Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem
Skrivet av myran23:

Kommer man kunna uppgradera sitt GTA V till PS3 till PS4 sen när det kommer eller blir man tvungen att köpa 2?

Sony har pratat nåt om at om man köper ett spel till PS3 så kommer man inom en begränsad tid efter det kunna köpa motsvarande PS4-version till ett kraftigt reducerat pris. Vad priset är och hur långt fönstret är har inte framkommit än. Eller så har jag missat det.
GTA V är antagligen inkluderat.

OBS! Det du uppgraderar till är inte en fysisk kopia utan man köper en digital version som kopplas till dit PSN-konto och som du laddar ner.

Så har det sagts hittils i alla fall. Ta det dock med en nypa salt till alla detaljer kommit ut.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Förstår inte riktigt frågan tror jag. Kontakter skickar dig email och SMS då och då men de kan man såklart ignorera om man vill.
Har inte varit med om att man tvingas spela minigames man inte vill göra. Förutom yoga-uppdraget dock som är lite drygt heh.

Jo, men i fyran hade man samtidigt stats med relationerna till dom olika kontakterna, som konstant sjönk om man inte låtsades spela Sims några gånger om dagen. Föredrog helt klart hur det var i San Andreas, då man bara gjorde det om/när man kände för det, och 2 min biljard tog 2 minuter, istället för att behöva åka över hela stan, plocka upp folk osv. Och så den konstanta telefonterrorn.

jag menar, det räcker med att man får skuldkänslor för att man sitter inne och spelar på sin lilla fritid istället för att lägga den på vänner och familj, man behöver inte känna samma sak i spelet dessutom

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Man måste tyvärr ha ordernumret. Tror egentligen de borde kunna se de på ditt namn, men de vägrade när jag provade iaf

Hur ska de kunna hitta det på namn? Lär ju ligga flera hundratals paket/ brev på postkontoren...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är precis likadant som i 4:an. Utanför uppdragen är man fri att göra vad man vill.

Förresten, är det bekräftat att GTA V kommer till nästa generations konsoler också?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det är inte bekräftat, tyvärr. Inte än iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Hur ska de kunna hitta det på namn? Lär ju ligga flera hundratals paket/ brev på postkontoren...

De tar ID för att kolla att leveransen stämmer på paketet, då borde det inte vara minsta problem att gå bakvägen och söka på paket som finns på ett namn. Vore pinsamt om inte systemen klarar det.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är precis likadant som i 4:an. Utanför uppdragen är man fri att göra vad man vill.

Förresten, är det bekräftat att GTA V kommer till nästa generations konsoler också?

Skrivet av Goteborgan:

Nej det är inte bekräftat, tyvärr. Inte än iallafall.

Det kommer komma. Garanterat. Har det inte släppts om ett år så tar jag tomtedräkt till jobbet.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är ju det man inte är, så länge man inte hela tiden satte telefonen i "offline mode" eller vad det nu kallades, då kontakter slutade ringa, och stats på relationer slutade minska med tiden.

Minigames är en mycket större del av huvudspelet i GTA 4 än i LC och SA.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt vänta med att köpa GTA v. Kanske vänta ett tag för att se om en Next gen version eller pc version utlovas. Jag tror dock inte det blir något väntande, jag är ruggigt taggad på att sitta och lira GTA på release. Jag hade tänkt ta det på amazon, men det är bara 100kr i skillnad och för 100kr så får jag det gärna 1-1,5 vecka tidigare. Så länge reviews som kommer ut om någon timme är bra överlag så hämtar jag ut det imorgon. Det jag vill få veta är, ser det ok ut? Grafik är inte allt, men man vill ändå kunna beundra miljöerna. Sen vill jag veta om det flyter på bra. 30fps fungerar om det inte droppar konstant.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Faen... ser att jag beställt genom postförskott... så får väl inte sms förräns posten på ica haft spelet en dag... trodde jag kunde få det idag, eftersom det skickades i fredags... ligger kanske på ICA nu...
Måste man ha ordernumret, eller kan man gå dit så dom kan söka på mitt namn för att hämta ut det?

4 sista siffrorna i Kollinummer är dom siffrorna du får i SMS när paketet anlänt, bara gå dit och hämta om det finns där

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair SF1000 |SSD: Kingston Fury G5 2048GB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: ThorZone Nanoq R
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Jag hade tänkt vänta med att köpa GTA v. Kanske vänta ett tag för att se om en Next gen version eller pc version utlovas. Jag tror dock inte det blir något väntande, jag är ruggigt taggad på att sitta och lira GTA på release. Jag hade tänkt ta det på amazon, men det är bara 100kr i skillnad och för 100kr så får jag det gärna 1-1,5 vecka tidigare. Så länge reviews som kommer ut om någon timme är bra överlag så hämtar jag ut det imorgon. Det jag vill få veta är, ser det ok ut? Grafik är inte allt, men man vill ändå kunna beundra miljöerna. Sen vill jag veta om det flyter på bra. 30fps fungerar om det inte droppar konstant.

Du kan ta en titt här för att få en liten föraning: http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolsp...

Min egna åsikt hittils: Snygg grafik, deffinitivt inte. Miljöer att beundra, absolut. Det jag mest stör mig på är att view distance och uppritandet av objekt verkar vara rätt kass.
Lyktstolpar ploppar upp 10 meter fram, palmkronor syns flera hundra meter bort, men stammarna dyker inte upp fören man halverat det avståndet.

Jag gissar på att PC och Nextgen utannonseras runt årsskiftet och släpps i slutet av våren.
Jag gissar också på att det är hög sannolikhet att jag själv äger spelet innan morgondagen är slut. Reviews ikväll och folk på SweC får avgöra.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Samma här. Hade tänkt vänta med spelet, men fan så sugen man vart efter att ha sett gameplay videos.

Sen hade jag även tänkt beställa från amazon, men ser att Elgiganten tar 499 så det blir mest troligt så att man hämtar det därifrån imorgon.

Permalänk

Värst vad det var många som har fått spelet utskickat från lager från ElectroWorld. Förhandsbokade själv den 10:e med expressfrakt men har inte hört ett knyst ifrån dem sen jag beställde. Hoppas dem skickar ut det innan klockan 3 då det är vad som krävs enligt dem själva för att det ska komma fram dagen efter. Är det någon annan som beställt från ElectroWorld som inte fått det utskickat ur lagret än?

Permalänk
Medlem

Fan fick inget spel idag.... men om man bor på en mindre ort(som jag gör) kan man ringa postkontoret och be dom titta lite snabbt om man fått spelet i leveransen dom får som ska köras ut på tisdag. Detta har jag gjort ca 3ggr och dom hart vart otroligt snälla och gjort det och jag har haft mitt spel på kvällen! Ska prova detta även idag.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frystpingvin:

Värst vad det var många som har fått spelet utskickat från lager från ElectroWorld. Förhandsbokade själv den 10:e med expressfrakt men har inte hört ett knyst ifrån dem sen jag beställde. Hoppas dem skickar ut det innan klockan 3 då det är vad som krävs enligt dem själva för att det ska komma fram dagen efter. Är det någon annan som beställt från ElectroWorld som inte fått det utskickat ur lagret än?

Min order från Electroworld ändrades nyss till Skickad så bara att hålla tummarna på att det hinner fram.
Jag beställde bara 2 dagar tidigare än dig med express frakt så ditt borde oxå skickats nu.

Dom skrev så här på deras Facebook för någon timma sen.

"Till alla våra GTA-kunder!
Vi har under helgen fått väldigt många frågor gällande leveransen av GTA. Följande information gäller:
- Alla ni som förhandsbokat spelet och valt expressleverans kommer att få leverans senast imorgon tisdag 17/9.
- Alla som förhandsbokat spelet men inte valt expressleverans kommer också att få leverans, men eventuellt någon dag senare.

Att GTAV just nu inte hittas på vår hemsida är för att vi inte kan ta emot fler bokningar, men så fort vi får in fler spel så kommer det åter igen att visas och gå att köpa för de som inte hann förhandsboka det."

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor 1: Samsung Odyssey G8 G80SD | Monitor 2: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Jag beställde från rocks för några veckor sen och fick tidigare idag ett bekräftande på att de hade skickat den, förhoppningsvis kommer det i morgon så man kan sitta hela eftermiddagen

Visa signatur

| Fractal Design Define R4 | Asrock Z77 Extreme 4 | Intel i5 3570K | ASUS GTX 670 DCU II | Fractal Design Newton R2 800W | WD Caviar Black 500GB | 2x 4GB Corsair DDR3 1600Mhz LP | Samsung 840 120 gb |

Permalänk
Medlem

Min Order skickades idag från mediamarkt men jag läste ju inte något om leveransen.
Tydligen så skickas det till närmsta ombud, vilket är helt värdelöst när det gäller ett spel. Mina spel jag handlar från alla andra sidor, zavvi.com, elgiganten.se siba.se etc kommer alltid i brevlådan. Beställde det ju just för att få det i brevlådan och slippa hämta skiten.

Permalänk
Medlem

Så ingen som beställt från Electroworld som fått det idag då?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Min Order skickades idag från mediamarkt men jag läste ju inte något om leveransen.
Tydligen så skickas det till närmsta ombud, vilket är helt värdelöst när det gäller ett spel. Mina spel jag handlar från alla andra sidor, zavvi.com, elgiganten.se siba.se etc kommer alltid i brevlådan. Beställde det ju just för att få det i brevlådan och slippa hämta skiten.

När du väl får det,skriv gärna en uppdatering om hur spelljudet är på en hemmabio av din nivå.

Visa signatur

Dator:

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag har också sexigt postnummer men har fått spel på releasedagen av electroworld tidigare

Tyvärr om man går till ett litet samhälle ~28mil norrut å in i landet från ditt sexiga postnummer så tar det en dag till då det ska sorteras å ligga å "mögla" på posten som finns i Umeå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nope... vill också gärna veta iaf ngn annan fått det.

Min förhoppning ligger i att göra som jag skrev förut, får vänta till ca 17:00 dock.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte heller fått det. Får hoppas på morgondagen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av KKay:

Skrivet av Xi:

Nope... vill också gärna veta iaf ngn annan fått det.

Min förhoppning ligger i att göra som jag skrev förut, får vänta till ca 17:00 dock.

Jag fick mitt idag från electroworld

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Någon som kommer lira med Xim ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenssson1:

Gött för dig!!! fan vill också få mitt idag...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Sony har pratat nåt om at om man köper ett spel till PS3 så kommer man inom en begränsad tid efter det kunna köpa motsvarande PS4-version till ett kraftigt reducerat pris. Vad priset är och hur långt fönstret är har inte framkommit än. Eller så har jag missat det.
GTA V är antagligen inkluderat.

OBS! Det du uppgraderar till är inte en fysisk kopia utan man köper en digital version som kopplas till dit PSN-konto och som du laddar ner.

Så har det sagts hittils i alla fall. Ta det dock med en nypa salt till alla detaljer kommit ut.

Har för mig att Fifa 14 skulle ha samma upplägg och vad det ryktades om runt en 100:- för en uppgradering till PS4 versionen, men rykten brukar man ju behöva ta med en skopa salt.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Svenssson1:

Pics or it didn't happen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad spelet kommer kosta utan inbyte på GAMES inatt 00:01 ??

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Pics or it didn't happen

2 sec:)

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

PC PC PC PCCC *buhu* Whyy?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9