all feedback allihopa Räcker åtta gig då ? Dålig kamera spelar ingen roll för mig , Jag använder andå inte mobilen till det .
Har själv ingen erfarenhet med webhallen men det verkar ju som dom är ganska bra iaf .

Sen hade jag tänkt skaffa ett såntdär leather case plånbok thingy så att man inte tappar den och her sönder baksidan .

Tror jag ska övertala pappa att betala halva eftersom jag fick förra mobilen av mamma . Så vi får se när det blir att jag beställer den .

känns ovärt att köpa en åtta gb modell från komplett när dom säljer en 16 gb från bazula för 3000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivlo:

Köp mobilen löst och beställ ett abonnemang från hallon

Vad är hallon ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Så det gick bra därifrån ? Hur lång tid tog det med frakten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Vart beställde du den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Tack för all feedback allihopa Räcker åtta gig då ? Dålig kamera spelar ingen roll för mig , Jag använder andå inte mobilen till det .
Har själv ingen erfarenhet med webhallen men det verkar ju som dom är ganska bra iaf .

Sen hade jag tänkt skaffa ett såntdär leather case plånbok thingy så att man inte tappar den och her sönder baksidan .

Tror jag ska övertala pappa att betala halva eftersom jag fick förra mobilen av mamma . Så vi får se när det blir att jag beställer den .

känns ovärt att köpa en åtta gb modell från komplett när dom säljer en 16 gb från bazula för 3000kr

8 GB räcker om du inte tänkt lagra mycket musik eller ha flera stora spel. Ett ensamt stort spel kan ta upp 1-2 GB, men majoriteten kräver avsevärt mindre. Tänk också på att du inte får ut allt minne, du har ungefär 5.67 GB att röra dig med när du packar upp den.

Kan vara värt att nämna att amazon.co.uk och kännykkäni säljer 16 GB versionen för dryga 2800 kr. Dock kan garantiärenden vara lite jobbiga då jag antar att köparen står för frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Vad är hallon ?

http://www.hallon.se/vara-produkter#mobilabonnemang
billiga abonnemang, använder sig av 3:s nät, Bra kundservice, ingen bindningstid.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Tack för all feedback allihopa Räcker åtta gig då ?

Inte så länge...

Skrivet av Nivlo:

Bra kundservice

Verkligen inte.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W