HBO Nordic och Xbox 360

Permalänk
Medlem

HBO Nordic och Xbox 360

Hej alla.

Tänkte kolla, HBO Nordic för xbox 360 ? Söker man på nätet så skulle det släppas en app I våras, men när jag kollar I app storen så hittar jag inget. Helt ärligt är det jävligt skralt med appar överhuvudtaget för Xbox 360. HBO själva har sagt att det skall komma en app med.

Är det någon som kan kasta lite info over min frågeställning ?

Permalänk
Medlem

Ingen som vet nått?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hutter:

Ingen som vet nått?

Skickades från m.sweclockers.com

För det första, bumpa inte dina trådar.

Hur som helst. Jag har varit och är på dem i varenda facebookinlägg de gör och påpekar att HBO appen inte kommit än. Jag har skickat privata meddelanden om det och svaret jag får är "Vi kommenterar inte på vår utveckling. Det kommer när det kommer".

För några månader sen fanns installationsanvisningar och felsökningsguide på xbox.com så jag antar att HBO skickat nått skräp till MS som inte gick att publicera. Efter jag påpekade det för HBO så försvann sidorna illa kvickt.

Jag vet inte vad de håller på med men jag börjar undra om de tänker skita i sina löften och vänta på xbox one.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Tack för infon!

Det låter troligt att de avvaktar Xbox One, dock fortsätter ju i så fall deras misslyckande lansering i Sverige. Mycket som har gått fel, och deras storhetsvansinne underlättar ju inte.

Synd at Comoyo lades ner, där kom man ju åt HBO serierna utan att behöva ha HBO....

Permalänk
Medlem

tröttnade och skrev ett öppet brev

Jag tröttnade på dålig service och skrev ett långt öppet brev på en temporär blog.

Har även försökt ringa in men deras kundtjänst kan tyvärr inte svara på frågor utan ber en maila in där de svarar med att erbjuda att avbryta min bindningstid.
Tycker det är så himla trist då det inte ska vara det enda sätt att få "kompensation". Läs gärna mitt öppna brev och twittra vidare och dela. Vill få ett officielt svar från HBO Nordic istället för att dom gör hemliga deals via mail som ingen annan får ta del av.

Mitt öppna brev finns att läsa på:

http://nesor.se/blog/?p=6.

Permalänk
Medlem

Ett bra brev Nestor85, som tar upp många punkter och ger en bild av ett företag som verkar vara ointresserade av sina kunder.

Om man väljer att lägga ner utvecklingen av Xbox appen så bör man väl stå upp för det och faktiskt meddela sina kunder det. Är ju inte mer än rätt kan man tycka.
Borde vara en grundläggande punkt man lär sig när man jobbar med service och kunder. Ljug inte (för mycket och för länge).

Permalänk
Medlem

Jag skrev ett långt inlägg på HBO´s facebook sida, precis som alla andra gör, inte för att jag tror att de kommer svara men ändå.

Kan tycka att man bör köra med öppna kort gällande appen. Är det så att något gått extremt fel i testfasen och man får börja om eller ifall man helt enkelt har valt att lägga ner utvecklingen så bör man säga det istället för att förhala hela tiden.

Tycker att HBO sköter sin kundtjänst extremt dåligt. har man en "vägg" på facebook så får man se till att bemöta alla frågor och inte bara välja ut de som man känner är enkla att svara på. ÄVEN om många ställer samma fråga.

Mailade deras kundtjänst när HBO lanserades gällande deras 12 månaders bindningstid. Fick ett standardformulerat mail som de troligtvis skickade ut till en hel hög folk. som både var spydigt och otrevligt i tonen. Det var väldigt tydligt att man hade sån övertro på sin tjänst. Kändes lite som att jag som kund skall vara glad över att jag får äran att binda mig till dem på ett år.

HBO har ett bra och intressant utbud, och de hade kunnat tjäna mängder av pengar, tyvärr så är lansering, kundtjänst, service och bemötande en enda lång uppvisning i hur man skall göra för att minimera antal kunder.

Permalänk
Medlem

Intressant att se hur HBO och Daniel som verkar sitta på supporten kategoriskt verkar ignorera klagomål och frågor gällande utveckling och enbart svarar på frågor gällande utbud och varför vissa serier inte har kommit och så vidare....

katastrofalt bemötande av HBO och dess support.

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Om man har lagt ner den eller fått börja om från början så varför inte bara säga det? Bättre än svar som de ger nu. Vi hoppas kunna... det tar lite längre tid... osv

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Har nu gått nästan en vecka och svaren lyser med sin frånvaro.

Jag blir lite ledsen över hur ett företag kan fallera så mycket i sin kommunikation med kunder och potentiella framtida kunder.

att man inte ens slår sig in på en top 5 plats på streaming marknaden är inte det minsta förvånande med tanke på det kundbemötande man valt att ha.

måste posta deras svar gällande mitt klagomål om 12 månaders bindningstid.

____

Hej,

och tack för ditt meddelande.

HBO är ett stort välkänt varumärke och vi är inte några nykomlingar på marknaden.

Därav har vi 12 månaders bindningstid av den anledningen att vi inte är intresserade av “engångs-besökare” utan en återkommande kund.
____

Jag kan inte låta bli att sitta är och undra om man är lika uppblåsta och självgoda i dag som i dec förra året.....

Permalänk