Kärna 1 ligger konstant på ca 80 % load och datorn blir hackig

Permalänk
Medlem

Kärna 1 ligger konstant på ca 80 % load och datorn blir hackig

Tjenare, min processor ligger konstant på ca 80 % load även om jag bara har webbläsaren öppen, ligger där även om jag stänger ner allt.

datorn blir också jävligt hackig när processorn ligger där och videoklipp kan man knappt kolla på för dom hackar extremt mycket och även facebook osv hänger inte alls med.

vad kan det bero på? det brukar vara normalt när man startar datorn men sen efter typ 1 timma så blir den hackig och hög load.

Tacksam för svar!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

Tjenare, min processor ligger konstant på ca 80 % load även om jag bara har webbläsaren öppen, ligger där även om jag stänger ner allt.

datorn blir också jävligt hackig när processorn ligger där och videoklipp kan man knappt kolla på för dom hackar extremt mycket och även facebook osv hänger inte alls med.

vad kan det bero på? det brukar vara normalt när man startar datorn men sen efter typ 1 timma så blir den hackig och hög load.

Tacksam för svar!

Kolla efter program som körs o bakgrunden i aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Har du inte sett fliken processer? Där kan du se exakt vilken process det är som belastar processorn

Permalänk
Medlem

Som redan nämnts ovan kolla i aktivitetshanteraren på vilka processer ddet e som drar mycket cpu och skriv vilken det är här så kan vi förmodligen hjälpa dig mer med ditt problem.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

okej ska kolla det så fort det händer igen! tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

min processor ligger konstant på ca 80 % load

Skrivet av Dannekkk:

okej ska kolla det så fort det händer igen!

Vänta nu hur ska du ha det?! Den ligger alltså inte konstant på 80% load?
För att kunna få bra och relevant hjälp är det en förutsättning att man är så tydlig det bara går samt presenterar korrekt information.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Vänta nu hur ska du ha det?! Den ligger alltså inte konstant på 80% load?
För att kunna få bra och relevant hjälp är det en förutsättning att man är så tydlig det bara går samt presenterar korrekt information.

som jag sa så händer det efter cirka 1 timmes användning efter man har startat den, jag skrev det sista inlägget när jag precis hade startat datorn, men nu har det börjat igen och jag har hittat en process som tar en jävla massa men jag kan inte ta bort den processen :/ står att det är ogiltligt för den här processen. någon som har något tips?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Skrivet av Dannekkk:

som jag sa så händer det efter cirka 1 timmes användning efter man har startat den, jag skrev det sista inlägget när jag precis hade startat datorn, men nu har det börjat igen och jag har hittat en process som tar en jävla massa men jag kan inte ta bort den processen :/ står att det är ogiltligt för den här processen. någon som har något tips?

Vad heter processen...?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

namn på processen?

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk
Medlem

Systemets Vänteprocess heter den

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

Systemets Vänteprocess heter den

Det är inte verklig belastning. Det är den överblivna CPU-tiden.