Permalänk
Medlem

Om ni vill ha realistisk bilkörning/fysik så borde ni kolla in BeamNG.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Hoppas verkligen inte det är så kass känsla som i exempelvis Saints Row 3 och Sleeping Dogs. Då föredrar jag definitivt GTA IV.

faktiskt, saints row 3 va lite tråkig kör motor på. Gta 4 vart skön tyckte ja, bra slir o så. hoppas de implementerar det igen i 5an

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem

Hoppas de anlitat folk som kan väghållning på bilar denna gången istället för båtar som de gjorde till 4an

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja personligen så skulle jag inte direkt kunna påstå att jag får en bättre spelupplevelse bara för att jag spelar ett spel på en dator med t.ex. 3 st Titan-fx och 3 st high-end-skärmar... men det är min egen åsikt det. Grafiken är långtifrån det viktigaste.

EDIT: Och ja, jag HAR spelat på en monsterdator hos en vän som är lite halvt besatt av att alltid ha det senaste.

Konstigt att du tycker så. Har själv suttit på Xbox i 4år och spelade tex BF3, GTA IV osv och det miltals bättre på PC än på konsol. Kanske jag som är lite petig med grafik och inlevelse men jag tycker inte att det är kul när ett träd plötsligt dyker upp 5 meter framför ens bil eller som i BF3 där 1 pixel är en soldat kanske 100 meter bort. Nu babblade jag mycket om grafik och så men för mig så gör det väldigt stor skillnad. När jag väl har testade moddat Skyrim så kunde jag inte gå tillbaka till det gamla spelet. För mig så var det helt ospelbart. Samma med surround/eyefinity. Går inte att spela BF3 med 1 skärm längre.

Jag vill själv ha GTA V till PC så att jag inte behöver stå ut med avstängd AA i 720p på en 40" tv. Men jag kommer nog att skaffa det till PS3 eller Xbox ändå bara för att dom ska vara så envisa med PC portarna hela tiden.

Visa signatur

i7 4930k @4.6Ghz : EK/Alphacool kylt : Asus Rampage Extreme IV : Kingston HyperX Beast 16GB @2400Mhz : 2x Palit GTX 1080 JetStream : EVGA SuperNOVA 1300W : Intel 320 SSD 480gb : 2x Hyperx SSD 120gb : WD VelociRaptor 1TB : Seagate 2TB : Cosmos 2 : 1x Asus ROG Swift PG279 : 2x Asus MX279H

Permalänk
Medlem

Så ni vill inte att bilfysiken skall vara som GTA San Andreas, med aktiverat flygandebilarfusk?

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

Bilarna ser generellt trevligare ut än i GTA IV förutom att dom kanske låser lite väl hårt i marken. Ser ut som att dom går på räls

Permalänk
Medlem

MyZk0@ Ja jösses det är sån som dig man vill undvika ens att diskutera med.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Gissar ju på att designvalet att låta bilarna reagera, accelerera och bromsa snabbare har med GTA: SA att göra, det tar oss tillbaka till Los Santos, varför inte gå hela vägen och ge oss bilarna då också?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

GTA IV = Båtar på vägarna

Permalänk
Medlem

"Vill-ha" faktorn är otroligt hög just nu. Dock inväntar jag PC versionen som många många andra här

OT: Jag har sett en del videos ifrån GTA V, och kan säga att det intrycket jag har fått, så är varken bilarna slöa, eller orealistiska. Mer tvärtom! Dessutom kan man ju trimma bilarna, och levla i Driving skills..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

jo det blir ju najs men jag tycker dem verkar ha lite för bra acceleration och bromsning och när man svänger så himla snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

garantera att det blir som i gta iv att man kommer att modda, vilket jag hoppas.
Vet inte hur många timmar men säkert över 500 timmar på att modda handlingar på bilar för drifting och annat roligt med polarna, fly från polisen med 200kg bilar medd 1000 hp och inga bromsar också vidare ^^

120 ton bil
4wd
25 000 hästar eller nåt

Det var grym feeling då man fick upp dom där lite segare tjockbredsladdarna

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Väghållningen i gta 4 var ju ett skämt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Testa köra lite gatlopp med GTA5's 80-tals Trans AM så fåru se att röven släpper, har inte spelat så mycket ännu men de få äldre muskelbilar jag testat sladdar gott och ger en utmaning att kontrollera
Sen tycker jag att vanlig fotbroms fungerar bättre i detta spelet och är användningsbar, känns verkligare då jag oftast använda handbromsen i de äldre spelen vilket jag INTE gör i en kurva i verkligheten så det är jag nöjd med.

Tycker dock att det verkar som väldigt många bilar är bakhjulsdrivna av det jag testat ^^

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Väghållningen i gta 4 var ju ett skämt

GTA2 gjorde nog de bästa sladdarna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Det som stör mig med bilkörningen i GTA V är att bilarna tår för mycket stryk. Känns som att köra med godmode. Men härligt att ha så stora ytor att köra på. Blir att man nu i början struntar i storyn och bara glider omkring på landsbygden. Lite surt bara att om man stanna och går ur bilen för att titta får man stryk av lokalbefolkningen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

På komponenterna menar du?
Som sagt: Jag säger inte att en PC är prisvärd men en PC ger helt klart en bättre spelupplevelse än en konsol om man har chansen att spela ett spel på en PC, det går inte att motsäga... Det har inte ens med åsikter att göra, det är fakta.

Kompisen har en laptop från 2007 som sin PC. Har inte pengarna att uppgradera.
Sen har han en PS3 som han köpte för ungeför ett år sedan för inte särskillt mycket pengar.

Menar du att spelupplevelsen är bättre på hans PC än PS3?

Ja du har nämnt att PC inte är lika prisvärd men samtidigt strök du undan det argumentet som om det var oviktigt. Visst, på ett forum som Sweclockers är datorn lite högre prioritet än hos de flesta svenssons, men om du ser dig omkring i landet så är det inte majoriteten som köper en riktig gamingdator utan en spelkonsol för en bra bit under 2000 är ett mycket mer realistiskt val när man vill spela ett spel.

Kusinen och hennes familj kommer också köpa en bärbar för runt 3000 för att täcka sitt datorbehov. Den laptopen + en PS3 för runt 1600 blir bra mycket bättre gaming än en laptop för 4600. Att köpa en desktop är inte ett alternativ.

För dem som kommer med motargument om att man skall köpa desktop osv osv. Jag kör med projektor och hemmabio i 80k+-klassen hemma för bilspel för ultimat inlevelse. Jag kan klanka ner på alla som kör på TV ifall jag vore lika trångsynt. Nu är jag inte det och förstår att ett normalt hem inte har plats/pengar för nåt sånt. De flesta har faktiskt andra prioriteringar. På samma sätt vill varken kompisen eller kusinen ha desktop. De vill ha en snygg och smidig laptop som de kan plocka undan när den inte används. Desktop innebär meck med tangentbord, mus osv osv. Det passar dem helt enkelt inte.

Så jo, konsol ÄR ett bra alternativ.

Det är min åsikt i alla fall

Om pengar inte vore en faktor hade jag haft hemmabio i miljonklassen, datorn med 3 Titan, projektor i 100k+-klassen med UHD och lirat alla spelen på det

P.S. Detta inlägg är inte benhård kritik till citatet ovan, utan mest riktat till folk som skall klanka ner på konsol. Jag använder ovanstående post eftersom det var det som mest liknade det jag tycker är en felaktig tanke.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Allt är inte bättre/roligare till PC. Spelar själv mycket på PC men upplever att andra spel är roligare till konsoler. Visst visst gamla vis argument om att koppla in handkontrollen till PC och koppla den till TV. Men nu är det inte så. Alla bra spel kommer inte till PC. Bara för att man gillar PC (?nörd?) så tycker jag att det är onödigt att prata skit om konsoler vilket vissa inte riktigt förstår, oh ja alla har rätt till åsikter.

Att ett spel endast finns till konsol gör ju inte konsolen bättre? Skulle spelet finnas till PC skulle samma regler gälla, du skulle kunna spela spelet på exakt samma sätt, med trådlös dosa i soffan, kopplat till TV'n, men med MYCKET bättre grafik och flyt. Det finns absolut inget logiskt agrument i att konsoler skulle vara "roligare", då både laddningstider, startup-tider, grafik och fps kommer ALLTID vara sämre än på datorer.

Jag klankar inte på de som har kul på konsoler, jag säger bara att om spelet fanns till datorn kunde man ha ändå roligare på den.

Självklart är datorer dyrare dock, speciellt om man vill ha bästa grafiken.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Styrningen och hur bilen reagerar är bättre än tidigare tycker jag, och då har jag alltid gillat dom tidigare spelen.
Kör PS3 versionen.

Ska bli kul att se hur bilen uppför sig när man moddat den lite

Permalänk
Medlem

Styrningen är ju kung.
250 blås i en skarp kurva utan att toucha något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Anything console can do PC can do better!

Förrutom att spela Gta V Sjukt roligt spel! Ska fortsätta spela ikväll. Försök det med din pc.

Denna forumdelen handlar om spelkonsoler och konsolspel. Förstår inte varför pc ska komma upp hela tiden...

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att körningen och styrningen är bättre än gta v. Riktigt skönt när man väl vant sig efter någon halvtimme-timme. Franklins "special ability" är riktigt nice när man kör också, blir bättre flow då det är enklare att klara sig ur tuffa situationer utan att krocka och man har reflexer nog att trycka på knapparna innan det smäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Att ett spel endast finns till konsol gör ju inte konsolen bättre? Skulle spelet finnas till PC skulle samma regler gälla, du skulle kunna spela spelet på exakt samma sätt, med trådlös dosa i soffan, kopplat till TV'n, men med MYCKET bättre grafik och flyt. Det finns absolut inget logiskt agrument i att konsoler skulle vara "roligare", då både laddningstider, startup-tider, grafik och fps kommer ALLTID vara sämre än på datorer.

Jag klankar inte på de som har kul på konsoler, jag säger bara att om spelet fanns till datorn kunde man ha ändå roligare på den.

Jag har några hundratalstimmar spelade på diablo 3 till PC. Testade det nu till PS3 här om dagen och det var betydligt mycket roligare/skönare i soffan med handkontroll som jag ärligt talat inte trodde skulle fungera så bra.

Permalänk
Medlem

Det jobbigaste med bilkörningen tycker jag är att det är svårt att urskilja saker i många lägen.
Hände många gånger igår att man drog rätt in i något för att det var så likt bakgrunden.

Lite svårt att förklara vad jag menar men saker flyter ihop tycker jag.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja personligen så skulle jag inte direkt kunna påstå att jag får en bättre spelupplevelse bara för att jag spelar ett spel på en dator med t.ex. 3 st Titan-fx och 3 st high-end-skärmar... men det är min egen åsikt det. Grafiken är långtifrån det viktigaste.

EDIT: Och ja, jag HAR spelat på en monsterdator hos en vän som är lite halvt besatt av att alltid ha det senaste.

Högst intressant åsikt som jag inte riktigt förstår!

Jag måste då få fråga dig, att om man låt oss säga spelar GTA IV (eller vilket spel som helst egentligen) på en värstingdator med xbox 360 kontroll där man spelar med +100 FPS och högsta inställningar, och jämför att spela samma spel på ett xbox 360.

VAD är det som gör att spelupplevelsen kan bli bättre på en xbox 360? Är det nått jag missat? Gjorde jag ett misstag att sälja mitt xbox 360 (förutom att jag missade xbox-exklusiva spel), isf varför?

Förstå mig rätt, jag försöker inte "peaka" dig för din åsikt, jag vill verkligen veta vad som gör att en spelupplevelse blir bättre på en konsol som 360/ps3.

Permalänk
Medlem

10721a;13892009]Högst intressant åsikt som jag inte riktigt förstår!

Jag måste då få fråga dig, att om man låt oss säga spelar GTA IV (eller vilket spel som helst egentligen) på en värstingdator med xbox 360 kontroll där man spelar med +100 FPS och högsta inställningar, och jämför att spela samma spel på ett xbox 360.

VADär det som gör att spelupplevelsen kan bli bättre på en xbox 360? Är det nått jag missat? Gjorde jag ett misstag att sälja mitt xbox 360 (förutom att jag missade xbox-exklusiva spel), isf varför?[/QUOTE]

Här finns ju inget att riktigt diskutera 60FPS+ kommer alltid att bli en bättre upplevelse oavsett om det är konsol eller PC det gäller. Konsol är just en konsol och det är inget man kan komma ifrån, man får helt enkelt det man betalat för.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Jag har några hundratalstimmar spelade på diablo 3 till PC. Testade det nu till PS3 här om dagen och det var betydligt mycket roligare/skönare i soffan med handkontroll som jag ärligt talat inte trodde skulle fungera så bra.

Definitivt. Sitter själv och spelar det på xbox med 3 polare, sjukt mycket roligare än det någonsin varit på datorn.

Detta beror dock inte på något sätt på konsolen, grafiken är vidrigt dålig, det fps-droppar så jag blir illamående. Skulle de släppa denna version till datorn istället skulle jag DEFINITIVT spela det där istället.

Summan: Konsoler kan vara kul, men kan man /skulle man kunna spela samma sak på PC istället skulle det vara ännu roligare där

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

10721a;13892009]Högst intressant åsikt som jag inte riktigt förstår!

VAD är det som gör att spelupplevelsen kan bli bättre på en xbox 360? Är det nått jag missat? Gjorde jag ett misstag att sälja mitt xbox 360 (förutom att jag missade xbox-exklusiva spel), isf varför?

Förstå mig rätt, jag försöker inte "peaka" dig för din åsikt, jag vill verkligen veta vad som gör att en spelupplevelse blir bättre på en konsol som 360/ps3.[/QUOTE]

Finns fortfarande alltför många som inte fattar att det går att spela med handkontroller på dator, de tycker det är så mycket skönare att spela med handkontroll, och i deras värld betyder handkontroll = konsol.

Hade iaf spelen startat snabbt, eller det skulle va snabbt att ladda/spara etc så kan jag väl köpa det, men ALLLLT är så segt på konsoler, spara, ladda, starta om spelet etc. Tar ju sjutton flera minuter att komma in i ett spel, 2013?!

Tacka vet jag PC med SSD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Så ni vill inte att bilfysiken skall vara som GTA San Andreas, med aktiverat flygandebilarfusk?

det jag syftar på är att det inte ska vara samma fysik på bilarna som i SA, GTA IV hade perfekt fysik, bilarna kändes tunga och dem svarade på vad man gjorde.
blev faktiskt besviken på känslan i bilarna,väldigt arkade-ish känsla och dem känns också som GTA SA( lite överdrivet men hoppas ni förstår).
trodde fysiken skulle gå framåt precis som dem flesta andra spelen,det är väl bara att vänja sig antar jag.
annar älskar jag spelet (lite lite fusk bara )

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Förstår precis hur du menar, som PC spelare. Även som konsol spelare så föredrar jag vissa spel att spelas på konsol. Men visst som du skriver om dem hade gjort till PC och man kan även koppla den till TV och använda handkontroll. Men logiken är att det är lättare att utveckla ett spel till format som är optimerad. Att göra till PC måste optimera till olika hårdvaror. PC är och kommer alltid att förbli starkare format att uppleva spel på ingen snack om saken. Men känslan på en konsol är annat.

Spelade Diablo 3 till 360 och jag upplever mycket roligare känsla än att sitta vid datorn trotts att datorn levererar högre fps samt skarpare skärm.
Men men vi är alla olika. Sen har du rätt i att datorn inte är alltid billig då de flesta väljer att köpa konsol för att dem är billigare och dem får allt som behövs. Men tyvärr får vi inte uppleva alla spel till PC.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5