Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Detta måste vara det dummaste jag hört på länge.
Har provat GTA V till både 360 och PS3 och det är knappt spelbart på 360, känns som det rullar i 20-25 fps.
PS3 är lite bättre men inte mycket, hur man inte skulle vilja ha valet att spela detta på PC är helt absurt...

Jadu. Det finns personer som nästan råhatar (om inte helt och hållet råhatar) spel på datorer. Speciellt de som egentligen är skapade för konsoler. Att spelen sedan laggar på konsolerna, är bara idioti. Varför skapa spel som laggar apa på konsoler? Burnout 3 och Rollcage till Playstation 2 är två bra exempel på detta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av saigon:

*Intresseboken antecknar*

Hoppas du får vänta länge

Är du en intressebok?

OnT: Tycker det är lame att kolla på gameplay på ett spel man inte spelat. Man vill ju uppleva spelet själv

Permalänk
Medlem

Kan ni inte börja hylla spelet efter ni testat det åtminstone? Alla trådar jag sett som handlar om GTA 5 är det samma hysteri i, känns lite överdrivet..

Missförstå mig inte, jag tror också det kommer vara ett bra spel, men jag tycker alla borde bilda sig sin egna uppfattning om spelet när man väl har kört det ett tag?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderat ***

Det verkar vara svårt att förstå forumregel § 7 i den här tråden. Jag har därför raderat ytterligare ett inlägg där det talas om innehav av spelet trots att det inte släppts.

/KimTjik

Permalänk
Medlem

har även jag fått höra att det finns anti- pc listor.
måste vara det mest idiotiska på länge.

för det finns faktiskt det som är beredda att betala för sin underhållning.

för gta det är ren och skär underhållning

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ni får det o låta som om att spelet vore ohyggligt fult och flöt på som sirap?

Förstår inte riktigt hur folk kan vara så kräsna?

Personligen så tycker jag GTA V är ett riktigt välgjort spel och inte sådär "mainstream" som annars är vanligt.

Till er som vägrar konsolversionerna i väntan på ett eventuellt uteblivet PC-spel: Ni missar ett bra spel. Men det är ju såklart upp till var och en.

Köper man grafikkort för 6papp så blir man kräsen...

Permalänk

Källa på att piratkopiering är orsaken att det inte släpps direkt på PC?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

För att få ut maximal vinst såklart, det är ju ett företag som vill tjäna pengar som alla andra, dom pysslar inte med nån välgörenhet, det är ju dom som laddar ner som gräver sin egen grop, sen klagar dom att spelet dröjjer. Då tänkar man inte så jävla långt...

Rockstar har nästan alltid levererat bra produkter, ju starkare dom är, ju större och bättre spel har dom råd att utveckla och ju bättre spel får vi. En 5-hundring är ju ingenting, vad får du för det idag annars?

Jämför med Payday 2 och se vilken vinst de gjort på en månad.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeT_a_BiKe:

Är du en intressebok?

OnT: Tycker det är lame att kolla på gameplay på ett spel man inte spelat. Man vill ju uppleva spelet själv

Ja, annars hade jag ju inte formulerat mig så?

Visa signatur
Permalänk

Grå zon

Här är en grå zon till länk:
http://goodgame.ru/channel/BreadPit/

En ryss som streamar GTA V

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem

Jag spelar vanligen helst spel på dator, men GTA-serien hör verkligen hemma i fåtöljen framför vardagsrumsteven (60 kontra 27 tum i mitt fall). Och som någon tidigare skrivit i tråden - ni får det att låta som att det är Space Invaders-grafik på spelet bara för att det till en början är konsolexklusivt. Det ser i min bok helt bedårande ut på trailers och de här diverse livestreamarna det går att kolla på nu. GTA-serien, kanske med undantag för GTA III, har alltid varit något eftersatt i det grafiska jämfört med andra då aktuella spel, så jag struntar ärligt talat i om det är 720p eller 1080p så länge som helhetsintrycket inte går förlorat. Fysik, omgivning och ljussättning är minst lika viktigt.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Skrivet av Randomretard:

Här är en grå zon till länk:
http://goodgame.ru/channel/BreadPit/

En ryss som streamar GTA V

Men vafan, onödigt att länka när moderatorn precis sa att vi inte skulle prata om för tidigt släppta fall av GTA V och såklart inte länka till dem...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Men vafan, onödigt att länka när moderatorn precis sa att vi inte skulle prata om för tidigt släppta spel och framförallt inte länka till dem...

Borde inte hela tråden låsas då? Den heter ju GTA V läckt...
Vad är meningen med den om vi inte får diskutera ämnet som som är läckt GTA V?

Visa signatur

i7 9700K OC 4.9GHz | Gigabyte RTX 3080 10Gb VISION OC | ASUS PRIME Z390-A | 16Gb/3200MHz Corsair Vengeance RGB | Asus Swift PG278Q 144Hz/2560x1440 | NZXT H510 Elite vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

*Intresseboken antecknar*

Hoppas du får vänta länge

Försvinn från sweclockers omedelbart!
Allvarligt, du klagar på någon som väntar på en PC version av spelet, och lägger en halvkaxig kommentar. Sweclockers är ju en konsoll sida, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

*Gäsp* Väntar på en spelupplvelese i 1920x1080 i 60FPS+ istället

instämmer. konsoler är rätt värdelösa.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Vilken tur att 360 & ps3 snart är ett minne blott. Nya konsolerna är ju x86 baserade, och då borde de bli bättre portningar.

Skickades från m.sweclockers.com

nee för xbox 360 kommer produceras fram till 2016, o sen vet vi inte hur länge de beggade varianterna kommer flyta runt. så minst 3 år har du o vänta kära vän

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Randomretard:

Borde inte hela tråden låsas då? Den heter ju GTA V läckt...
Vad är meningen med den om vi inte får diskutera ämnet som som är läckt GTA V?

älskar alla dessa forum hemsidor. vi får inte prata om piratkopierat eller tidigt släppta spel, ändå piratar i princip hela världen.. hehe de e som o säga att cannabis e farligare än alkohol.. lol

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

Men vafan, onödigt att länka när moderatorn precis sa att vi inte skulle prata om för tidigt släppta fall av GTA V och såklart inte länka till dem...

Läs hans inlägg igen. Hans skrev att "EN RYSS STREAMAR" GTV 5.

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

jag väntat tills det släpps till PC.

kommer det inte till PC så får jag strunta i att spla gta.

sen vad är njutningen med att se på film klipp innan man börjar spela spelet?
jag kommer inte titta på film klipp förens jag har klarat ut hela spelet.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk

Många spel kostar alldeles för mycket, men detta spelet verkar vara värt varenda krona, synd att dom gör så mot Rockstar tycker jag!

Permalänk
Medlem

Hade ärligt talat roligare med GTA III och dess expansioner än jag hade med GTA IV, utseendet är inte viktigt, den viktiga frågan är: Är det ett ordentligt GTA!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banan3n:

Försvinn från sweclockers omedelbart!
Allvarligt, du klagar på någon som väntar på en PC version av spelet, och lägger en halvkaxig kommentar. Sweclockers är ju en konsoll sida, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jadu, knappast att jag förvinner. Tyckte han då var mer kaxig som går in i avdelningen för KONSOLLER och inte PC, ser du skillnaden? Och tvunget måste hävda sig att han minsann måste lira i den och den upplösningen.. Det tillförde ju tråden jättemycket, inte för att jag gjorde saken mycket bättre, syftar inte bara på hans inlägg, alla andra här som bara måste in och hävda och och trycka ner konsoller, ungefär som att dom som lirar på konsoller går in i avdelningen för pc och klankar ner er. Skaffa lite självkänsla istället!

Om du för den delen inte såg smileygubben efter inläggen ( ) så kanske du ska skaffa läsglasögon! Skrev det halvt på skämt, eftersom pc-folk alltid måste in och poängtera att dom minsann inte tänker lira på konsoll, lite roligt är det eller? <-----

Edit: Tog bort inlägget om det var stötande för er

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av saigon:

Jadu, knappast att jag förvinner. Tyckte han då var mer kaxig som går in i avdelningen för KONSOLLER och inte PC, ser du skillnaden? Och tvunget måste hävda sig att han minsann måste lira i den och den upplösningen.. Det tillförde ju tråden jättemycket, inte för att jag gjorde saken mycket bättre, syftar inte bara på hans inlägg, alla andra här som bara måste in och hävda och och trycka ner konsoller, ungefär som att dom som lirar på konsoller går in i avdelningen för pc och klankar ner er. Skaffa lite självkänsla istället!

Om du för den delen inte såg smileygubben efter inläggen ( ) så kanske du ska skaffa läsglasögon! Skrev det halvt på skämt, eftersom pc-folk alltid måste in och poängtera att dom minsann inte tänker lira på konsoll, lite roligt är det eller? <-----

Edit: Tog bort inlägget om det var stötande för er

Dold text

Vill bara klargöra att jag inte har som mål att trycka ner konsoler, de hyser ett otroligt högt prestanda/krona-värde i dagens läge.

Det jag snarare klankar ner på är Rockstar som inte släpper spelet till PC vid release efter 5+ års tillverkning av spelet.
Ett riktigt stort minus, något borde de kunnat koka ihop till release och patchat med tiden.

Sen så är ju faktiskt kategorin konsoler och konsolspel och i detta fallet så diskuterar vi ett konsolspel och då lägger jag till att jag minsann vill ha detta materialet på PC i min önskade upplösning och FPS och att jag inte är nöjd med det på konsoler.
Jag tillförde alltså till diskussionen och fick dessutom reda på att 35st kunde relatera med mig (35 gilla).

Det du sa tillförde däremot ingenting, det var bara ett hån mot mig precis som lite av det du nyss skrev i inlägget jag citerar:

"Skaffa lite självkänsla istället! :)", "Om du för den delen inte såg smileygubben efter inläggen ( ) så kanske du ska skaffa läsglasögon!"

Dold text
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Hade en GTA V stream på i några timmar samtidigt som jag spelade annat. Så antog att det var läckt eller liknande, så då vet jag att det verkligen var det.

OffT: Det levde inte upp till mina förväntningar alls, såg i princip ut som GTA IV, bara ny story och lättare grafikändring. Så jag är glad att jag inte har förbokat det till konsolen.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Då borde jag vara väldigt kräsen då som spenderade mer än det dubbla.

Speldatorn vi har är sällan på ens. xD Men men...

Hah ok, har du inte fått tanken att det var lite slöseri med det köpet då, ja menar är det inte bättre att lägga pengarna på något du använder mer?

Permalänk
Medlem

Nån som sett om det är checkpoints, eller att man kan spara mitt i uppdragen?
Hatar göra om långa uppdrag... finns inte tid till det när man är tvåbarnsfar, och jobbar skift, kan bara spela när grabben sover, ser han detta, vill han med spela ju, och det får han vänta några år till på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Detta måste vara det dummaste jag hört på länge.
Har provat GTA V till både 360 och PS3 och det är knappt spelbart på 360, känns som det rullar i 20-25 fps.
PS3 är lite bättre men inte mycket, hur man inte skulle vilja ha valet att spela detta på PC är helt absurt...

Läste någonstans att 360 ska hållas i liv till 2016...
Inte tillräckligt snart..

Ja enligt microsoft, inte spelutvecklarna.. Tror du att dom kommer bygga spelen efter förra generationens konsoler och porta spelen till dom nya?
De låter i mina öron som idioti iaf..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

PC-elitists everywhere.

Vet någon om det finns ett "Sweclockers" crew till PS3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

PC-elitists everywhere.

Vet någon om det finns ett "Sweclockers" crew till PS3?

Dock stämmer oroväckande mycket på din länk.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Klart man helst hade köpt till PC men tänker tyvärr inte vänta 6 mån.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|