Permalänk

Jänkare med "Hollywood" däck sladdar mycket i verkligheten.
Min Dodge van går knappt köra i rondeller utan sladd och däckskrik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Förstår precis hur du menar, som PC spelare. Även som konsol spelare så föredrar jag vissa spel att spelas på konsol. Men visst som du skriver om dem hade gjort till PC och man kan även koppla den till TV och använda handkontroll. Men logiken är att det är lättare att utveckla ett spel till format som är optimerad. Att göra till PC måste optimera till olika hårdvaror. PC är och kommer alltid att förbli starkare format att uppleva spel på ingen snack om saken. Men känslan på en konsol är annat.

Spelade Diablo 3 till 360 och jag upplever mycket roligare känsla än att sitta vid datorn trotts att datorn levererar högre fps samt skarpare skärm.
Men men vi är alla olika. Sen har du rätt i att datorn inte är alltid billig då de flesta väljer att köpa konsol för att dem är billigare och dem får allt som behövs. Men tyvärr får vi inte uppleva alla spel till PC.

Du har helt rätt i det du säger. De jag menade var att det är spelet som är bra och har skön känsla, inte konsolen i sig.
Önskar att det kom fler nya spel man kör med dosa till dator

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Du har helt rätt i det du säger. De jag menade var att det är spelet som är bra och har skön känsla, inte konsolen i sig.

Finns det några spel där man inte kan göra det? Bortsett från MMORPG och renodlade RTS då kanske.
Dom flesta stora titlar har ju bra stöd för gamepad från start.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Finns det några spel där man inte kan göra det? Bortsett från MMORPG och renodlade RTS då kanske.
Dom flesta stora titlar har ju bra stöd för gamepad från start.

Hmm. Sant. Minns inte nu vilket spel jag tänkte på

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Jag tycker att bilkörningen har blivit bättre. Men i IV så var det ju som att köra kundvagnar fulla med tegelstenar såvida du inte hittade riktigt grymma bilar.

Permalänk
Medlem

Fan vad svårt att läsa vad du har skrivit:P

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

det jag syftar på är att det inte ska vara samma fysik på bilarna som i SA, GTA IV hade perfekt fysik, bilarna kändes tunga och dem svarade på vad man gjorde.
blev faktiskt besviken på känslan i bilarna,väldigt arkade-ish känsla och dem känns också som GTA SA( lite överdrivet men hoppas ni förstår).
trodde fysiken skulle gå framåt precis som dem flesta andra spelen,det är väl bara att vänja sig antar jag.
annar älskar jag spelet (lite lite fusk bara )

Jag tänkte väl mest på att bilarna med det fusket, ersatte flygplanen totalt, lite som superkrafterna i SR4.
Det totalt sönderultimata, hade varit samma körfysik, och bilkänsla som i Colin Mcrae Dirt 3.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jo jag gillar att använda Xbox360 handkontrollen, fungerar riktigt bra även om vissa spel inte är optimerad just för den så brukar man kunna ändra knappar.
Kul att diskutera med någon som har förstånd >_< Vissa man pratar med om sånt vill bara prata en massa skit om konsol A istället för att förstå hur verkligheten är och alla faktiskt inte tycker lika.

Aja nu hamnade vi kanske lite utanför ämnet. Hur som helst gillar verkligen hur dem har gjort i femman. Hur levande staden känns. Känns mycket roligare än förra spelet. Känns mer genomtänkt, handling är intressant och kul variation. Blir givetvis köp till PC när det kommer ut.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Tycker att bilkörningen i GTA 5 är den bästa någonsin. Tycker det känns extremt trovärdigt.
Och när man tex körde i GTA 4 och vart nära på och krocka och väjer för fulla muggar så blev det bara sladd som slutar i katastrof.
I 5:an är det iaf möjligt att styra upp det igen.

Flög desutom The blimp idag..................

Skulle landa.....

Låt oss säga att hindenburg vart ett skämt jämfört med detta.

Länge sedan jag skrattat så mycket. Haha.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jo.

1. HDMI-kabel till valfri TV
2. Xbox-kontroll inkopplad i PC'n.
3. Valfri TV
4. Soffa
5. ?????
6. Profit. (60FPS och bättre grafik)

Anything console can do PC can do better!

Köpte PS3 enbart för att få spela GTA V, kommer ändå skaffa till PC sedan.. Just för FPS:ens skull. Om nu rockstar väljer att göra ett bra jobb med portningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har hört att många klagade på körningen i GTA IV, men helt ärligt tyckte jag den var väldigt bra. Lite svårt att köra i början, men sen är det kul!

Permalänk
Medlem

Alla klagade som fan på bilkörningen i början på iv, för att dom jämförde med Sa, nu är det samma visa igen, bilkörningen är mycket bättre än i iv. Ni jämför med båtarna i iv bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar inte att bilarna kan klättra uppför berg med typ 70 graders lutning utan problem...
Samt att de knappt går sönder om man flyger 500m nerför ett berg.

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Skrivet av Taft:

Såg på någon spelade i butiken idag, måste säga att jag är imponerad över detaljer. När bilen tar i nånting så syns det att den har skrapat (Inte krocka). Vart enda liten detalj. Ser minst sagt ännu mer levande än föregångare. Blir definitivt köp.
Enda jag stör mig på var "aim sensitivity" såg inte sådär super respond ut. Men vad vet jag, testade aldrig det själv.

hahaha driver du ? Bilarna tål som en tank blir oftast bara repor även i dem hårdare krascherna. Du kan åka i full fart och köra in i en bil framför dig och motorhuven öppnas eller det blir en repa någonstans på bilen. det krävs YTTERST mycket för att kvadda en bil som man gjorde i GTA IV hittills har jag inte pajat en ända bil.
Har hoppat från stup blivit jagad och skjuten av polisen och rullat på taket 6 gånger ner för ett berg men den bara magiskt vänder rätt sig om du hamnar upp och ner och du åker glatt där ifrån med några repor eller LITE inbucklad plåt.

Sen är jag riktigt missnöjd med styrningen i gta v speciellt på motorcyklarna... men men. Och bilarna känns så jävla arkadiga i GTA IV behöves det lite skills för att köra bra. detta känns oerhört "no brain" du kan åka hur fort som hällts genom staden utan problem. men men för övrigt riktigt bra spel.

Alla som klagar på IV körningen är antagligen blinda eller jävligt dåliga på att köra bil...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

hahaha driver du ? Bilarna tål som en tank blir oftast bara repor även i dem hårdare krascherna. Du kan åka i full fart och köra in i en bil framför dig och motorhuven öppnas eller det blir en repa någonstans på bilen. det krävs YTTERST mycket för att kvadda en bil som man gjorde i GTA IV hittills har jag inte pajat en ända bil.
Har hoppat från stup blivit jagad och skjuten av polisen och rullat på taket 6 gånger ner för ett berg men den bara magiskt vänder rätt sig om du hamnar upp och ner och du åker glatt där ifrån med några repor eller LITE inbucklad plåt.

Sen är jag riktigt missnöjd med styrningen i gta v speciellt på motorcyklarna... men men. Och bilarna känns så jävla arkadiga i GTA IV behöves det lite skills för att köra bra. detta känns oerhört "no brain" du kan åka hur fort som hällts genom staden utan problem. men men för övrigt riktigt bra spel.

Ehh bilarna går ju sönder hela tiden, en liten krock och ett eller bägge framhjulen låser sig. Ner i en ytters liten ravin med nosen först å du är i ett eldmoln. Har väl dött 100ggr hittills och 80 av dessa är väl bilkrascher.

Allt beror ju på hur man landar, landar man på hjulen så håller dom skapligt. Framaxlarna tar dock lite stryk även om man landar "bra". Men nos först å man är stendöd......

Som här t.ex. http://youtu.be/-Nj3dH0C_dI?t=11m50s

Visst bilarna tål mycket om man landar "rätt" men landa lite fel å den pajjar direkt.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Ehh bilarna går ju sönder hela tiden, en liten krock och ett eller bägge framhjulen låser sig. Ner i en ytters liten ravin med nosen först å du är i ett eldmoln. Har väl dött 100ggr hittills och 80 av dessa är väl bilkrascher.

Ja framhjulen låser sig är det värsta som kan hända... (Nej klart bilen kan gå sönder) men den tål som en tank du kan krocka den 20 gånger innan något händer. (Köra in i full fart i saker och den blir lite repig). Känns som att dem fördummat förstörelsen på bilar ordentligt.

Men jag kanske bara är en brutalt bra förare ? efter som alla klagar på IV och till och med har svårt i V att köra. Vad vet jag ?

Haha och det där i ditt klipp wtf ? jag fick i uppdrag att spränga en bil som vi använt och hoppa typ så där fast värre försökte flera gånger på olika ställen rulla med den och allt ändå som hände var motor huven flög av och den blev buckligt körde som en dröm. (nästan) min bil har aldrig börjat brinna eller exploderat än så länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Tycker att bilkörningen i GTA 5 är den bästa någonsin. Tycker det känns extremt trovärdigt.
Och när man tex körde i GTA 4 och vart nära på och krocka och väjer för fulla muggar så blev det bara sladd som slutar i katastrof.

Skulle landa.....

GTA IV har enligt mig den bästa GTA körkänslan. Arkad känslan passar inte alls in i GTA, IV's bilfysik var riktigt grym för man kunde känna av bilens vikt och få till en sladd med hjälp av det. I GTA V så måste man trycka ner X(ps3) för att få sladd, förstår inte hur någon kan tycka att det är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Ja framhjulen låser sig är det värsta som kan hända... (Nej klart bilen kan gå sönder) men den tål som en tank du kan krocka den 20 gånger innan något händer. (Köra in i full fart i saker och den blir lite repig). Känns som att dem fördummat förstörelsen på bilar ordentligt.

Men jag kanske bara är en brutalt bra förare ? efter som alla klagar på IV och till och med har svårt i V att köra. Vad vet jag ?

Haha och det där i ditt klipp wtf ? jag fick i uppdrag att spränga en bil som vi använt och hoppa typ så där fast värre försökte flera gånger på olika ställen rulla med den och allt ändå som hände var motor huven flög av och den blev buckligt körde som en dröm. (nästan) min bil har aldrig börjat brinna eller exploderat än så länge.

Inte första å inte sista bilen som exploderat för mig, en lastbil exploderade då jag körde på en motorcykel, eller ja motorcykeln exploderade vid krocken å då small lastbilen också......död direkt. Som sagt har säkert dött minst 100ggr och det är dit alla mina pengar går.

förresten hur kan du krocka i full fart eller ens köra in i nåt i fullfart utan att dö? Jag slungas ut ur bilen och är död innan jag tar marken, om nu inte bilen exploderar vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaK0b:

GTA IV har enligt mig den bästa GTA körkänslan. Arkad känslan passar inte alls in i GTA, IV's bilfysik var riktigt grym för man kunde känna av bilens vikt och få till en sladd med hjälp av det. I GTA V så måste man trycka ner X(ps3) för att få sladd, förstår inte hur någon kan tycka att det är bra.

Jag och min kompis var extremt taggade på att äntligen få spela GTA V efter flera års väntan, vi bänkade oss i soffan och drog igång..

Första missionet sa vi "Hmm, varför känns allting så satans scriptat? varför kan jag inte sno polisbilen? detta känns mer som gears of war med all denna auto-aim och begränsningar i miljön" men sen kom man ju in i det vanliga efter bilfärden och då hann jag reagera på att bilen kändes väldigt väldigt "hård" för att vara en offroader

efter cutscenen fick man ju det bekräftat.. bilkänslan är kass och där började också lagget när man cruisade runt i full fart genom staden men vi tänkte "vi ger det 30 minuter tilll"..

1 timme senare står vi på gamestop och jag byter in mitt GTA V för 500kr och köper mig donkey kong returns 3d istället till 3DS

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

det jag syftar på är att det inte ska vara samma fysik på bilarna som i SA, GTA IV hade perfekt fysik, bilarna kändes tunga och dem svarade på vad man gjorde.
blev faktiskt besviken på känslan i bilarna,väldigt arkade-ish känsla och dem känns också som GTA SA( lite överdrivet men hoppas ni förstår).
trodde fysiken skulle gå framåt precis som dem flesta andra spelen,det är väl bara att vänja sig antar jag.
annar älskar jag spelet (lite lite fusk bara )

Jag tycker jag känner igen de allra flesta dragen i körkänslan från GTA IV (minus en hel del sladd). Hur bilen svarar när man väl fått sladd och burnar iväg från stillastående är snarlikt (speciellt det sistnämnda) med GTA IV. Fysikberäkningar är dessutom väldigt tungt, kan det vara så att de sparade lite prestanda på Laggbox 360 och Laggstation 3 där?

Skrivet av Oliver91:

Första missionet sa vi "Hmm, varför känns allting så satans scriptat? varför kan jag inte sno polisbilen? detta känns mer som gears of war med all denna auto-aim och begränsningar i miljön"

Att de första uppdragen som fungerar lite som tutorials är skriptade är kanske inte så konstigt?

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Inte första å inte sista bilen som exploderat för mig, en lastbil exploderade då jag körde på en motorcykel, eller ja motorcykeln exploderade vid krocken å då small lastbilen också......död direkt. Som sagt har säkert dött minst 100ggr och det är dit alla mina pengar går.

förresten hur kan du krocka i full fart eller ens köra in i nåt i fullfart utan att dö? Jag slungas ut ur bilen och är död innan jag tar marken, om nu inte bilen exploderar vill säga.

Låter väldigt skumt ? aldrig varit med om något du berättar om. (Kör ps3)
Har flugit ut genom rutan tror jag 2 gånger men inte dött utav det. Aldrig varit med om bil explonsioner. (Om jag inte skjuter eller spränger)

Och då är jag långt in i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Har flugit ut genom rutan tror jag 2 gånger men inte dött utav det. Aldrig varit med om bil explonsioner. (Om jag inte skjuter eller spränger)

Det verkar ju vara som du säger att dom är svårare att "spränga" jämfört med GTA IV då bilarna där tog eld. Ingen av bilarna jag har sprängt har tagit eld utan jag har bara dött i ett eldklot helt ovetandes, som t.ex. den du såg i videon.

Däremot så tycker jag man dör för ingenting, lite väl lätt å dö speciellt då man blir fattig efter ett par timmars free roam för allt har gått till sjukhuskostnader.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Det verkar ju vara som du säger att dom är svårare att "spränga" jämfört med GTA IV då bilarna där tog eld. Ingen av bilarna jag har sprängt har tagit eld utan jag har bara dött i ett eldklot helt ovetandes, som t.ex. den du såg i videon.

Däremot så tycker jag man dör för ingenting, lite väl lätt å dö speciellt då man blir fattig efter ett par timmars free roam för allt har gått till sjukhuskostnader.

Det blir en hel del random dödsfall. senast igår gick jag helt ovetandes runt ett hörn, på dagtid i vanlig freeroam, och sprang in i tre pers med dragna pistoler som sänkte
mig innan jag ens hann dra min egen.

Senare försökte jag sno en parkerad motorcykel, såg hur radarn började blinka blått och rött, hörde ett skott från fjärran och föll död av hojen.

Menmen, det kan jag ta med tanke på hur mycket död och förstörelse jag orsakade i staden tidigare. Synd att sjukhus kostar så mycket bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Hoppas verkligen inte det är så kass känsla som i exempelvis Saints Row 3 och Sleeping Dogs. Då föredrar jag definitivt GTA IV.

Tyvärr lite av den känslan jag får, ett GTA-wannabe känsla.
Fast MC är nog värst/bäst, tex inne i stan flyger kameran runt väldigt rörigt och hackigt medans ute på landsvägarna med finkänslig styrning helt underbar.
Samma för flyg, kamerans tendens att flyga runt känns väldigt påfrestande men det är en vanesak för det börjar kännas mer bekvämt efter ett par dagars körning.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

Eftersom allt i spelet förstärks så extremt; språk, våld, sex och överhuvudtaget rutten människosyn så påminner den mer arkadiga och överdrivna bilstyrningen att det faktiskt är ett spel. Den fungerar bra och bidrar till mindre frustration.
Det känns som ett medvetet val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaK0b:

På Xbox får jag lätt sladd utan använda handbromsen eller annan broms.

4 an vart för orealistisk. Du sladdar inte så lätt med en bil som i gta 4.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Köra ÖVER bilar är visst ingen hit heller.......

http://youtu.be/kQB0eZm9sSA?t=2m9s

Det var explosion 9 eller 10 tror jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

Skulle landa.....

Styrningen på flygplanen är väll rakt av kopierat från Just Cause 2. Därför det är lätt att flyga. Man har ju övat några år. Att bilarna inte sladdar lika mycket som i GTA IV är befriande eftersom vi här har öppna ytor och långa körsträckor. Bilarna skulle välta med GTA iV fysiken. Kul att köra bil i GTA V. Är arkadigt men känns inte arkadigt. Tycker Rockstar har balanserat upp det bästa av två världar utomordentligt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Styrningen på flygplanen är väll rakt av kopierat från Just Cause 2. Därför det är lätt att flyga. Man har ju övat några år. Att bilarna inte sladdar lika mycket som i GTA IV är befriande eftersom vi här har öppna ytor och långa körsträckor. Bilarna skulle välta med GTA iV fysiken. Kul att köra bil i GTA V. Är arkadigt men känns inte arkadigt. Tycker Rockstar har balanserat upp det bästa av två världar utomordentligt.

Oja, är helnöjd!

Hörde reklam på en av klassisk kanalerna där de hånade cod.

Sir there is insurgencies killing baby orphans they are using gas.....
Rated same as all the.other games....

Haha gapflabbade

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lyckade få till Cocpit wiev men bara i Taxi. Hade man kunnat välja det när man själv kör bil hade lyckan varit fullständig. Kommer nog som mod på PC... om spelet kommer till PC.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)