Visa signatur
EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB
Hej
Jag börjar seriöst överväga att köpa spelen digitalt till min Nintendo Wii U. Just nu sitter jag på New Super Mario Bros U, Pikmin 3 och Rayman Lengeds och förut Mario så betalade jag 100 eller mer för respektive spel i butik. Sedan är det jäkligt smidigt att att ha allt direkt i GamePaden och att de släpps vid tolvslaget vid release och ibland mycket tidigare digitalt. Känns som att den 100-lappen är max det man får tillbaka ändå när konsolgenerationen når sitt slut ifall man skulle sälja spelet, så de tar ut varandra.
Min fråga nu gäller sparfilerna från mina fysiska versioner av spelet. Jag har klarat New Super Mario Bros U 100% och klarat Pikmin 3 m.m. Om jag säljer spelen och köper de digitala versionerna kommer mina sparfiler att vara kompatibla med den digitala versionen? Detta bör vara en självklarhet men jag vill självfallet dubbelchecka med någon som har testat detta eller kanske kan hänvisa till officiella källor?
EVGA GeForce GTX 970 - Intel Core i5 4670K 3.8 Ghz - Corsair Vengeance 8 GB DDR3 RAM - Samsung SSD 840 EVO 370 GB
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.