Permalänk

hdmi kabel

Hej jag är på jakt efter en 7.5- 10m hdmi kabel vill vill helst inte att den ska kosta mer än 400kr.

Ska användas till att koppla tvn till datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Så länge du inte köper typ det billigaste från dx.com eller liknande så är det inga problem. HDMI-kablar är digitala så kvaliteten påverkar inte bildkvaliteten alls om den inte är helt kass.

Jag köpte en 15m kabel från elgiganten för typ 250-300 för ett par år sedan som fortfarande fungerar utmärkt men du kan säkert hitta billigare på typ Clas Ohlson eller Kjell & CO, dock håller väl elgiganten och liknande aningen högre kvalitet än dem. Inte för att det spelar så stor roll som sagt men ofta får man ju lite bättre kontakter på en aningen bättre kabel, typ vinklade eller mindre så att de inte sticker ut fem cm bakom teven osv.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en deltaco 15m vit genom webhallen. Funkar perfect.
Dock min deltaco 10m funkar inte perfekt. Den har störningar och det märks när man kollar 3d.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag köpte en deltaco 15m vit genom webhallen. Funkar perfect.
Dock min deltaco 10m funkar inte perfekt. Den har störningar och det märks när man kollar 3d.

Då är det fel på kabeln. Lämna tillbaka den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Hej jag är på jakt efter en 7.5- 10m hdmi kabel vill vill helst inte att den ska kosta mer än 400kr.

Ska användas till att koppla tvn till datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken kabel som helst blir bra så länge det är en high speed kabel.