Skype Kan Jag lyssna på musik samtidigt i ett samtal?

Permalänk
Medlem

Skype Kan Jag lyssna på musik samtidigt i ett samtal?

Hej.

Är det möjligt via Skype att ha musik igång i ett samtal men när personen börjar prata stängs musiken av?

Frågar då ibland man spelar spel och det kan vara lite långtråkiga moment där ingen säger nått och alla är fokuserade så vill jag gjärna ha musiken igång men när det händer nått viktigt att den stängs av när nån pratar.

Eller är det nån funktion jag har missat i Windows ljud inställningar?

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Hej.

Är det möjligt via Skype att ha musik igång i ett samtal men när personen börjar prata stängs musiken av?

Frågar då ibland man spelar spel och det kan vara lite långtråkiga moment där ingen säger nått och alla är fokuserade så vill jag gjärna ha musiken igång men när det händer nått viktigt att den stängs av när nån pratar.

Är inte säker men det finns nog inte. :/ Hade oxå varit intresserad av det isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hej.

det inställningen finns redan inbyggd i Windows. Under "ljud" på kontrollpanelen kan du välja i % hur mycket du vill att musiken skall sänkas när t.ex. någon börjar prata i skype

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

det inställningen finns redan inbyggd i Windows. Under "ljud" på kontrollpanelen kan du välja i % hur mycket du vill att musiken skall sänkas när t.ex. någon börjar prata i skype

Han menar bara när någon pratar. Inte under hela samtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Han menar bara när någon pratar. Inte under hela samtalet.

Aha då vet jag inte... Tror inte sånt finns...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Medlem

Kanske funkar om man aktiverar någon form av push-to-talk?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

I just skype går det inte, men i Teamspeak, Ventrilo och liknande där mikrofoner bara är på när man pratar så funkar windows inbyggda ducking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

I just skype går det inte, men i Teamspeak, Ventrilo och liknande där mikrofoner bara är på när man pratar så funkar windows inbyggda ducking.

Precis, ännu en anledning att skippa Skype

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Precis, ännu en anledning att skippa Skype

skype använder man enbart för att tala med folk som inte kan installera mumble/dyl.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Jag har satt när någon pratar i skype så sänks min musik medans dom pratar men jag vill att det INTE ska vara så haha

Permalänk
Medlem

Har alltid musik på i skype när vi spelar osv. Behöver ju inte ha det tokhögt

Hade bara varit jobbigt om musiken stängs av och på hela tiden, hade man ju blivit tokig.