Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Inte fått min än!:(

Kommer nog snart (förutsatt att du har backat 35$+)
Servern är ändå överbelastad

ett tips till alla som har fått / får key medans download servern är överbelastad är att :
klicka på download på sidan (efter ni aktiverat)
då kommer ni få upp att servern inte kan nås osv, men börja inte ladda om sidan som alla andra utan vänta bara på att downloaden börjar ändå(dröjde ca 3min innan jag fick upp spara fil rutan)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Ja då ligger den nere tyvärr

Hoppas verkligen att de fixar detta snart. Vill köpa!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem

Fick min nyckel igår

Visa signatur

Haf 912 | I7 2600 | Phanteks PH-TC14PE | Asrock extreme 3 |
| LP 2x4GB | GTX 680 | Corsair Ax 650 | Qnix Qx2710 |

Permalänk

Någon som är sugen att lira lite nu i natt? Precis fått key:n och snart tankat klart så blir att lira all night long! Dock vill jag ha någon att spela med och sträcker därför ut min hand till sweclockers!

Permalänk
Medlem

Hur startar man en server då, så man kan köra med kompisar?

Permalänk
Medlem

Fick min nu

Permalänk
Skrivet av gynszd0:

Hur startar man en server då, så man kan köra med kompisar?

Dedikerad: http://7daystodie.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=4846

Annars bara "create new server"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är väldigt imponerad över stabiliteten och innehållet i alphan. Det är redan intressant att spela, men det kan bli hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Måste säga att jag är väldigt imponerad över stabiliteten och innehållet i alphan. Det är redan intressant att spela, men det kan bli hur bra som helst.

stabiliteten försvinner över tiden.. (kolla ram användningen medans du spelar... )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

stabiliteten försvinner över tiden.. (kolla ram användningen medans du spelar... )

Jag brukar behöva pausa när jag spelar ibland och då loggar jag ur så har inte upptäckt det än. Menar att jag inte stött på någon egentlig bugg under mina timmars spelande och att det faktiskt går att verkligen spela.

Något som börjar irritera mig lite är hur zombies flockas mot min position oavsett var jag än är (långt nere i en mina, eller ute i skogen utan skydd spelar ingen roll). Hoppas att det tweakas, men det förväntar jag mig.

Permalänk

Här har ni en tutarial på att skapa egen server, Jag gjorde det idag funka kanon

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

http://www.youtube.com/watch?v=bjWiik4f_bk

Här har ni en tutarial på att skapa egen server, Jag gjorde det idag funka kanon

aka köra:

@echo off cls echo starting ^7daystodie Dedicated Server "c:\Program Files (x86)\7DaysToDie-Alpha\7DaysToDie.exe" -port 25000 -dedicated Navezgane Switch0r -batchmode -nographics Pause

som en .bat

..hm funkade inte på min server dock

Permalänk
Skrivet av spel565:

aka köra:

@echo off cls echo starting ^7daystodie Dedicated Server "c:\Program Files (x86)\7DaysToDie-Alpha\7DaysToDie.exe" -port 25000 -dedicated Navezgane Switch0r -batchmode -nographics Pause

som en .bat

..hm funkade inte på min server dock

du måste ha Notepad++ för att det ska funka

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Notepad funkade bra för mig (inte ++)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Inget speciellt med notepad++.

Det många glömmer bort är att stänga av filtyper så att man kan skriva en egen händelse så de blir ".bat". Då ska de funka.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att hosta en server så man kan lira lite tillsammans? Funtar på att göra det själv men jag litar tyvärr inte på min servers stabilitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Någon som har lust att hosta en server så man kan lira lite tillsammans? Funtar på att göra det själv men jag litar tyvärr inte på min servers stabilitet.

har en server på 78.72.160.147 bara att komma in! körs med en 3770K och 8gb RAM på en 100/100 lina

har även en TS: ToyBear.tk (eller samma IP som serven) med en 7DTD kanal.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Kul att man missade kickstartern med några dagar... :/

Missade även kickstartern för Cataclysm DDA med typ 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Kul att man missade kickstartern med några dagar... :/

Missade även kickstartern för Cataclysm DDA med typ 2 veckor.

Du kan ju köpa det på hemsidan för samma pris det var på kickstarter ser det ut som..

Permalänk
Skrivet av malte:

du kan nog hosta själv min sign klarar att hosta och spela på samma dator och vi är 4 pers som spelar på min server, har 1.6 upload på nätet

Visa signatur

Permalänk

Någon som vet hur man bygger lite olika saker?
Det jag söker främst är verktyg och lite olika fällor som man kan behöva som t.ex. spikar i marken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Du kan ju köpa det på hemsidan för samma pris det var på kickstarter ser det ut som..

Tackar! Hmm lutar lite åt det där. Va sugen på betan i kickstartern men men.

Till er som köpta alphan: Är det värt de 35 dollar det kostar?

Permalänk
Skrivet av Maguro:

Utan tvekan än så länge:D Har bara kört i 3 timmar än men tycker att det är bra

Permalänk

en fråga ska man inte betala vac på kickstarter ? köpte dual pack för 60 dollar betalade 400kr och min matte säger att det inte är någon eu skatt på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Helt klart värt det, men det är en alpha (pre-alpha?) så räkna inte med massa lategame saker att göra atm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har folk problem att spela online?
Jag har bara öppnat en port och sedan kan vem som helst connecta till mitt externa IP så länge jag själv är inne i ett singleplayer spel.. så blir det multiplayer liksom.

Om man är rädd för att främlingar ska gå in på servern så är det lite konstigt, vad är oddsen att någon bara råkar testa just din IP adress medans du spelar liksom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Helt klart värt det, men det är en alpha (pre-alpha?) så räkna inte med massa lategame saker att göra atm

Det är väl lite det som är kul med att spela alpha. Kommer nya saker hela tiden och man får prova det efter hand som det släpps. Tror helt klart det blir ett köp alltså. Svårt att hålla mig om jag ska vara ärlig. lol

Permalänk
Medlem

Måste ge spelet bra betyg, det är verkligen inte ofta jag blir som fastklistrad.
Ser fram emot utvecklingen av nya funktioner och sånt..!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maguro:

Det är väl lite det som är kul med att spela alpha. Kommer nya saker hela tiden och man får prova det efter hand som det släpps. Tror helt klart det blir ett köp alltså. Svårt att hålla mig om jag ska vara ärlig. lol

jag tycker det också, men tex mina IRL kompisar har ingen känsla för sånt, finns det inget lategame så suger spelet enligt dom :3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira?

På min äldre dator så vill spelet inte starta utan .exe:n är bara ikonen för unity, någon som har haft liknande problem?
Windows XP