SweClockers drop!

Hjälpa mig med min logga, konceptuelldesign finns

Permalänk

Ursäkta ifall det här kanske är lite OT, men logotypen har en hel del Valvoline vibbar. (V formen + färgvalet)

Visa signatur

Anime. Games. Life.

Permalänk
Medlem

Varför är ni alla på han som vilda djur? Måste man alltid ta betald för allt eller kanske så kan man hjälpa folk gratis om man vill / har tid. För mig så brukar det vara oftast vara så att jag hjälper någon gratis och sen så får man det tillbaka utav samma person eller nogån annan.

Lycka till sadjad

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Tack så mycket, det värmer!

Menar du ungefär så?
http://i.imgur.com/RpFmnu8.jpg

aaa mycke bättre faktiskt! lycka till me företaget

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Skrivet av Guardrail:

Ursäkta ifall det här kanske är lite OT, men logotypen har en hel del Valvoline vibbar. (V formen + färgvalet)

Det tycker jag inte att den gör, helt andra färger och formen är inte alls densamma. Du kan knappt göra en unik logotyp idag, det finns alltid något som liknar något annat.

Snygga logga förövrigt, men jag stör mig på det kantiga vecket där det röda övergår till det gula. Det röda till blått har en rund och jämn böj. Sen skulle jag personligen separera V:et uppe och nere en aning. Känns lite grötigt om man tittar i mitten på X:et, antingen är det två band som gör över varann eller ett dubbla V:n där det enda är spegelvänt (kanske det som är tanken?!). Skulle själv även förenkla loggan mer, ta bort all glans och nästan bara köra solida färger i rött, blått och gult. Enkla logotyper är en trend som kommer hålla i sig några år. Bara mina synpunkter

Permalänk
Medlem

Drar jag texten längre ut åt höger så blir det bara för tomt och luftigt.

Skrivet av strike_formation:

Tycker det blir ännu finare om texten förskjuts lite åt höger så a:et hamnar precis under det oranga på X. Eller?

Skrivet av asphyxie:

Håller med om att det borde vara mer utrymme mellan X och A, så att det matchar kerningen på resten av texten. Just nu känns det lite obalanserat.

Nu kanske det är bättre, väldigt svårt det där med textförskjutningen då jag tycker att det ser snyggt ut oavsett hur jag placerar texten o.O

Skrivet av Guardrail:

Kände inte till det märket förrns du nämnde det och det enda som är likt är att vi båda använder bokstaven 'V', sen tycker jag inte att det är likt över huvud taget faktiskt ^^

Skrivet av Nigris:

Varför är ni alla på han som vilda djur? Måste man alltid ta betald för allt eller kanske så kan man hjälpa folk gratis om man vill / har tid. För mig så brukar det vara oftast vara så att jag hjälper någon gratis och sen så får man det tillbaka utav samma person eller nogån annan.

Lycka till sadjad

Tack så mycket för din support

Skrivet av Gtoxed:

aaa mycke bättre faktiskt! lycka till me företaget

Tack så mycket, de reviderade versionerna är kanske något bättre

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Det tycker jag inte att den gör, helt andra färger och formen är inte alls densamma. Du kan knappt göra en unik logotyp idag, det finns alltid något som liknar något annat.

Snygga logga förövrigt, men jag stör mig på det kantiga vecket där det röda övergår till det gula. Det röda till blått har en rund och jämn böj. Sen skulle jag personligen separera V:et uppe och nere en aning. Känns lite grötigt om man tittar i mitten på X:et, antingen är det två band som gör över varann eller ett dubbla V:n där det enda är spegelvänt (kanske det som är tanken?!). Skulle själv även förenkla loggan mer, ta bort all glans och nästan bara köra solida färger i rött, blått och gult. Enkla logotyper är en trend som kommer hålla i sig några år. Bara mina synpunkter

Det där vecket känner jag till och är under reparation, min loggokille håller på att fixa det ^^
Egentligen är det två streck som överlappar varandra men det blir nästan en illusion så det ser ut som två 'V' vilket inte var menat egentligen

Angående färgerna och effekterna så vill jag ha det som det är men annars vet jag att det optimala i grund och botten är en enkel loggo

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk

problem solved

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Alla referenser kommer upp inom kort så fort hemsidan är färdig, några stora referenser som jag har är Jajja, Tictail, Björn Borg, Bagaren och Kocken, Göteborgs Energi, Göteborgs Kommun, Lunds Universitet, Högskolan I borås och cirka 60 lokala företag. Jag gjorde min första hemsida när jag var 11 år och insåg att jag inte har något större problem för programmering (även om det är ett struktureringsspråk men du fattar) och nu är jag 20 år och har jobbat med webben "professionellt/på hög nivå" i 3-4 år.

Det är bara företag som är registrerade och aktiva i nuläget.

Du har en poäng där och man vill ju inte bli stämd för falsk marknadsföring men jag har utgått ifrån och kommer att utgå ifrån de projekt som jag redan gjort och då har jag fått godkännande från de flesta företag som jag jobbat med att jag får ha mina gamla projekt som referenser på för mitt nya företag. Jag är bered att gå så långt som att göra hemsidor gratis för att få den titeln, till en början i alla fall.

Vi får se om verkligheten är en annan, jag är egentligen ingen dum tonåring som tänker hoppa av skolan och satsa fullt på detta, högskolan kommer i första hand och sedan företaget. Enda skillnaden nu gentemot hur jag har jobbat innan är den att nu har jag ett eget företag registrerat i mitt namn, enda skillnaden. Innan dessa har jag jobbat jobbat genom olika företag för att få större projekt skattade.

Jag vill bara att folk ska få sina hemsidor till rätt priser och inte betala multum för skit. En enkel hemsidan med bara text, bilder och lite design tar de minst 5000kr för, jag skulle kunna göra en likadan hemsida på 6 timmar för 500kr på en söndag då jag ändå inte har något bättre för mig. Jag har hållit på med detta så himla länge att jag kan nästan vartenda syntax utantill så det går JÄTTEFORT för mig att skapa webbapplikationer/hemsidor. Därav behöver jag inte ta så mycket betalt och kunden får sina hemsidor mycket snabbare av mig än konkurrenterna (med stor sannolikhet). Då snackar vi om högkvalitativa, strukturerade hemsidor som är responsiva och SEO-optimerade.

Dold text

lite orolig för dig bara. CSN kan dra in stödet för dig om du har eget företag. speciellt om det drar in pengar (Även om du skulle lägga allt tillbaka i företaget).
Har själv velat starta ett företag, men kunde inte då jag inte skulle klara uppstarten utan att ha CSN.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:
Dold text

lite orolig för dig bara. CSN kan dra in stödet för dig om du har eget företag. speciellt om det drar in pengar (Även om du skulle lägga allt tillbaka i företaget).
Har själv velat starta ett företag, men kunde inte då jag inte skulle klara uppstarten utan att ha CSN.

Jag är enskild näringsidkare och CSN har inte sagt något än. Visserligen inte omsatt de 41.000kr man kan omsätta under en termin/halvår.
Jag är lite förvirrad om det verkligen gäller omsättning eller om de räknar på de man tar ut i lön?

Riktigt kul att fler och fler hoppar på webbtåget, själv drömmer jag om en tid då vi sköter allt med webbappar och slipper ladda ned massa bloated program.

Loggan är snygg, men det känns som om man har sätt den förut!

Ett tips bara - er favicon är en .ICO fil. Personligen tycker jag att det är lite omodernt, alla nyare webbläsare kan hantera .png filer och på så sätt kan ni få in transparenta bakgrunder.
Ni har också en massa javascript/<script> taggar - är det inte snyggare att samla all "lös" javascript i en .js fil?

Sen förstår jag inte varför ni har två (se kod) på sidan.

<form class="subscription-form section red" id="subscription-form" action="contact.php" method="post"></form>

Ni har också stoppat en paragraf i en header?! Ta bort paragrafen och lägg stilen på headern istället.

Förlåt att jag sågar; Men tänk på att er webbsida är också ert ansikte utåt mot kunderna!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Jag är enskild näringsidkare och CSN har inte sagt något än. Visserligen inte omsatt de 41.000kr man kan omsätta under en termin/halvår.
Jag är lite förvirrad om det verkligen gäller omsättning eller om de räknar på de man tar ut i lön?

Riktigt kul att fler och fler hoppar på webbtåget, själv drömmer jag om en tid då vi sköter allt med webbappar och slipper ladda ned massa bloated program.

Ett tips bara - er favicon är en .ICO fil. Personligen tycker jag att det är lite omodernt, alla nyare webbläsare kan hantera .png filer och på så sätt kan ni få in transparenta bakgrunder.
Ni har också en massa javascript/<script> taggar - är det inte snyggare att samla all "lös" javascript i en .js fil?

<form class="subscription-form section red" id="subscription-form" action="contact.php" method="post"></form>

Ni har också stoppat en paragraf i en header?! Ta bort paragrafen och lägg stilen på headern istället.

Förlåt att jag sågar; Men tänk på att er webbsida är också ert ansikte utåt mot kunderna!

Dold text

Ring upp CSN och kolla, för de är grymt duktiga på att skicka återbetalningskrav året efter du har fått lånet!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av sadjad:

Nu kanske det är bättre, väldigt svårt det där med textförskjutningen då jag tycker att det ser snyggt ut oavsett hur jag placerar texten o.O

Så här ungefär tänkte jag. Tänk att nån åker rutschbana uppåt genom den orangeröda och när den ramlar ner på hörnet där uppe så droppar resten av texten ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Så sjukt jäkla snyggt, grymt jobbat!

Skrivet av OskarW90:
Dold text

CSN:
Per studiehalvår får man tjäna 71 000 kr innan de börjar röra ens CSN, så det är lugna puckar och då är det inkomsten man räknar, ej omsättningen
http://www.csn.se/lattlast/studiestod/studiemedel/inkomst-1.4...

Bostadsbidrag:
Man kan tjäna upp till 41 000 kr per år utan att det påverkar bostadsbidraget och då räknas 80% utav bidragsdelen i CSN som inkomst. DVS. 41000-((2828*10)*0,8)=18376 kr som man får tjäna/inkomst innan bostadsbidraget börjar sänkas

Skrivet av KeVVa:

71000 per halvår för CSN och 41000 för Bostadsbidrag, tror du blandade ihop dom kanske?

Herregud, du sågar verkligen inte utan detta är bara dåligt från min sida och jag förstår exakt vad du menar!

Favico är bara något temporärt jag har lagt upp (Min iphone ikon) i väntan på den riktiga som är under "konstruktion". PNG, ICO, totalt skit samma enligt mig om man inte är ute efter transparens, då ska man självklart välja PNG som du skrev, annars spelar filformatet ingen roll.

Detta är en "kommersnart" som är min kompis gamla egentligen, snodde från honom och la upp hela hemsidan på mindre än 20 minuter, bara för att ha någonting på hemsidan. Just nu håller jag på att utveckla ett integrera ett CRM-System samt ett helt nytt tema i Wordpress så jag har verkligen ingen tid för att göra någon fancy "kommer snart" hemsida. Jag ska börja marknadsföra när hemsidan färdigt självklart, innan dess så är det lugna puckar, enda som besöker hemsidan är folk från Sweclockers, från min tråd^^

Det är standard att Google Anlytics och Statcounter alltid ska ligga vid </body> i råformat, sådana saker ska aldrig ligga i filer, oskriven lag och standard min vän

Det där med formen så har jag (förlåt för mitt språk) fan ingen jävla aning om i helvette varför den krånglar så brutalt mycket! om jag tar bort den tomma formen så kommer formen under den (den som är kopplad till mailformuläret) att sluta fungera, ingen aning varför, de har ingen form utav anslutning till varandra, säker något litet jag har missat bara någonstans men det spelar ingen roll då jag lägger ner full kraft på riktiga hemsidan istället.

Tack för svaret !

Skrivet av OskarW90:
Dold text

Ring upp CSN och kolla, för de är grymt duktiga på att skicka återbetalningskrav året efter du har fått lånet!

Det har jag redan gjort

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Tack så mycket, det värmer!

Menar du ungefär så?
http://i.imgur.com/RpFmnu8.jpg

Ja exakt så, nu blev det perfekt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

jag anställde en kille från ett forum som gjorde loggan åt mig från scratch i vectorformat

Vilket forum var det här då, om man får fråga?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain