Officiella Total War: Rome II -tråden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stn1337:

10 000 är ju ingenting

http://i.imgur.com/1EYCARR.jpg

Skulle ta över 200 turns för mig att gå plus på den här dealen haha

Vilka inställningar kör du på? Gubben till vänster är det ju rentutav äcklig grafik på, så ser inte min ut..

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vilka inställningar kör du på? Gubben till vänster är det ju rentutav äcklig grafik på, så ser inte min ut..

i7 2600K @ 4.2 ghz
EVGA 780GTX ACX SC

kör på low........... och fps droppar till 10-20fps

CA får fan se till att fixa detta snart vi är en hel hög som har problem med grafiken

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stn1337:

i7 2600K @ 4.2 ghz
EVGA 780GTX ACX SC

kör på low........... och fps droppar till 10-20fps

CA får fan se till att fixa detta snart vi är en hel hög som har problem med grafiken

Ajdå, måste vara något med de nya korten. Mitt GTX 470 droppar inte under 30 när jag kör på high/very high

Man borde anat ugglor i mossen när de utannonserade att spelet skulle släppas tredje september, alla tyckte det var förvånansvärt tidigt och uppenbarligen så var det tidigt, spelet hade behövt kanske ~6 månader till i utveckling.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av azezl:

Är ingen inbiten total war spelare, fast gillar genre så jag beslutade att köpa och spela spelet! Spelade tutorialen först och fick lite kännsla på hur man skulle fightas! Sen vare igång me kampanjen! Valde rome förståss.. byggde mig en stor arme för plundring och härjningar Anföll några fiendetrupper.. placerade ut alla mina trupper taktiskt men på något sätt så blev det en Blob of doom!

Spelade några fighter och kom snabbt fram till att det efektivaste sättet att vinna slag var via denna blob of doom och tycker det är förjävla trist ;X Blev taggad och peppad av tutorialen för att få spela riktikt strategist men så va icket fallet ;X

I artikeln så skrev han att spelen var bättre förr, var ungefär går brytgränsen mellan bra gameplay och snygg grafik? Sugen att testa nått av förgångarna nu för att kanske få stillat detta suget på ett bra och realistiskt strategispel

Tycker personligen att Shogun 2 med Dathmod ( + blod dlc) var det roligaste hittils, Darthmod ökar bla trupp storleken till 500/enhet.
Det blir riktigt köttiga samurajslag där man kanske är 5000 vs 5000 samt att det gör striderna lite mindre snabba, så att manövrering och moral blir betydelsefullt.

http://youtu.be/vesTxUFtBEw?t=6m24s

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

i7 2600K @ 4.2 ghz
EVGA 780GTX ACX SC

kör på low........... och fps droppar till 10-20fps

CA får fan se till att fixa detta snart vi är en hel hög som har problem med grafiken

Skrivet av MSIOCGenie:

Ajdå, måste vara något med de nya korten. Mitt GTX 470 droppar inte under 30 när jag kör på high/very high

Man borde anat ugglor i mossen när de utannonserade att spelet skulle släppas tredje september, alla tyckte det var förvånansvärt tidigt och uppenbarligen så var det tidigt, spelet hade behövt kanske ~6 månader till i utveckling.

Ja, mycket konstigt. Jag har 7950... kör medium / high / ultra och får 60+ ( förutom när man zoomar in på gubbarna då blire 30-40.)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hur startar man Roman civil war? Har 2 Generaler som är Guvenörer och har runt 350 i senaten som stödjer mig.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja, mycket konstigt. Jag har 7950... kör medium / high / ultra och får 60+ ( förutom när man zoomar in på gubbarna då blire 30-40.)

Alltså kör jag allting maxat, precis allt och kör benchmark kommer jag aldrig under 40 fps, sedan går man in i kampanjen och har 10-20 fps

Mitt förtroende för CA / [b]SEGA[b] är i stort sett noll snart.

Obegripligt att man kan göra såna katastrofala releaser gång på gång

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Buio:

Ja, det får vi nog räkna som en bugg. Det är inte alls i proportion till vad man får tillbaks via traden. Extremt svårt att själv initiera trade avtal också.

Och sen att de gör det varje runda Sen hör man : Du har ju så mycket guld och vi kan aldrig få så mycket så ge oss lite av det...

Sen on topic: Varför har inte Rome bågskyttar blir ju ledsen

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

10 000 är ju ingenting

http://i.imgur.com/1EYCARR.jpg

Skulle ta över 200 turns för mig att gå plus på den här dealen haha

Kill it! Kill it with fire!!

Har fått liknande "deals" där jag ska betala för att jag inte ska anfalla deras länder..

Skrivet av stn1337:

i7 2600K @ 4.2 ghz
EVGA 780GTX ACX SC

kör på low........... och fps droppar till 10-20fps

CA får fan se till att fixa detta snart vi är en hel hög som har problem med grafiken

Hmm.. Ligger på 20-30 FPS på min rigg på high. Sett till forumet verkar olika hårdvara även ha olika impakter på prestandan. Tex. så finns det tydligen folk med bättre dator än jag få typ samma prestanda fast på betydligt lägre inställningar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av stn1337:

10 000 är ju ingenting

http://i.imgur.com/1EYCARR.jpg

Skulle ta över 200 turns för mig att gå plus på den här dealen haha

Haha. Germanerna är lite giriga. Kanske planerar dom i förväg påbörja monumentet över fältherren Arminius/Hermann efter slakten i Teutoburgerskogen?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon152135:

Sluta nu min vän, jag har inte påstått att mina germanska vänner är barbarer eller något sådant, tvärtom så älskar jag att germaner för att de har alltid varit fria och följt sin egen väg, finns inget vackrare än det. Alla människor är lika värda, goda tankar goda ord goda handlingar är mitt motto. Vad trevligt att du ska åka till Iran, hoppas du får en riktigt fin resa, om det inte blir för farligt, så rekommenderar jag Herat också.

Skämtade smått om spelet bara höhöhö!!

Har du läst boken "den forna seden" vol. 1 & 2, skrivna av Östen Kjellman. Rekommenderar dom hjärtligt om du är intresserade över våra germanska förfäders leverne, kvinnornas roll i samhället och hur deras samhället var uppbyggt i norden före kristendomen.

Herat ligger lite långt bort från Shiraz och Persepolis så jag tvivlar på att svägerskan vill ta en roadtrip dit

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnzeal:

Hur startar man Roman civil war? Har 2 Generaler som är Guvenörer och har runt 350 i senaten som stödjer mig.

Det är många som har frågat det (jag är en utav dom). det vi har fått fram är typ att du måste utöka och bli så stor att dom andra känner sig hotade och då blir det civil war. vet inte exakt om det beror på att du har ett stort rike eller att du har mycket stöd i senatet tyvärr.

Visa signatur

| CPU: Intel core i5-3570k 3.4GHz | H100 CPU kylare | GPU: Gigabyte GeForce GTX 980 Ti G1 GAMING 6GB | OS: Windows 7 Home pre 64bit | DDR3 4Gb ram | Moderkort: MSI Z77IA-E53 |Skärm: Dell U2312HM 23 | Chassi: NZXT H440W Silent Ultra White |PSU: Corsair TX850 | SSD 1: EVO Basic 840-Series 250GB | SSD 2: 60GB | HDD 1: Seagate 1TB | HDD 2: Lacia 1TB | HDD 3: 3TB WD Red |

Permalänk

Fan har det släppts någon ny patch eller?

Kör på dem här inställningarna (har bara ändrat Unit Details till Ultra och Texture Filtering till 16x) och jag ligger på stabila 60 fps i snitt!

Ser att båda mina GPU:er belastas på 80% och alla 4 kärnor används (Core:1 ligger på 90%, de andra ligger på kanske 70%).

Texturerna ser fortfarande ut som skit dock....

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Rome II Angry Review definitivt sevärd

Permalänk

Vad håller CA på med egentligen ? Dom skulle släppa andra beta patchen igår men det blev inte av. Sen skulle dom jobba vidare över natten för att sedan släppas idag, eller har jag fel ? Någon som vet hur det ligger till ?

Sen undrar jag när/om AMD kommer med några nya drivare snart, vet ni ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Vad håller CA på med egentligen ? Dom skulle släppa andra beta patchen igår men det blev inte av. Sen skulle dom jobba vidare över natten för att sedan släppas idag, eller har jag fel ? Någon som vet hur det ligger till ?

Sen undrar jag när/om AMD kommer med några nya drivare snart, vet ni ?

Steam ladda ner något igår runt 20:00. Vet inte riktigt vad det var, men fick en jävla boost i fps iaf. Som jag skrev tidigare så gick jag från 20-30 till 56-66. Fast grafiken ser fortfarande ut som skit. Har nästan allt på extreme och några saker på ultra.

Testq inställningarna som jag posta i min förra post.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Vad håller CA på med egentligen ? Dom skulle släppa andra beta patchen igår men det blev inte av. Sen skulle dom jobba vidare över natten för att sedan släppas idag, eller har jag fel ? Någon som vet hur det ligger till ?

Sen undrar jag när/om AMD kommer med några nya drivare snart, vet ni ?

13.10a beta släpptes väl för ett par dagar sen?

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1235784-amd-catal...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

13.10 beta2

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

Steam ladda ner något igår runt 20:00. Vet inte riktigt vad det var, men fick en jävla boost i fps iaf. Som jag skrev tidigare så gick jag från 20-30 till 56-66. Fast grafiken ser fortfarande ut som skit. Har nästan allt på extreme och några saker på ultra.

Testq inställningarna som jag posta i min förra post.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick också en FPS boost imorse men sen försvann det. Kan du kolla fall du fortfarande har de ?

Permalänk
Inaktiv

Sorry From CA - Current State of the Game and What Happens Next

http://forums.totalwar.com/showthread.php/82496-Sorry-From-CA...

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Sorry From CA - Current State of the Game and What Happens Next

http://forums.totalwar.com/showthread.php/82496-Sorry-From-CA...

Tack men det där är en gammal tråd juh. Står ingenting om beta patchen som skulle släppas igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Tack men det där är en gammal tråd juh. Står ingenting om beta patchen som skulle släppas igår.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/88210-Patch-1.5-in-...

Ska vara denna

Permalänk
Medlem

Tyvärr hände inget med min frame rate i campaign map, sitter fortfarande och tuggar i 10 - 15..

Permalänk

Patchen hjälpte inte mej heller. Hjälpte den någon överhuvudtaget ? Vad räknas som "high end card och mid range CPU" ?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Simcon:

Så jävla nice hahahahahaha <3 Fast han glömnde en bugg som jag fick Disco kula tänk om någon med epilepsi problem hade fått det jag fick då jävlar hade han fått ett fint anfall ;)!

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

13.10 beta2

Jag ser fortfarande 13.10 från 5:e september på AMDs hemsida, det är väl beta 1..?

Permalänk
Medlem

Avinstallerade Rome 2. För lätt att vinna, alldeles för buggigt och flera steg bakåt när det gäller djup och strategi jämfört med Shogun 2. Bättre spendera min tid på något annat spel istället just nu och ett långt tag framåt.

Det finns ett kul spel i Rome 2 och jag har haft skoj när jag spelat, tills jag kom på hur enkelt spelet är att vinna. Till slut blev det bara "flytta stark arme och inta en stad enkelt, vänta på att AI stångar sig blodig och dör, låt det gå några turns så området stabiliserar sig, flytta stack till nästa stad, upprepa"

Ångrar lite att jag gav pengar till Sega och CA, de är faktiskt inte värda dem med tanke på hur de hanterat spelet. Hur kan de gå så många steg bakåt jämfört med Shogun 2? Sparkade de hela teamet och började om på ny kula?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Avinstallerade Rome 2. För lätt att vinna, alldeles för buggigt och flera steg bakåt när det gäller djup och strategi jämfört med Shogun 2. Bättre spendera min tid på något annat spel istället just nu och ett långt tag framåt.

Det finns ett kul spel i Rome 2 och jag har haft skoj när jag spelat, tills jag kom på hur enkelt spelet är att vinna. Till slut blev det bara "flytta stark arme och inta en stad enkelt, vänta på att AI stångar sig blodig och dör, låt det gå några turns så området stabiliserar sig, flytta stack till nästa stad, upprepa"

Ångrar lite att jag gav pengar till Sega och CA, de är faktiskt inte värda dem med tanke på hur de hanterat spelet. Hur kan de gå så många steg bakåt jämfört med Shogun 2? Sparkade de hela teamet och började om på ny kula?

Låter som den strategin jag körde med i Shogun 2. Tog min arme, slängde in den i X antal städer. Väntade på att AI:n stångade sig blodig i med en 3 årings tjurighet.. Sedan tog jag ut min arme och intog staden som han just rensat på soldater. En strategi som faktiskt varit framgångsrik iaf sedan Rome I för min del.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Har lirat någon timme och är föga imponerad, och då har jag inte spelat länge nog för att uppleva ens en bråkdel av alla de problem som finns. Jag tror spelet får vila på hyllan något år och mogna till med patcher och bättre grafikdrivare från AMD innan jag tar mig ann Rome 2. Tillbaks till Empire och Shogun 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Låter som den strategin jag körde med i Shogun 2. Tog min arme, slängde in den i X antal städer. Väntade på att AI:n stångade sig blodig i med en 3 årings tjurighet.. Sedan tog jag ut min arme och intog staden som han just rensat på soldater. En strategi som faktiskt varit framgångsrik iaf sedan Rome I för min del.

Givetvis, en bra strategi men i de andra spelen har AIn faktiskt gjort något motstånd.