Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Vart tar all utrymme vägen?

Permalänk
Medlem

Vart tar all utrymme vägen?

Har en macbook air som jag tillfälligt installerat creo 2.0 vilket innebär att jag har en partition med windows.
Windows-partitionen har ca 6-7 gb ledigt efter att alla program är installerade, mer behöver jag inte då jag enbart använder det till creo.
Jag märker att vid varje uppstart så har mitt lagringsutrymme slukats. Jag gick från 6-7gb till några mb ledigt utrymme efter ca 1h användning.
Att ta bort temporära filer sparar ca 40mb och ta bort alla nedlaningar sparar 1gb. Vart tar resten vägen?

Har laddat ner WindirStat för att kolla upp vad som roffar åt sig mitt utrymme men hittar inget.

För att spara utrymme har jag stängt av hibernation och tagit bort "page file" enligt denna guide för att spara utrymme.

Permalänk
Medlem

Brukar köra TreeSize på min burk för att kolla vad som tar plats, kan ju vara värt ett försök?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Brukar köra TreeSize på min burk för att kolla vad som tar plats, kan ju vara värt ett försök?

Nu har jag bara 5mb kvar, bootade nyss och hade 1.7gb. (Ursprungligen 6-7gb ledigt).
Har ett liknade program och ser inte vart utrymmet tar vägen efter en uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ritte:

Nu har jag bara 5mb kvar, bootade nyss och hade 1.7gb. (Ursprungligen 6-7gb ledigt).
Har ett liknade program och ser inte vart utrymmet tar vägen efter en uppstart.

Skaffa en Extern Hårddisk och installera all programvara på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500