Permalänk
Medlem

GTA V bil körning

Hej har kollat på några gta v driving gameplays som finns på youtube har rockstar försämmrat bil körningen mycket eller verkar ju vara kasst typ får ingen sladd eller så som det var på gta iv verkar typ mera som ett sånt bilspel där man bara flyger runt utan att få sladd....:/

Permalänk

Dom som kör i videorna kanske inte är raggarna som åker och häver i GTA

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk

De har helt klart tagit bort hela "80-tals hollywood polisbil upphängningen" från GTA IV, som många faktiskt hatade en del på. Så det är mera stelt, och kanske också mer exakt, lite mera i stil med Midnight Club: Los Angeles. Jag tror att de har gjort styrningen av dämpningen i bilarna stelare för att göra alla uppgraderingar vettiga, tänk dig en uppgraderad motor med nitro i Dukes från GTA IV, skulle aldrig fungera i längden

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

ja men i gta iv så fick man ju typ ändå sladd om man inte åkte väldigt sakta!

Permalänk

garantera att det blir som i gta iv att man kommer att modda, vilket jag hoppas.
Vet inte hur många timmar men säkert över 500 timmar på att modda handlingar på bilar för drifting och annat roligt med polarna, fly från polisen med 200kg bilar medd 1000 hp och inga bromsar också vidare ^^

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flink97:

Kan lova dig att det är extremt lätt att sladda ur om man vill.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Flink97:

Jo, GTA IV hade ganska speciell handling, och jag tror att hjulgrepp, bromsar, upphängning osv är förfinat på ett lite mer seriöst sätt i GTA V, som jag sa tidigare så kan man ju uppgradera alla bilarna på en massa olika sätt, och gillar man GTA IV handlingen så finns det nog något fordon som man kan få att sladda ur dirr ändå, precis som i GTA IV

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte det är så kass känsla som i exempelvis Saints Row 3 och Sleeping Dogs. Då föredrar jag definitivt GTA IV.

Permalänk
Medlem

Såg på någon spelade i butiken idag, måste säga att jag är imponerad över detaljer. När bilen tar i nånting så syns det att den har skrapat (Inte krocka). Vart enda liten detalj. Ser minst sagt ännu mer levande än föregångare. Blir definitivt köp.
Enda jag stör mig på var "aim sensitivity" såg inte sådär super respond ut. Men vad vet jag, testade aldrig det själv.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

tycker att det ser ut som gta v liknar saints row 3, , när man kollar på yt iallafall förutom att man inte bromsar in så snabbt och inte lika mycket acceleration och lite mera sladd på gta v :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flink97:

tycker att det ser ut som gta v liknar saints row 3, , när man kollar på yt iallafall förutom att man inte bromsar in så snabbt och inte lika mycket acceleration och lite mera sladd på gta v :/

Från vad jag kan se i gameplay-videos så tycker jag ärligt talat att bilhanteringen är mer verklig i GTA V även om det kanske inte är lika "roligt" fast det kan man ju lösa genom att använda handbroms etc.

I GTA IV kändes det ju som om själva bilchassit (Om det kallas så) svängde fram och tillbaka ganska onaturligt... Lite som en berg-och dalbana
Visst var det trevligt på ett sätt men knappast verkligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

jo men nu på gta v känns det som bilen svänger så overkligt snabbt och så!

Permalänk
Medlem

Synd at dom inte släpper PC versionen tillsammans med dessa konsol nördarna, för, ska man spela spel, då ska man sätin ha en dator och inga någge biligt skit med handkontrol Just sayin.

Visa signatur

Chazzi: NZXT Phantom 410 Black with Orange Trim Moderkort Asus Z87-K Processor Intel Core i7-4770k 3.9Ghz CPU Fläkt Arctic Cooling Freezer i30 CO Nätaggregat Corsair CX750 Grafikkort Nvidia Geforce GTX 780 Ram Kingston HyperX 16Gb 2400Mhz SSD Kingston 120 GB HyperX 3K read 555mb/s write 510mb/s Hårddisk 1Tb WB Windows 8
Headset Siberia v2 Frost Blue Illumination Keybord Steelseries Apex Mus Razer Deathadder

Permalänk
Avstängd

http://goodgame.ru/channel/BreadPit/ här är en GTA V stream, han kör bil lite då och då. kolla där

Permalänk
Medlem

Garroth: kör dem flesta spel på dator men just gta är inte lika gött att köra på dator!
okej ska kolla!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Flink97:

Garroth: kör dem flesta spel på dator men just gta är inte lika gött att köra på dator!

Jo.

1. HDMI-kabel till valfri TV
2. Xbox-kontroll inkopplad i PC'n.
3. Valfri TV
4. Soffa
5. ?????
6. Profit. (60FPS och bättre grafik)

Anything console can do PC can do better!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har för mig att Rockstar har sänkt toppfarten och accelerationen på bilarna lite också.

Permalänk
Medlem

Allt är inte bättre/roligare till PC. Spelar själv mycket på PC men upplever att andra spel är roligare till konsoler. Visst visst gamla vis argument om att koppla in handkontrollen till PC och koppla den till TV. Men nu är det inte så. Alla bra spel kommer inte till PC. Bara för att man gillar PC (?nörd?) så tycker jag att det är onödigt att prata skit om konsoler vilket vissa inte riktigt förstår, oh ja alla har rätt till åsikter.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Taft:

Allt är inte bättre/roligare till PC. Spelar själv mycket på PC men upplever att andra spel är roligare till konsoler. Visst visst gamla vis argument om att koppla in handkontrollen till PC och koppla den till TV. Men nu är det inte så. Alla bra spel kommer inte till PC. Bara för att man gillar PC (?nörd?) så tycker jag att det är onödigt att prata skit om konsoler vilket vissa inte riktigt förstår, oh ja alla har rätt till åsikter.

Du har rätt i att en del spel är exklusiva till konsol och att det är en bra anledning att köpa en konsol och jag snackar dessutom inte skit om konsoler i allmänhet utan jag tycker bara att "GTA ska spelas på konsol" är ett uruselt argument eftersom det inte är ett exklusivt spel och kan spelas bättre på en bra PC med samma förutsättningar.
(Om det nu fanns på PC det vill säga)

Sen så är ju konsoler väldigt billiga men det spelar ingen roll för PC gör det ändå bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Du har rätt i att en del spel är exklusiva till konsol och att det är en bra anledning att köpa en konsol och jag snackar dessutom inte skit om konsoler i allmänhet utan jag tycker bara att "GTA ska spelas på konsol" är ett uruselt argument eftersom det inte är ett exklusivt spel och kan spelas bättre på en bra PC med samma förutsättningar.
(Om det nu fanns på PC det vill säga)

Sen så är ju konsoler väldigt billiga men det spelar ingen roll för PC gör det ändå bättre.

Nej nej jag syftade inte på dig, men du vet säkert vilka jag menar. Jag menade bara att allting är inte roligast till PC. Sen finns de som inte har råd att uppgradera datorn så ofta, och inte kan hålla med i tempot. Sen så är det lättare att optimera en konsoler. Sen om någon tycker att GTA är bättre till konsol så tja smaken är som baken. För min del så funkar det till båda. Spelar oavsett format.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Jo.

1. HDMI-kabel till valfri TV
2. Xbox-kontroll inkopplad i PC'n.
3. Valfri TV
4. Soffa
5. ?????
6. Profit. (60FPS och bättre grafik)

Anything console can do PC can do better!

Sen kommer fakturan...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Widholm:

Sen kommer fakturan...

På komponenterna menar du?
Som sagt: Jag säger inte att en PC är prisvärd men en PC ger helt klart en bättre spelupplevelse än en konsol om man har chansen att spela ett spel på en PC, det går inte att motsäga... Det har inte ens med åsikter att göra, det är fakta.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är en personlig åsikt. Jag håller INTE med dig om att spelupplevelsen är bättre på PC, och inte sämre heller... likvärdig skulle jag säga.

Och hur kan det vara en personlig åsikt när en spelupplevelse endast avgörs av sin FPS/Renderingstid mellan bildrutor och kvaliteten på grafiken i spelet man spelar?
Att spela ett spel är inte mera än bildrutor och 3D-animeringar, att man då kan få flera bildrutor i sekunden på en bra PC och samtidigt kunna sänka eller höja grafiken som man vill gör att en PC helt klart 100% är bättre än en konsol eftersom PC som sagt kan göra allting konsoler kan göra och lite till.

OnT: Kom på att man ju har "Driving" som en färdighet i GTA V, kanske kan den ändra hur man hanterar bilar och sådant ganska mycket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det egentligen sagt när GTA V kommer på PC? Eller är det ens fast ställt ATT det gör de?

Jag har kollat Youtube hela dagen typ, på massa GTA V videos som folk har laggt upp.. "Leaked" videos och sånt.
Ser ju riktigt trevligt ut.
Skulle dock vilja se mer om hur det kommer att se ut på PC, med allt krimskrams på

EDIT: Såg denna länken.. Vilket jag antar är fejk.. :/
http://www.vgreleases.com/pc/releasedate-243263.aspx

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av voltio:

Har för mig att Rockstar har sänkt toppfarten och accelerationen på bilarna lite också.

Hoppas verkligen du har fel, bilarna i GTA IV var ju för jävla slöa.

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 32GB DDR4 3600Mhz

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Från vad jag kan se i gameplay-videos så tycker jag ärligt talat att bilhanteringen är mer verklig i GTA V även om det kanske inte är lika "roligt" fast det kan man ju lösa genom att använda handbroms etc.

I GTA IV kändes det ju som om själva bilchassit (Om det kallas så) svängde fram och tillbaka ganska onaturligt... Lite som en berg-och dalbana
Visst var det trevligt på ett sätt men knappast verkligt.

Håller med.. kollat några timmar på streams sammanlagt nu och i början tyckte jag det såg skit ut.
VIsserligen tycker jag det blir ALLDELES för stelt på t.e.x crossar osv än men om man kollar ett tag på olika bilar av olika motorer så märker man att det inte är så illa.. ser faktiskt riktigt behagligt och verkligt ut samtidigt som möjligheterna för att sladda o svina fortfarande finns där.. man behöver bara "komma in i det" helt enkelt Min uppfattning iaf, inte spelat sj hehe.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mr Higgs:

Hoppas verkligen du har fel, bilarna i GTA IV var ju för jävla slöa.

Dold text

Jag tycker att det verkar som bilarna accelererar snabbare än i GTA IV men döm själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag tycker att det verkar som bilarna accelererar snabbare än i GTA IV men döm själv.

Kollar en stream nu, tror samma sak, sen bör dom ju ha trissat upp bilarna lite med tanke på att ytan man kan köra på är mycket större än i GTA IV.
Förstår varför bilarna i IV var så slöa, flyger man fram i det spelet i 200 blås så har man ju korsat hela mappen på mindre än 3 minuter.

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 32GB DDR4 3600Mhz

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som dem tagit handlingen till bilarna direkt från san andreas