XFX 7990 med dålig fps i spel samt andra frågor om kortet

Permalänk
Avstängd

XFX 7990 med dålig fps i spel samt andra frågor om kortet

Någon som vet vad 1-2 grejen är för något på kortet? Skillnad eller hur är de? xfx 7990.

Permalänk
Medlem

BIOS switch skulle jag gissa ? Man ändrar mellan BIOS profiler med den, alltså profil 1 eller 2.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd

Aha! Sorry om jag verkar kass.. Är det någon skillnad eller så? fattar inte

Permalänk
Medlem

Om du överklockar kortet och fuckar upp, kan du byta bios inställningar så att kortet funkar igen.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bull3tM0nk:

Aha! Sorry om jag verkar kass.. Är det någon skillnad eller så? fattar inte

Om du inte vet vad det är skall du absolut inte röra!

Vet man vad det är och vill installera ett eget bios kan man flippa över den i andra läget, byta bios och flippa tillbaka om det gick kass.

Permalänk
Avstängd

Tror jag har ett problem till! Den ena Gpu:n lyser grönt och den andra lyser inte alls, ska det vara så? Kan inte aktivera CF heller

Permalänk
Medlem

Har ditt moderkort stöd för crossfire?

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Avstängd

Förstår inte, bytte precis från 2 st 5870. 7990 är ju 2 Gpuer, kan inte aktivera crossfire och så laggar det :s

Intel I7 4770k
Asus sabertooth z87

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Tror jag har ett problem till! Den ena Gpu:n lyser grönt och den andra lyser inte alls, ska det vara så? Kan inte aktivera CF heller

Om detta händer när du inte gör någonting så är det "Zero core" som stänger av ena kärnan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

amd's kort har ju nån funktion så att det stänger av ena gpu'n när den inte används.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd

Kan någon förklara för mig då varför det laggar när jag spelar? LoL/Assassin's creed 3 osv..

Och nu lyser inte någon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Kan någon förklara för mig då varför det laggar när jag spelar? LoL/Assassin's creed 3 osv..

Och nu lyser inte någon..

Gör du något annat på datorn när du spelar? Kollar på film, youtube mm. Lirar du i fullscreen eller window mode?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Avstängd

Nope och det ska jag kunna göra utan problem. Förstår inte felet Fullscreen

Permalänk
Avstängd

XFX 7990 med dålig fps i spel

Någon som vet varför mitt xfx 7990 har dålig fps i spel? Blir sjukt irriterad när det är så.. Kan heller inte aktivera CF eller något liknande.
Har gjort allt jag kan tänka mig.. Mina gamla 5870's presterar bättre, så det är väldigt konstigt!

Hjälp snälla!!

I7 4770k
Asus Sabertooth z87
Kingston 8GB
Corsair 1200W

Permalänk
Medlem

Har du installerat senaste drivrutiner?

Permalänk
Medlem

har du installerat OM drivrutinerna ?? och vilka drivare kör du med ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bull3tM0nk:

Någon som vet varför mitt xfx 7990 har dålig fps i spel? Blir sjukt irriterad när det är så.. Kan heller inte aktivera CF eller något liknande.
Har gjort allt jag kan tänka mig.. Mina gamla 5870's presterar bättre, så det är väldigt konstigt!

Hjälp snälla!!

I7 4770k
Asus Sabertooth z87
Kingston 8GB
Corsair 1200W

§ 3 När du skapar en tråd

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

"Hjälp!" uppfyller knappast det kravet. Det är andra gången jag måste redigera en av dina trådar pga bristfällig trådrubrik. Händer det igen kommer jag låsa tråden.

*Trådrubrik redigerad*

Edit: Du verkar även ha två trådar igång med samma problemkort, vilket bryter mot:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Jag kommer slå samman trådarna och ändra rubrik igen.

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel?
Upplösning?
Drivrutiner?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny91:

Vad är det för spel?
Upplösning?
Drivrutiner?

Testat några stycken nu. LoL/Crysis 3/Assassin's creed 3 osv Riktigt dålig fps i allt
1920x1080
13.4 som kom med verkar fungerar "bäst"

Permalänk
Medlem

Vad är dålig FPS enligt dig? vad ligger du på för FPS i t.ex LoL?

Visa signatur

Chassi: Corsair Vengeance C70 Arctic White, Moderkort: Asus Maximus V Extreme, Processor: Intel Core I7 3770K, Grafikkort: Asus Geforce GTX 770 DirectCu II, Ram: Kingston HyperX beast 2133Mhz 2x4 Gb, Nätaggregat: Corsair AX760 80+ Platinum, CPU-Kylning: Cooler Master Hyper 212 Evo, SSD: Kingston HyperX 90 Gb.

Permalänk
Avstängd

Med 7990 cirka 60-75fps som är VÄLDIGT dåligt för ett sånt kort. Mina 5870's hade liknade 90+

Inte ens 30 fps i crysis 3 osv

Permalänk

Nätaggregatet klarar inte av att leverera tillräckligt med ström kanske? Jag vet inte men det kan nog vara det.

Visa signatur

Chassi: FD R4 Moderkort: Z77X-UD3H Cpu: Intel core I5 3570K @ 4.5Ghz Gpu: MSI GTX 970 Ram: Corsair vengeance 16Gb SSD: Sandisk Ultra Plus 256Gb HDD: SB 500Gb Nätagg: Zs 750W | Mobil: Oneplus 2 Hörlurar: Audio Technica M50X Tangentbord: Cmstorm Quickfire Rapid Mus: R.A.T. 9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av titanmajs:

Nätaggregatet klarar inte av att leverera tillräckligt med ström kanske? Jag vet inte men det kan nog vara det.

Nej det är det inte. Corsair 1200W Klarar en hel del.. Men kan det vara något med profile 1/2? Sjukt konstigt detta!