Ubuntu/Kubuntu 25.10 rust coreutils

Permalänk
Medlem

Ubuntu/Kubuntu 25.10 rust coreutils

Tips är att plocka bort dessa på en gång.

sudo apt-get remove --allow-remove-essential rust-coreutils coreutils-from-uutils

Sjukt mkt tråkiga buggar: https://github.com/uutils/coreutils/issues?q=is%3Aissue%20sta...

md5sum som är 15x segare och räknar ut fel checksum
dd som hoppar över data, mm

Permalänk
Medlem

Har du kört det där kommandot? Det vore fint om du kunde bekräfta att det fungerar som tänk då jag sett andra kommandon för gå tillbaka till klassiska GNU Coreutils.

Ich, varför stressar Ubuntu ut detta innan det är färdigt! En förklaring jag läste är att de vill banka ut buggarna i nuvarande utgåva innan de tvingas kämpa med detta i LTS-releasen som släpps nästa år! Syniskt och inte det bästa för Linux-användarna som kanske testar Linux för första gången för att råka ut för rena felaktigheter.

Välj bort distributioner med "uutils" tills vidare! Det blir säkert bra med Rust-skrivna kommandon så småningom. Men då får de lära sig att jobba noggrant också, inte bara snabbt.

Årets facepalm är diskussionen om huruvida de skulle inaktivera testningen för coreutils när uutils är installerad! (Suckar djupt och inmundigar ett helt glas vatten!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mc68000:

Har du kört det där kommandot? Det vore fint om du kunde bekräfta att det fungerar som tänk då jag sett andra kommandon för gå tillbaka till klassiska GNU Coreutils.

Ich, varför stressar Ubuntu ut detta innan det är färdigt! En förklaring jag läste är att de vill banka ut buggarna i nuvarande utgåva innan de tvingas kämpa med detta i LTS-releasen som släpps nästa år! Syniskt och inte det bästa för Linux-användarna som kanske testar Linux för första gången för att råka ut för rena felaktigheter.

Välj bort distributioner med "uutils" tills vidare! Det blir säkert bra med Rust-skrivna kommandon så småningom. Men då får de lära sig att jobba noggrant också, inte bara snabbt.

Årets facepalm är diskussionen om huruvida de skulle inaktivera testningen för coreutils när uutils är installerad! (Suckar djupt och inmundigar ett helt glas vatten!)

jopp.

lsb_release -a No LSB modules are available. Distributor ID: Ubuntu Description: Ubuntu 25.10 Release: 25.10 Codename: questing md5sum --version md5sum (GNU coreutils) 9.5 Copyright (C) 2024 Free Software Foundation, Inc. License GPLv3+: GNU GPL version 3 or later <https://gnu.org/licenses/gpl.html>. This is free software: you are free to change and redistribute it. There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law. Written by Ulrich Drepper, Scott Miller, and David Madore.