Grafikkort till wow, budget 700kr

Permalänk
Medlem

jag sålde min gamla burk , i7 920 som klockades till 3.8ghz utan värme problem , 12 gb ram 1600 mhz , asus p6 se moderkort , corsair tx 750 , noctua cpu kylare för 500kr för 3-4 mån sen. det hade funkat fint. så borde finnas mer erbjudande på nätet eller så var jag väldigt snäll med priset

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Q4Rspwn:

Nytt eller beg?

På Tradera får du ett HD6870 (700 kr exkl frakt) eller ett GTX 560 Ti (såg jag igår) för ungefär dessa pengar. Så länge inga fantasipriser erbjuds kanske det även är möjligt på Blocket, eller t.o.m. här på Sweclockers. Nytt får du nöja dig med ett GT630 (649 kr hos Webhallen) eller ett 6670 (738 kr).

Som sagt, gt 630 är inget att fundera på om man ska spela, Och det vore väldigt dumt att betala 700kr för ett 6670 när man kan få ett 7770 för samma pengar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Så, bestämde mig för HD7750 http://www.inet.se/produkt/5409406/gigabyte-radeon-hd7750-102...
det är dock 195 mm långt vilket är 20 mm längre än mitt gammla, men det borde väll gå?litet chassi, Extremt litet.
komframm till att hd 7750 va bäst, då jag kan använda det i framtiden att köra i Crossfire när/om jag skaffar ny dator till en början.
sedan blir det 2gb ram-->processor!.

är det någon större prestande skillnad på 7750's som finns på inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218639:

Så, bestämde mig för HD7750 http://www.inet.se/produkt/5409406/gigabyte-radeon-hd7750-102...
det är dock 195 mm långt vilket är 20 mm längre än mitt gammla, men det borde väll gå?litet chassi, Extremt litet.
komframm till att hd 7750 va bäst, då jag kan använda det i framtiden att köra i Crossfire när/om jag skaffar ny dator till en början.
sedan blir det 2gb ram-->processor!.

är det någon större prestande skillnad på 7750's som finns på inet?

Alla är ju 7750s, skillnaden är VRAM & kylare på kortet.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Var bor du någonstans?
Om du befinner dig i närheten av Göteborg så kan du få delar av min gamla rigg som bara ligger.

Har en E8500, 4GB ram och ett GTX 280 (inte bra men bättre än ditt nuvarande om du har kass ekonomi. Är detta något du skulle vilja ha så får du det.

Skicka pm i så fall!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4nsson:

Som sagt, gt 630 är inget att fundera på om man ska spela, Och det vore väldigt dumt att betala 700kr för ett 6670 när man kan få ett 7770 för samma pengar

tackar men lär bli 7750 pga budgetten och processorn tills vidare

Skrivet av Sonyboj:

Alla är ju 7750s, skillnaden är VRAM & kylare på kortet.

Tänkte mest på GDDR3-DDR3-GDDR3 osv. men sedan så märke jag att alla 7750 hadde olika frekvenser : 4st olika kort, se nedan
1125 MHz, (4.5Gbps)
1600 MHz
4500 MHz
1125 MHz

vill bara vara säker, så inte 1125 MHz, (4.5Gbps) är mer för arbete Till exempel, eller något liknande. har sökt på internet men inte hittat något bra svar

Skrivet av flukke:

Var bor du någonstans
Om du befinner dig i närheten av Göteborg så kan du få delar av min gamla rigg som bara ligger.

Har en E8500, 4GB ram och ett GTX 280 (inte bra men bättre än ditt nuvarande om du har kass ekonomi. Är detta något du skulle vilja ha så får du det.

Skicka pm i så fall!

helt klart intresserad av processorn och raminnet då jag har råd :)!men bor ju dock 70mil ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Var bor du någonstans?

Skicka pm i så fall!

är nog intresserad av GTX280 kortet annars

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Inaktiv

Ajjemen, beställde https://www.inet.se/produkt/5409406/gigabyte-radeon-hd7750-10... så förhoppningsvis så kommer det på fredag med lite tur
Kommer ge så mycket info jag kan sedan, så ni som är i samma bana som mig kan få lite klarare info!så håll ett öga här om någon dag i så fall

Permalänk
Medlem

Spara pengarna och vänta till du kan köpa helt nu dator

Permalänk

Jag skulle rekommendera att du sparar ihop ca 3000 så kan du få en begagnad dator som är mycket bättre än din du har och den du kommer ha om du köper nytt grafikkort. Det är inte värt att köpa _nytt_ ram och grafikkort till en så föråldrad dator!

edit: var visst för sen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

jag sålde min gamla burk , i7 920 som klockades till 3.8ghz utan värme problem , 12 gb ram 1600 mhz , asus p6 se moderkort , corsair tx 750 , noctua cpu kylare för 500kr för 3-4 mån sen. det hade funkat fint. så borde finnas mer erbjudande på nätet eller så var jag väldigt snäll med priset

500kr för HELA datorn???
like gief

OT: wow gillar många hz på cpu'n. Enkelt sagt...

Permalänk
Medlem

Jag har ett 560ti till salu för en billig peng, bor i Malmö men skickar gärna till en SweC:ARE!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Samt. även ett 650w Corsair nätagg som också fås väldigt billigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Så, första dagen med AMD 7750, och nöjd som fan :-D. men märker dock att det behövs mer raminne, och att processorn är på tok för seg. 25mana raid på Ultra(1440x900) och laggar dock, men laggar inte mindre med low inställningar så skulle gissa att processorn är för seg!men sedan så är det ju helt underbart att det inte spelar någon roll, pga att det laggar lika mycket på alla inställningar. laggar såklart inte alltid, men då det gör det så
men herregud vad nöjd man vart!inte hunnit testa mycket än, men kommer tillbaka med lite mer då jag har
Blir att skaffa ny processor+ram sedan så klarar man sig ett tag.
jag har också märkt att jag för mycket högre FPS i hellskärm än i windowed, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218639:

Så, första dagen med AMD 7750, och nöjd som fan :-D. men märker dock att det behövs mer raminne, och att processorn är på tok för seg. 25mana raid på Ultra(1440x900) och laggar dock, men laggar inte mindre med low inställningar så skulle gissa att processorn är för seg!men sedan så är det ju helt underbart att det inte spelar någon roll, pga att det laggar lika mycket på alla inställningar. laggar såklart inte alltid, men då det gör det så
men herregud vad nöjd man vart!inte hunnit testa mycket än, men kommer tillbaka med lite mer då jag har
jag har också märkt att jag för mycket högre FPS i hellskärm än i windowed, stämmer det?

beror på att den inte behöver hålla på med att arbeta windowsgrafiken heller.

testa att ta bort alla onödiga processer och sånt, trimma windows.
finns gott om guider till det på nätet, kommer ge dig några extra megabyte ram till övers och framförallt cpu kraft.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218639:

Japp helskärm brukar ge bättre FPS.
Kolla så att du även kör DX11 i spelet och prova om 64bits klienten gör skillnad.

Permalänk
Inaktiv

Riktigt nöjd!allt fungerar perfekt, går att spela Battlefield:Badcompany 2 utan problem. WoW på max utan problem förutom processorn som är lite klen, når dock inte över 50fps på grund av processorn. kommer med mer exakt detaljer då jag vet exakt, men nu är det så att jag fått Blue Screen och tänkte höra om det är något att oroa sig för?hända ganska ofta innan jag bytte grafikkort, men lugnt sedan dess. komm då att tänka på raminnena att det kan vara dom som slittits av arbetet, kan det bli blue screen om raminne är slitna pga att dom används mycket och på 80% usage X antal timmar om dan, och ibland 100 om inte 110% om man är lat att starta chrome samtidigt som man har wow+spotify+skype uppe?