Permalänk
Medlem

3700 har "N"-standard, emedan 3100 har "draft".

Ack så viktigt om du har standardnätverkskort fick jag erfara.

Min HP anslöt med g-hastighet till 3100, emedan den hoppar glatt på 150Mbps mot 3700.

Visa signatur

Mvh
David

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cammen3:

Jag vann ett 500Mbit bredband i ett år - så jag får hoppas att det lever upp till mina förväntningar och att det kanske presterar bättre än mitt 250-bredband från BBB

Om ni undrar något - säg till så kan jag testa eller kolla det i modemet! Får det om någon dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle aldrig bytt 250mbit fiber ifrån BBB till vilken hastighet Comhem än säger sig kunna erbjuda. Av dem 500mbit som Comhem säger sig kunna leverera, har du tur om du får ut 40%.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabelkillen:

Dina problem är nog ganska lokala. Här lite norrut i Kungsladugård får jag alltid nu på sommaren mer än 10 % högre både upp och ner än vad jag betalar för.
http://i42.tinypic.com/2i7og1l.jpg

Trevliga siffror i min mening...

Kul att det funkar bra för nån också då en del andra haft strul.

Jag har 100/10 själv men når inte riktigt upp dit, ärligt talat behöver jag inte snabbare ner hur jag än vrider och vänder på det och speciellt inte med tanke på de fläskiga priserna Comhem har för snabbare abb, nästan 900 riksdaler för 500/30-50 vilket är helt hutlöst i min mening!
Däremot hade jag gärna sett snabbar upp än de sega 10 jag har, lika snabbt upp som ner borde vara standard på farter över 100 el så känner jag iaf. 500 ner skall def ha minimum 100 upp och gärna mer. fast det beror väl lite på vad man gör med sitt bredband antar jag?

Jag kär en del lagring via server online och händer att jag laddar upp rätt stora filer dit ibland, tex massor av full HD material jag filmat som jag delar med nära och kära so även dom har tillgång till samma server, ja familjen iaf. Har t.o.m rippan nån bluray ibland och lagrar sen den backupen online vilket är en mardröm med 10 upp hehe.. Jag kan knappt göra någonting medans jag väntar vid såna tillfällen, ja t.o. om jag sätter uppladdnings gränser så går det segt som attan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Jag skulle aldrig bytt 250mbit fiber ifrån BBB till vilken hastighet Comhem än säger sig kunna erbjuda. Av dem 500mbit som Comhem säger sig kunna leverera, har du tur om du får ut 40%.

BBB är inget vidare. Om jag hade fiber/stadsnät skulle jag välja en annan leverantör. Comhem har överlägsen support jämfört med tomtarna på BBB.

Permalänk
Medlem

Fark: du kan ju uppgradera till 100/50 numera. Eller 50/50 så får du samma upload som download. Uploaden är sällsynt att någon klagar på hos comhem, i alla fall numera. Senast jag såg nån få dåligt upload i tråden hade 50 upp bokats på icke klar ort. Stockholm och Göteborg kan få 50upp är jag 100 säker på.

Buio: beror på att dom köper supporten från Transcom, dom jobbar efter provision per samtal varesig dom löser nått eller ej. Iofs jobbar många outsourcing callcenters så. Man har ju stött på såntdär folk ibland, vet att telia kör egen support men ibland undrar man. comhem har ju historiskt allierat sig med liknande företag men verkar eller har tagit tillbaka det i egen regi igen.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hey Sweclockers!

Jag uppgraderade nyligen till 500/50 anslutningen. I väntan på den nya Compal modem levereras, kunde jag nå upp till ca 200 Mbps nedladdning på gamla CG3100.

När jag fick och testade det nya modemet, var hastigheterna bara mellan 50-120Mbps. Ladda upp var bra på runt 57mbps.

Jag kontaktade Comhem stöd och gick igenom de vanliga felsökningssteg utan succes och inledningsvist verkar det inte att ändra något genom stänga av NAT.

Comhem gick med på att skicka en tekniker och en ersättningsmodem. Teknikern kom och mätte signalkvaliteten, men fann inga problem. Han ersatte uttaget vilket förbättrade signalen något, men gjorde ingen skillnad för nedladdningshastighet.

Ersättningsmodemet kom, men det gjorde inget för att åtgärda problemet.

Men här är det märkliga:
Med NAT påslaget, mäter Bredbandskollen och Speedtest vanligtvis runt 120Mbps ned.

Med NAT avstängd, får jag upp till 300Mbps på speedtest och runt 120Mbps på Bredbandskollen.

De Speedtest resultater är starkt beroende av vilken server jag väljer.

Vad jag inte förstår är, varför är hastigheten generellt långsammare med NAT påslaget med det nya modemet? Och långsammare än CG3100 också.
Det verkar inte vara någon skillnad beroende av tid på dagen.

Så jag är så helt förvirrad om det och vet inte hur man ska gå vidare. Comhem säger att det finns gott om bandbredd i området, men verkar inte att kunna räkna på vad problemet är.

Ledsen om den skit svenska, jag är dansk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Jag skulle aldrig bytt 250mbit fiber ifrån BBB till vilken hastighet Comhem än säger sig kunna erbjuda. Av dem 500mbit som Comhem säger sig kunna leverera, har du tur om du får ut 40%.

Vi har bindningstid kvar på typ fem månader hos BBB, så det blir ett långt test med ComHem för att se hur det fungerar osv. Compal-modemet kom idag, kopplar nog in det imorgon för att se hur det fungerar och sen ska jag försöka trycka över all internettrafik till ComHem också för att se om vi märker någon skillnad.

Men byter inte utan att ha testat det vi byter till. Vi hade ComHem tidigare och det fungerade bra, men när BBB kom med ett erbjudande om 100/10 fiber för 175kr/månad för två år sedan - var det svårt att motstå bytet då ComHem var mycket dyrare. Nu sitter vi på 250/100 hos BBB för 275kr/månad vilket också är ett riktigt bra pris.

Men jag ställer höga krav på upptid, hastighet och allmän funktion. Har en SamKnows-box som testar hastigheten flera gånger/dygn, samt har en VPN på en server här hemma som jag ansluter till när jag inte är hemma. Så går den ner, blir jag lagom sur

Skrivet av Buio:

BBB är inget vidare. Om jag hade fiber/stadsnät skulle jag välja en annan leverantör. Comhem har överlägsen support jämfört med tomtarna på BBB.

Nej, BBB är verkligen inget vidare. Avskyr dem något extremt, så om ComHem lyckas prestera bättre under bindningstiden vi har kvar hos BBB - så kommer vi att byta. Tyvärr har vi inte stadsnät utan det är Bredbandsbolaget som sköter fibern vi har till huset, tyvärr. Vi har åtminstone tur att vi har både BBB och ComHem att välja mellan - ja, sen finns ju Telias VDSL också men det är ju lite väl segt tycker jag.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentar:

Hey Sweclockers!

Jag uppgraderade nyligen till 500/50 anslutningen. I väntan på den nya Compal modem levereras, kunde jag nå upp till ca 200 Mbps nedladdning på gamla CG3100.

När jag fick och testade det nya modemet, var hastigheterna bara mellan 50-120Mbps. Ladda upp var bra på runt 57mbps.

Jag kontaktade Comhem stöd och gick igenom de vanliga felsökningssteg utan succes och inledningsvist verkar det inte att ändra något genom stänga av NAT.

Comhem gick med på att skicka en tekniker och en ersättningsmodem. Teknikern kom och mätte signalkvaliteten, men fann inga problem. Han ersatte uttaget vilket förbättrade signalen något, men gjorde ingen skillnad för nedladdningshastighet.

Ersättningsmodemet kom, men det gjorde inget för att åtgärda problemet.

Men här är det märkliga:
Med NAT påslaget, mäter Bredbandskollen och Speedtest vanligtvis runt 120Mbps ned.

Med NAT avstängd, får jag upp till 300Mbps på speedtest och runt 120Mbps på Bredbandskollen.

De Speedtest resultater är starkt beroende av vilken server jag väljer.

Vad jag inte förstår är, varför är hastigheten generellt långsammare med NAT påslaget med det nya modemet? Och långsammare än CG3100 också.
Det verkar inte vara någon skillnad beroende av tid på dagen.

Så jag är så helt förvirrad om det och vet inte hur man ska gå vidare. Comhem säger att det finns gott om bandbredd i området, men verkar inte att kunna räkna på vad problemet är.

Ledsen om den skit svenska, jag är dansk

Testa tanka ner gamla tptest 5.0 från bredbandskollens hemsida och kolla så inte det är flashplayer i webläsaren som buggar. Vet dock inte vilken server man kan testa emot i det programet längre. Var nån ovan i tråden som mätte högt mot nån speedtest.net server i oslo också men inte bredbandskollen, ni kanske upplever nått liknande?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Testa tanka ner gamla tptest 5.0 från bredbandskollens hemsida och kolla så inte det är flashplayer i webläsaren som buggar. Vet dock inte vilken server man kan testa emot i det programet längre. Var nån ovan i tråden som mätte högt mot nån speedtest.net server i oslo också men inte bredbandskollen, ni kanske upplever nått liknande?

Det är jag som mäter upp rätt mot Telenor Oslo i speedtest.net

Men det är enbart där. absolut ingen annanstans.

Nu har ju jag testmodemet så jag har talat med kontakten vi har och har just nu ett ordentligt supportärende.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Comhem 500/50mbit. Compal CH7284E i bridge mode och Asus RT-N56U N600 som router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Testa tanka ner gamla tptest 5.0 från bredbandskollens hemsida och kolla så inte det är flashplayer i webläsaren som buggar. Vet dock inte vilken server man kan testa emot i det programet längre. Var nån ovan i tråden som mätte högt mot nån speedtest.net server i oslo också men inte bredbandskollen, ni kanske upplever nått liknande?

Ja, jag såg inlägget med Oslo-servern och det är den jag främst använder för att få mina hastigheter från.

Jag vet inte riktigt några servrar som jag skulle kunna lägga till TPTEST, men de förvalda servrarna ger mig knappt 20Mbps.

Skrivet av anon122270:

Comhem 500/50mbit. Compal CH7284E i bridge mode och Asus RT-N56U N600 som router.

Får du liknande hastigheter om du använder Compal router NAT? Eller åtminstone något mer än 100Mbps?

Har nägon som helst fått rimliga hastigheter med Compal routern ensam?

Jag funderar på att köpa en ny router, men även bridged mode ansluten direkt till min dator är långsammare än jag skulle vilja.

Permalänk

Gjorde nyss ett test med nat avstängt på compal modemet och med min Asus RT-AC66U router. Med bara compal modemet får jag runt 480-500. Dock så är jag inte så nöjd med trådlösa via compal utan för det dubbla med asus routern.

Permalänk
Medlem

Om man inte får till det med compalmodemet kan det vara en ide att factoryresetta det eller testa utan NAT. Blir det ingen skillnad kan ni prova be comhem logga in era gamla modem igen, får ni bättre speed med dom vet man åtminstonde att kapaciteten i alla fall finns. Då kan man fundera på hur modemet fungerar/kommuniserar med comhem och utåt. Det är i princip omöjligt om signalen är bra till era modem att få lägre hastighet med compal kontra netgear om man tänker ur kapacitetshänseende. compalmodemet når faktiskt 8 fler kanaler än netgear och borde då få samma hastighet som era netgear + vad som finns över på de 8 övriga.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Efter lite fler tester, har jag lyckats få hastigheter upp till 450mbps i bridged mode. Men det varierar en hel del.
Med NAT påslaget, får jag inte hastigheter snabbare än 120Mbps någonstans. Jag förstår att NAT kräver fler resurser från routern, men den är väl utformad för att kunna hantera 500 Mbit?
Jag har inte en massa enheter anslutna till den heller, vanligtvis två datorer och två mobiler.

Jag tror att jag ska köpa en ny router i den nya månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentar:

Efter lite fler tester, har jag lyckats få hastigheter upp till 450mbps i bridged mode. Men det varierar en hel del.
Med NAT påslaget, får jag inte hastigheter snabbare än 120Mbps någonstans. Jag förstår att NAT kräver fler resurser från routern, men den är väl utformad för att kunna hantera 500 Mbit?
Jag har inte en massa enheter anslutna till den heller, vanligtvis två datorer och två mobiler.

Jag tror att jag ska köpa en ny router i den nya månaden.

Oavsett destination? Ja det låter ju som att routerfunktionen skulle vara dåligt men alla verkar ju inte behövt slå av NAT när man kikar tidigare i tråden. Kryptiskt fel/problem! Naturligtvis krävs det ju en hyffsad processor för att routa över 400mbit, hade du gjort några inställningar i modemet då du fick det mer än möjligen slagit på wifi? Kanske är nån settig som triggar felet? Kan ju vara något helt ologiskt tom.

iller: vad händer för dig utan NAT? Försvinner felet "magiskt" då? Ni 2 verkar ju ha snarlikt problem. De flesta andra verkar det ju fungera för.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Oavsett destination? Ja det låter ju som att routerfunktionen skulle vara dåligt men alla verkar ju inte behövt slå av NAT när man kikar tidigare i tråden. Kryptiskt fel/problem! Naturligtvis krävs det ju en hyffsad processor för att routa över 400mbit, hade du gjort några inställningar i modemet då du fick det mer än möjligen slagit på wifi? Kanske är nån settig som triggar felet? Kan ju vara något helt ologiskt tom.

Nej, även efter en fabriksåterställning är det samma problem. Och samma problem på båda Compal routrarna jag har provat.
Jag har även försökt att stänga av routerns brandvägg, UPnP och annan funktion som möjligtvis minska hastigheten, men det förändrar ingenting.

Citat:

iller: vad händer för dig utan NAT? Försvinner felet "magiskt" då? Ni 2 verkar ju ha snarlikt problem. De flesta andra verkar det ju fungera för.

Utan NAT, är hastigheterna mycket bättre, generellt på mellan 300-450mbps. Inte helt perfekt, men inom ett godtagbart intervall.

Så just nu ser det ut som min enda lösning är att köpa min egen router.

Jag är verkligen aningslös om vad som kan orsaka problemet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Oavsett destination? Ja det låter ju som att routerfunktionen skulle vara dåligt men alla verkar ju inte behövt slå av NAT när man kikar tidigare i tråden. Kryptiskt fel/problem! Naturligtvis krävs det ju en hyffsad processor för att routa över 400mbit, hade du gjort några inställningar i modemet då du fick det mer än möjligen slagit på wifi? Kanske är nån settig som triggar felet? Kan ju vara något helt ologiskt tom.

iller: vad händer för dig utan NAT? Försvinner felet "magiskt" då? Ni 2 verkar ju ha snarlikt problem. De flesta andra verkar det ju fungera för.

Mina väredn är utan NAT

20 min användande med det aktivt gav mig avsmak och fortsatte med min egen 802.11AC-router och dator direktkopplad.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kopplat in min Compal-router. Hastigheter mellan 50 och 280Mbit/s. Felanmälan lagd eftersom det inte gick att hitta något fel. Samma sak oavsett NAT på eller av.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cammen3:

Kopplat in min Compal-router. Hastigheter mellan 50 och 280Mbit/s. Felanmälan lagd eftersom det inte gick att hitta något fel. Samma sak oavsett NAT på eller av.

Nu väntar månader av samtal till Comhem, där dem varje gång kommer ljuga för dig om olika lösningar som aldrig någonsin kommer. Eller hur tekniker skall komma och besöka dig som heller aldrig kommer, gör dig själv en tjänst - skicka tebax modemet till Comhem och säg upp skiten direkt!

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCarl:

Nu väntar månader av samtal till Comhem, där dem varje gång kommer ljuga för dig om olika lösningar som aldrig någonsin kommer. Eller hur tekniker skall komma och besöka dig som heller aldrig kommer, gör dig själv en tjänst - skicka tebax modemet till Comhem och säg upp skiten direkt!

På samma sätt som BBB har hållit på mot mig i ett års tid nu alltså.

Hade inte betalat 899kr/månad till ComHem för 500/50 när jag kan få 1000/100 för samma pris hos Bredbandsbolaget. Enda anledningen till att jag har det, är för att jag vann det via deras Facebook-tävling. Dessutom räcker 250Mbit för mig vilket jag får för 225kr/månad hos BBB.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk

Har tidigare idag beställt uppgradering av min uppladdning, till 50.

Min fråga är, när slår det över? Killen sa att det kunde redan ske idag men typ annars imorgon.

Behöver man starta om modemet för att det skall hoppa igång?

Bara lite nyfiken då man nästan kollar bredbandskollen var 10e minut nu haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scream112:

Har tidigare idag beställt uppgradering av min uppladdning, till 50.

Min fråga är, när slår det över? Killen sa att det kunde redan ske idag men typ annars imorgon.

Behöver man starta om modemet för att det skall hoppa igång?

Bara lite nyfiken då man nästan kollar bredbandskollen var 10e minut nu haha

Brukar vara vid 00.00 det slår om.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilhalla:

Gjorde nyss ett test med nat avstängt på compal modemet och med min Asus RT-AC66U router. Med bara compal modemet får jag runt 480-500. Dock så är jag inte så nöjd med trådlösa via compal utan för det dubbla med asus routern.

http://i.imgur.com/Xzwi610.png

Det är jäkligt skumt... Jag har sett flera tester mot Göteborg med dom siffrorna, men från Malmö till Göteborg, så kommer jag alltid max mellan 60-80 mbit/s. Man kan tro att vi har enorma flaskhalsar här emellan.

Detta är taget just nu. (Test Modemet)

Permalänk
Medlem

För mig har hastigheterna varit låga och ostabila, det har hoppat upp och ner - men aldrig över 500Mbit. Uppladdningshastigheten har alltid legat bra. Inatt genomförde Com Hem ett arbete i Uppsala-området då de fått in fyra felanmälningar inom kort tid på deras nya 500-tjänst. Detta arbete löste problemen uppenbarligen.

Teknikern jag pratade med var supertrevlig och ärlig, han rekommenderade mig att stänga av NAT i Compal-modemet och köra med en annan högpresterande router bakom då de haft problem med nästan alla tidigare modem att de har krånglat när NAT har varit aktivt. Dessutom minskar man eventuella felkällkor om man stänger av NAT i modemet från Com Hem. Den mjukvara som nu ligger på Compal-modemen ska vara den fjärde de har fått och de har upptäckt ännu fler buggar nu. Problemet, som han beskrev det, var att när den nya mjukvaran pushas ut så upptäcks fler buggar än vad som upptäckts i deras egna tester, tyvärr är det så med det mesta.

Men huvudsaken är nu att det fungerar för mig och att det fungerar bra för er andra här. Lite tips för er som testar, då Bredbandskollen inte är en speciellt bra testmotor - detta då den är beroende på av flera olika saker på din dator och även andra faktorer. Jag får t.ex bättre resultat när jag testar via Internet Explorer i jämförelse med Google Chrome.
Så när ni testar:

  • Testa med olika webbläsare

  • Testa mot olika servrar

  • Testa med fem trådar respektive Auto

  • Testa med olika datorer (om möjligt)

  • Testa att starta upp datorn i felsäkert läge med nätverk

  • Testa att stänga av eventuella brandväggar

Allt för att försöka utesluta felkällor.

Det vore även toppen om ni kunde göra ett FTP-test, det ger ett mer korrekt värde än vad Bredbandskollen gör. Mitt tips är att ni hämtar t.ex FileZilla (https://filezilla-project.org/) och kör igång det. Anslut sedan till FTP-servern "speedtest.tele2.net". För att mäta hastigheten, rekommenderar jag att ni tittar på DU-Meter (finns som gratis testversion, http://www.hageltech.com/dumeter/about). När ni har installerat det, högerklicka på DU-Meter ikonen och välj "new stopwatch". Starta nu en FTP-hämtning från servern och starta stoppklockan. Där ser ni mängd hämtad data, medelhastighet, högsta hastighet, aktuell hastighet och tid.

För att göra ett uppladdningstest, kör då samma princip men ladda upp en fil till "Upload"-mappen på Tele2s FTP-server.

Här är ett FTP test från mig, gjorda precis med NAT avslaget i compal-modemet och ansluten via en Asus RT-N66U. Alla kablar är cat7 kablar om ni vill veta det, med gigabitnätverkskort. Compal -> Asus är 15 meter lång och Asus -> dator är 3 meter lång. Idag blev jag nöjd med detta resultat:

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Hej
Fick det nya CG3700. Kopplas på en Asus RT-AC66U.
CG3700 webinterface kändes lite "sådär".
Gällande hastigheten. Körde två test tidig på morgonen med speedtest/bredbandskollen. Fick 250mbit/10. Toppen. Men senare på em mellan 18:30 - 24:00 får kanske 100/10.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har hög ping till olika servrar/siter i dag? Försökte spela men det gick verkligen inte.
Det är just pingen bara, min d/u är helt okej. Trodde det va något vajsing med testmodemet så jag bytte tillbaka till mitt gamla men det var samma problem där.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av toffe:

Är det någon mer än jag som har hög ping till olika servrar/siter i dag? Försökte spela men det gick verkligen inte.
Det är just pingen bara, min d/u är helt okej. Trodde det va något vajsing med testmodemet så jag bytte tillbaka till mitt gamla men det var samma problem där.

Jaa, försökte spela CS Source, men fick ping på över 100ms vilket inte är så optimalt. Blev att ansluta till min fiber, med 5ms ping.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk

Någon mer som har 100/10 med den makalösa studentrabatten som gör att det kostar 100 Kr/mån? Jag har det själv men går bara och väntar på att comhem ska fimpa mig. Det var nog lite för bra för erbjudandet försvann snabbt. Nu är det 200 Kr/ån som gäller vilket även det får ses som bra.

Permalänk
Skrivet av emilhalla:

Gjorde nyss ett test med nat avstängt på compal modemet och med min Asus RT-AC66U router. Med bara compal modemet får jag runt 480-500. Dock så är jag inte så nöjd med trådlösa via compal utan för det dubbla med asus routern.

http://i.imgur.com/Xzwi610.png

Vad får du för hastighet trådlöst med AC66:an ?

Testade en Asus AC56 idag och ligger runt 300-320 Mbit trådlöst på 5Ghz bandet, dock så var signalen väderlös på längre avstånd även för 2.4 Ghz bandet om man jämför med min gamla N65:a.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman 1337:

Vad får du för hastighet trådlöst med AC66:an ?

Testade en Asus AC56 idag och ligger runt 300-320 Mbit trådlöst på 5Ghz bandet, dock så var signalen väderlös på längre avstånd även för 2.4 Ghz bandet om man jämför med min gamla N65:a.

Jag ska kolla det idag när jag kommer hem !