Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dangerdan:

Kul att du tycker det! Kan du utveckla lite mer? Jag har precis startat min Warrior (lv 30 MAR, LV 15 GLA) och tycker även jag att det är fantastiskt.

Grafiken är sjukt snygg och designen är perfekt med feta mobbar, mycket känns igen om man är van FF-spelare, flytet i questerna, storyn, musiken, flexibiliteten i job-systemet, dungeons med taktik och tanke bakom, typ ingen downtime, känns som att det finns huuuur mycket som helst att göra, lottningssystemet är bra och alla awesome abilities + limit breaks är några grejer som jag tycker är grymma. Jag har tidigare spelat Final Fantasy XI online och lite grann FFXIV innan reborn. Allt är som dag och natt, så otroligt bra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av strejf:

Grafiken är sjukt snygg och designen är perfekt med feta mobbar, mycket känns igen om man är van FF-spelare, flytet i questerna, storyn, musiken, flexibiliteten i job-systemet, dungeons med taktik och tanke bakom, typ ingen downtime, känns som att det finns huuuur mycket som helst att göra, lottningssystemet är bra och alla awesome abilities + limit breaks är några grejer som jag tycker är grymma. Jag har tidigare spelat Final Fantasy XI online och lite grann FFXIV innan reborn. Allt är som dag och natt, så otroligt bra.

Det jag tycker är synd för mig att jag har spelat sönder WoW och jämför med det hela tiden så blir jag irreterad på små saker.

Satans wow

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av strejf:

Kul, för då är du inte ensam om just det där :). Är riktigt imponerad av hur de skapat FFXIV

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Det jag tycker är synd för mig att jag har spelat sönder WoW och jämför med det hela tiden så blir jag irreterad på små saker.

Satans wow

Ja japanerna är lite mer omständliga med vissa spelmekaniker i jämförelse med amerikaner, typ rutor för att trada saker osv. Eller att man inte kan snacka med NPC's när man är mountad. Jag gissar att det är såna smågrejer du stör dig på. Jag har själv näst intill noll erfarenhet av WoW (testade det i två timmar för några år sedan) så det är en fördel för mig då jag bara ser förbättringar och inga försämringar i jämförelse med de spelen jag har spelat tidigare. Det finns självklart utrymme för förbättringar i FFXIV, men det är så jävla awesome redan

Visa signatur

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av strejf:

Ja japanerna är lite mer omständliga med vissa spelmekaniker i jämförelse med amerikaner, typ rutor för att trada saker osv. Eller att man inte kan snacka med NPC's när man är mountad. Jag gissar att det är såna smågrejer du stör dig på. Jag har själv näst intill noll erfarenhet av WoW (testade det i två timmar för några år sedan) så det är en fördel för mig då jag bara ser förbättringar och inga försämringar i jämförelse med de spelen jag har spelat tidigare.

Jag spela fan inte WoW OCH FF samtidigt det är fan döden.

Ja och att loota i FF tar ÅR och att spells ser man inte när man trycker om den är GLOBAL.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag spela fan inte WoW OCH FF samtidigt det är fan döden.

Ja och att loota i FF tar ÅR och att spells ser man inte när man trycker om den är GLOBAL.

Hur menar du att det tar år att loota i FF? Det sker ju automatiskt. Inget klickande på ett eller tio corpses eller så Det enda man lootar (vad jag märkt) är Treasure Chests.

Global CD är dock lite lång men det går ju att justera med Skill Speed / Spell Speed.

För övrigt håller jag med en tidigare talare att grafiken är riktigt fin. Det finns ett område som jag tror var South Shroud (väldigt litet) där Square verkligen gått in och slängt in massa små detaljer som kvistar här och där, små hus med mossa, grenar och annat på. Långt mer spännande landskap än North Shround eller vissa delar av Thanalan (stavning?).

Det jag stör mig mest på just nu är laddningstiderna. Inte bara att de är skitlånga, de är så MÅNGA. Det mesta är ju en egen instans. Ett exempel, story questen leder till en tjej som heter något på M (söt blondin med bar mage) som är i staden efter Horizon som jag glömt namnet på. Man skall in i ett hus och sedan in i deras bas. Det är en laddningsskärm för att komma in i källaren och ytterligare en till för att komma in i rummet där tjejen är.

Alla laddningsskärmar gör ibland att jag använder Teleportfunktionen lite väl friskt, och det kostar väldigt mycket Gil i slutändan

Skrivet av Trudgelmer:

Friskyttarna har numera ett gille i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Server: Cerberus

Välkomna!

Säger du det nu :< Hoppades ju köra med er men när jag kollade forumdelen för div spel (vid launch) så verkade bara en person spela spelet. Hamnade på Odin tillsist i något skumt guild där ingen säger något. Trist!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Hur menar du att det tar år att loota i FF? Det sker ju automatiskt. Inget klickande på ett eller tio corpses eller så Det enda man lootar (vad jag märkt) är Treasure Chests.

Global CD är dock lite lång men det går ju att justera med Skill Speed / Spell Speed.

För övrigt håller jag med en tidigare talare att grafiken är riktigt fin. Det finns ett område som jag tror var South Shroud (väldigt litet) där Square verkligen gått in och slängt in massa små detaljer som kvistar här och där, små hus med mossa, grenar och annat på. Långt mer spännande landskap än North Shround eller vissa delar av Thanalan (stavning?).

Det jag stör mig mest på just nu är laddningstiderna. Inte bara att de är skitlånga, de är så MÅNGA. Det mesta är ju en egen instans. Ett exempel, story questen leder till en tjej som heter något på M (söt blondin med bar mage) som är i staden efter Horizon som jag glömt namnet på. Man skall in i ett hus och sedan in i deras bas. Det är en laddningsskärm för att komma in i källaren och ytterligare en till för att komma in i rummet där tjejen är.

Alla laddningsskärmar gör ibland att jag använder Teleportfunktionen lite väl friskt, och det kostar väldigt mycket Gil i slutändan

Säger du det nu :< Hoppades ju köra med er men när jag kollade forumdelen för div spel (vid launch) så verkade bara en person spela spelet. Hamnade på Odin tillsist i något skumt guild där ingen säger något. Trist!

Menar att loota quest items på marken det tar typ 0.5 sec sen börjar den loota ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Menar att loota quest items på marken det tar typ 0.5 sec sen börjar den loota ^^

Jaa, det tänkte jag inte på. Håller med och förstår inte anledningen till att PCn måste tänka i 0.5 sekunder på om det verkligen är en bra idé att dra upp kålhuvudet ur jorden eller inte för questet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mocka:

Jaa, det tänkte jag inte på. Håller med och förstår inte anledningen till att PCn måste tänka i 0.5 sekunder på om det verkligen är en bra idé att dra upp kålhuvudet ur jorden eller inte för questet.

Det är liksom , should i pick or should i not ^^

Spelat för mycket wow så ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är liksom , should i pick or should i not ^^

Spelat för mycket wow så ^^

Haha precis. Nej men inte bara WoW...kan inte komma på att det var så i Rift, TSW, Tera osv heller

Visa signatur

Permalänk

Seriöst att hitta vad man hade för square-enixid var ju ett rent helvete (hade inte kvar original-mailet med registreringen jag gjorde för säkert två år sedan). På de flesta ställen står det bara det nick man skrev in, och inte nick#, och min email var för lång för klienten att hantera... Bytte lösenord tre gånger innan jag hittade till fjärde SE-hemsidan där de faktiskt skrev ut idn och inte bara nicket man skrev när man registrerade.
https://secure.square-enix.com/

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Hoppas på att någon av er kanske kan hjälpa mig:

Köpte spelet till playstation 3 och ska börja ladda ner patchen, tror den är på ca 2gb och alltid när jag laddat ner runt 1400-1500 av den så stannar den och slutar ladda ner mera. Får sedan logga in igen och börja om med nerladdningen, nån som vet varför eller har en lösning till problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaizer1793:

Hoppas på att någon av er kanske kan hjälpa mig:

Köpte spelet till playstation 3 och ska börja ladda ner patchen, tror den är på ca 2gb och alltid när jag laddat ner runt 1400-1500 av den så stannar den och slutar ladda ner mera. Får sedan logga in igen och börja om med nerladdningen, nån som vet varför eller har en lösning till problemet?

Ren chansning men har du kollat att inte hårddisken i PS3 är full? Jag tror inte det då jag gissar att den borde säga något i sådana fall men kan ju vara bra att kolla upp.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Ren chansning men har du kollat att inte hårddisken i PS3 är full? Jag tror inte det då jag gissar att den borde säga något i sådana fall men kan ju vara bra att kolla upp.

Tack för ditt inlägg, dock så är det över 30gb kvar av hd så inte det som är felet.

Står såhär typ: Unable to update patch files sen en error code:1106-20641-20642-19900-2147418069

Permalänk

Hej.

Undrar en sak ps3/PC versionerna. Om man köper det till ps3 kan man då ladda ner det till pc och logga in med ps3 kontot? Eller måste man köpa båda versioner och ha två konton?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pessimismo:

Hej.

Undrar en sak ps3/PC versionerna. Om man köper det till ps3 kan man då ladda ner det till pc och logga in med ps3 kontot? Eller måste man köpa båda versioner och ha två konton?

Det skulle jag också vilja veta. Jag har det till PC men skulle gärna vilja testa på PS3 med. Nu är all digital försäljning nedstängd så jag kan inte testa med min PC-nyckel till PS3. Jag tror att man måste köpa båda versionerna men jag är inte säker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Hej.

Du måste köpa både PC och PS3 versionen, men du kan använda samma konto på bägge.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Ulayo:

Du måste köpa både PC och PS3 versionen, men du kan använda samma konto på bägge.

OK! Tack för ditt snabba svar. Ett konto IAF men två köp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaizer1793:

Tack för ditt inlägg, dock så är det över 30gb kvar av hd så inte det som är felet.

Står såhär typ: Unable to update patch files sen en error code:1106-20641-20642-19900-2147418069

Jag hade kollat det officiella forumet
http://forum.square-enix.com/ffxiv/forums/619-English-Forums

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har det sagts något om när man ska kunna köpa spelet digitalt igen? Tänkte ge spelet en chans men man hör inget om när man ska kunna köpa det.

Permalänk
Medlem

Fan, spelet verkar ju inte finnas någonstans ju.
Har kollat på i alla "legitima" butiker jag kan komma på i hela Sverige och alla har slutsålt.

Någon som har ett tips till en som är sjukt sugen att ha 3kopior innan fredag?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrKovski:

Har det sagts något om när man ska kunna köpa spelet digitalt igen? Tänkte ge spelet en chans men man hör inget om när man ska kunna köpa det.

Nepp. Men dom ska ha en all worlds maintanance den 12:e. Hoppas att börjar om att sälja det efteråt...
Har själv inte lyckats få tag i en (digital) kopia än. Det är slut överallt.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Köpte nyckel till collectors idag på oneplay för er som letar digital download.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thewall:

Köpte nyckel till collectors idag på oneplay för er som letar digital download.

Härligt, lyckades få tag på en!

Dock så har jag ett annat problem nu, jag hade redan ett Square-enix konto, så efter lite om och men lyckades jag få fram mitt ID och lösenord.
Kom in på sidan där man ska regga spelet, gjorde det funkade galant inga som helst problem änsålänge.
Nu kommer problemet, jag kan inte logga in på FFXIV hemsidan
Lyckades googla fram en sida där man tankade ner clienten, men inte heller den kan jag logga in på.
Vad är problemet :S

EDIT: Nu på något magiskt vis kom jag in, hmm känns lite halvskumt det här

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Friskyttarna har numera ett gille i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn

Server: Cerberus

Välkomna!

Damn it.. Han rolla på Odin innan Brukar köra i Friskyttarna annars

Permalänk

Tror ni jag kommer gilla det här spelet om jag tyckte om WoW vanilla? Enda sedan jag slutade med WoW har jag försökt hitta en ersättare, men alla MMORPG jag testat efteråt har bara lyckats hålla mitt intresse ett par månader max. (Rift, SWTOR, TSW, AoC, Lotro).

Vad jag framförallt letar efter i ett MMO är ett stort utbud av group content. Instanser, group quests, ja, sånt som ger en anledning att lira med andra människor helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Dom verkar ha fått in många ex. av CE till PC på webhallen nu. Beställde ett därifrån nu. Orkar inte vänta på digital downloads mer. *Håller tummarna*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte digital CE på oneplay, spelar på Odin servern som de flesta svenskar ser ut att göra. Lär mig fortfarande (lvl 14), men adda gärna Snuken Lannister

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

Får man en gratis månad när man köper spelet, eller måste man köpa speltid direkt?
Någon som vet en digital download sida att köpa på? Slutsålt överallt :S, även i fysiska butiker...