Permalänk
Medlem

Ny "Gamingmus" under 400kr (Tips?)

Som titeln säger, min hederliga g400 har pajjat och jag sökte efter samma modell men har endast sett att dom är ur lager (skickade även ett mail till ica maxi som va billigast, dom har tagit bort produkten helt ur sortimentet)

Skulle gärna vilja få några bra tips på vad som anses vara värt sitt pris och som inte har onödigt många makros etc.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei RAW

Visserligen en femtiolapp över budget, men jäkligt bra mus för pengarna

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Aah tack, men gärna något som finns i butik (tänkte sticka o köpa efter plugget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

Aah tack, men gärna något som finns i butik (tänkte sticka o köpa efter plugget)

Finns inte, möjligen något väldigt överprisat hos din lokala Game eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
250 kr hos närmaste Kjell och Co. butik.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullen181:

"Produkten har utgått ur vårt sortiment och kan ej beställas."

Finns varan i lager?

Närliggande butiker:
Södermalm Skrapan Ej i lager
Haninge Centrum Ej i lager
Forum Nacka Ej i lager
Kungsgatan Ej i lager
Kungsholmen Ej i lager
Liljeholmstorget Ej i lager
Fältöversten Ej i lager
Skärholmen SKHLM Ej i lager
Solna Centrum Ej i lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Steelseries Sensei RAW

Visserligen en femtiolapp över budget, men jäkligt bra mus för pengarna

Funtar på den, men har läst väldigt negativa saker om den också så sjukt jobbigt val !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

Funtar på den, men har läst väldigt negativa saker om den också så sjukt jobbigt val !

299 kr med denna kod: xY8Bbvkh

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

299 kr med denna kod: xY8Bbvkh

Om man beställer? På vilken sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

Om man beställer? På vilken sida?

Borde väl ha tryckt "citera flera", men för Sensei RAW på CDON.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan även rekommendera Senesie RAW

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Haft min i 3 år, 5k varianten Kommer nog aldrig byta till någon annan modell

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/147614-steelseries_ka... finns även i vit, har 2 och är nöjda med den.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Haft min i 3 år, 5k varianten Kommer nog aldrig byta till någon annan modell

Skillnaden på dessa två modeller? (Något man märker eller är dom stort sätt samma grej?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wernemar:

Skillnaden på dessa två modeller? (Något man märker eller är dom stort sätt samma grej?)

Jag har båda, musknappen på min 5K gick sönder efter massa år, så köpte en OM-75. De är formade precis likadant, enda skillnaden är att 5K är laser och OM-75 är optisk. Jag har aldrig känt att OM-75 är på något sätt sämre. Föredrog även pianolacken då den bara var att torka av om den var smutsig.

Rekommenderar starkt. Hela designen är superb, har även en Mionix Naos 8200, men den kostar desto mer. OM-75 skulle jag rekommendera till vem som helst.

Permalänk

Kan rekommendera Zowie och Qpad OM-75 Pro. Dessa två är de enda mössen värda sina pengar enligt mig.

Permalänk
Medlem

Är en Logitech G100s värd att köpa?

http://www.inet.se/produkt/6606758/logitech-g100s-optical-gam...

Jag gillar den klassiska designen och att den inte har några sidoknappar då jag gillar att hålla hårt om musen och inte vill ha några knappar i vägen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips! Det blev en QPAD OM-75 Pro från Webhallen (sista exet i sthlm) ;).

QPADen va mycket snygg till o börja med, skön storlek och inge fel på varken scroll eller mjukvara, det enda "negativa" va att höger/vänster musknapp va något lättryckta, men de är bara en vanesak!

Perfekt mus för 349kr.

Permalänk

tänkte också köpa qpad om-75 pro så det kändes bra att se fler som rekommenderar den så jag inte råkar köpa en dålig mus