Battlefield 4 Exclusive Beta drar igång klockan 10:00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

För mig flyter det på fint, men spelet i sig är inget att hänga i granen. BF3 med nya banor, väldigt lyckat. DICE är onekligen påväg åt samma håll som COD.

Vad hade du velat se för ändringar? Varför ändra ett vinnande koncept? Personligen tycker jag att det känns som ett nytt spel

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Skrivet av kuggarn:

Vad hade du velat se för ändringar? Varför ändra ett vinnande koncept? Personligen tycker jag att det känns som ett nytt spel

Lite av samma anledning som jag inte är speciellt förtjust i COD, inte något nytänk i sådan utsträckning att det rättfärdigar ett helt "nytt" spel. Den gamla devisen "varför ändra ett vinnande koncept" känns väldigt urvattnad i detta sammanhang. COD har kritiserats för att inte vara nytänkande, varför är inte samma argument applicerbart på BF?

Angående vad jag vill se för ändringar, gärna något annat än modern krigsföring samt nya game-modes. Conquest är väl inte så jäkla hett längre.

Edit: För att inte tala om dessa amatörer med granatkastare, måtte de inte förstöra ännu ett BF.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Någon som testat med ett GTX 760?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techno_Bass:

Jag är förvånad!
För det första inget krångel alls efter att installerat 331.40 drivern(gpuerna bråkade med 327.23 drivrutinen) . Kan köra i 5760x1080 på medium med en fps långt över 60 och 1673mb minnesanvänding på gpuerna(mindre minne än BF3 använder med samma inställningar )

Nu ska det spelas mer!

Jag har ju tyå samma dator men för mig laggar det på medium i 1080i.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Skrivet av kameltå:

Någon som testat med ett GTX 760?

Jepp, jag!

Permalänk
Medlem

Rullar på lika bra som BF3 Inga problem med fps trots ultra. Kör 13.10 Beta 2 Bra jobbat Dice

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk

Besviken som bara den.
Har inte alls hängt med på trailer osv. men upplever det mer som en expansion.
Vi vill ha Battlefiled Vietnam tillbaka

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Inaktiv

Här kan ni se min FPS med dator i sign @ 1680x1050. Har jag likvärdig FPS som andra med 7970:s?

Permalänk

Tips till er som inte får någon större fps skillnad mellan inställningarna. Starta om spelet med de nya så kommer de gå bättre.

Permalänk
Medlem

Fick testat och med mina 2st 6870 så lagga det grymt bra på low :D.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Rullar på lika bra som BF3 Inga problem med fps trots ultra. Kör 13.10 Beta 2 Bra jobbat Dice

Bra jobbat? När det sitter en armé av nördar världen över och tuggar fradga? Don't think so.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Bra jobbat? När det sitter en armé av nördar världen över och tuggar fradga? Don't think so.

Nu har ju jag inga problem med spelet som jag skrev! Jag e också nörd så va e ditt problem?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 5950X | Sapphire Pulse RX 9070 XT | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x16gb | Intel 600P 256GB | PNY CS900 2TB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G213 | Logitech G502 X | QPAD FX 36 Pro Medium | Win 11 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Jepp, jag!

Hur känns det då? Bra flyt?

Permalänk
Skrivet av kameltå:

Hur känns det då? Bra flyt?

Svårt att säga då det känns som om det är fel på betan. Men kör ultra på allt förutom MSAA som är avslaget samt Anti Aliasing Post low eller off. Ligger kring 50-60 med drops ner till 30 ibland. Kör jag allt på low får jag mkt högre fps men fortfarande så laggar de lite ibland så lika att köra fullt då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Folk verkar inte orka svara på detta av någon anledning och jag har själv letat runt i en halvtimme nu.

Det jag hittat är följande:
¤ MSI Afterburner (Skall tydligen inte klara av att logga information från en 64-bitars applikation men eftersom folk postar screenies höger och vänster lär det bara vara OSDn som inte kan visas)
¤ Fraps (senaste)
¤ DXTory

¤ GPU-Z (visar allt utom FPS)

Tack

Kändes som något åt det hållet, jag kör på LOW, känns stabilast, dock kommer det enorma laggspikes ibland :/

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Svårt att säga då det känns som om det är fel på betan. Men kör ultra på allt förutom MSAA som är avslaget samt Anti Aliasing Post low eller off. Ligger kring 50-60 med drops ner till 30 ibland. Kör jag allt på low får jag mkt högre fps men fortfarande så laggar de lite ibland så lika att köra fullt då

Okej, tack! Ser ifram emot betan

Permalänk
Medlem

Flyter på perfekt på Ultra i 1080 på datorn i sign. Synd bara att banan är tråkig där alla sitter på taken med sniper, istället för att ta objectives som man själv försöker med.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Nu har ju jag inga problem med spelet som jag skrev! Jag e också nörd så va e ditt problem?

Inget problem alls, jag bara poängterar det faktum att det omöjligen kan vara ett bra jobb när en överväldigande mängd individer har stora bekymmer med att spela.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Efter att ha lirat lite BF4 så tänkte jag dra iväg lite feedback här på forumet, helt ifrån personlig erfarenhet, vad jag tycker som är bra och vad jag tycker är dåligt.

Först och främst, att vi fick ladda ner spelet innan de öppnade betan. Tack EA! Detta var enormt bra då jag inte gjorde detta inför BF3 och det gjorde allt extremt mycket smidigare. Jag hade inga problem som helst med att starta spelet och komma in på en Server, förutom att det var ganska lång laddtid första mapen så var det inga problem.

Jag har lirat på en svensk server med bra ping, förutom lite rubber-banding här och där så tycker jag att allt har skött sig så. Värt att notera är att jag tankade ner Nvidias senaste drivrutiner i går för att förbereda.

Om man ska jämföra mot BF3 nu då så tycker jag att de har fått till ganska mycket.

* Jag tycker att vapnen känns bättre, det är en bra hitbox.

* Jag tycker att de har fått till miljön, förutom uppenbara buggar och saker som inte fungerar som det ska så tycker jag att miljön känns mer interaktiv. Visst allt går inte att förstöra på den stadsbanan vi lirar nu, men det är ganska mäktigt när ett höghus faller ner över mig. När man skjuter på saker tycker jag att det känns mer interaktivt också, typ gardiner/fönster.

* UI är extremt mycket bättre än i BF3, mycket finare när man tar över baser, det fungerar bättre.

* Skärmen man får upp när man ska spawna in, man ser hur andra har det, deras pov. Detta fungerar dessutom riktigt bra.

* Fysiken när den inte buggar känns bättre.

Men sen är ju inte allt gröna skogar heller. Det fanns en del som jag inte gillade, notera att jag inte skriver ner saker som jag tror är rena buggar.

* Jag tycker att man fortfarande dör bakom saker när man inte ska, så den delayen finns kvar precis som den gjorde i BF3.

* Det går knappt att köra bilar, då menar jag inte tanks utan bilar. Det är extremt kass styrning, det är svårt och hantera + att det går hur fort som helst helt plötsligt.

* Jag tycker det var lite klent med nya saker inför BF4, det är helt klart ett "nytt" spel, jag förstår inte riktigt folk som säger att det är ett exp pack, men det känns inte lika packat som BF3 gjorde när det kom.

* Man fastnar i saker, jag vet inte om detta är en bug, men man kan fastna i lite allt möjligt. Typ som man springer mot en gatkant och gubben gör hoppa över animation.

Det är lite saker som jag kommer på rakt av, självklart finns det massor med andra saker som man har glömt nu. Sammanfattningsvis tycker jag att spelet verkar brutalt kul att lira med polare, det äter din dator och ingenting slår känslan när du slänger dig ut för en skyskrapa och du i ett fint bildspel ser hur denna träffar marken!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Dock är det CPU'n som flaskar sönder tror jag.. GPU ligger som MAX på 90% load, aldrig slagit i VRAM taket på LOW, men CPU ligger på 98-100% hela tiden.

Vafan? En 3570k ska ju inte flaska ett 670 tycker man...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Inget problem alls, jag bara poängterar det faktum att det omöjligen kan vara ett bra jobb när en överväldigande mängd individer har stora bekymmer med att spela.

I mina ögon & på mina datorer rullar det bra,lika bra som i BF3. Ska jag då säga att Dice har gjort ett skitjobb när spelet flyter som smör på mina datorer.Trist för dig & andra att det inte funkar,självklart. Men det är jag övertygad om att Dice/Ati/Nvidia löser det med patchar & div drivare framöver. Men jag ljuger ju inte bara för att göra dig till lags. Jag är helnöjd med Dice jobb Här ska vi väll skriva vad vi själva tycker & upplever BF4 betan. Inte vad andra tycker! Eller?

Visa signatur

Permalänk

Mellan 50-70 fps allt på High 2560x1600, men får massa stuttering så det känns som 15fps. När jag zoomar in laggar det, när jag vänder mig några grader laggar det och för att inte tala om lagg som helt plötsligt dyker upp utan någon anledning.

Jag måste säga att spelet känns väldigt fult och inte så mycket nytt från bf3. Hitreg är skit som i bf3. Trots att scar-h t.ex har 40 i dmg tar det nästan mag att döda någon som är lite längre bort. Kan vara lagg med som orsakar detta , men finns tyvärr inget som tilltalar mig som det ser ut nu. Kan dock nämna att jag är en mer TD kille och gillar inte varken dom eller conq.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Tycker det flöt på ganska fint på 1080 och autoinställt på high med en grej på ultra.
Mätte iof aldrig fps.
Något konsoll komando för det kanske?

Dock fick jag samma känsla som när 2142 släpptes efter Bf2...var som att springa och röra sig i sirap.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

I mina ögon & på mina datorer rullar det bra,lika bra som i BF3. Ska jag då säga att Dice har gjort ett skitjobb när spelet flyter som smör på mina datorer.Trist för dig & andra att det inte funkar,självklart. Men det är jag övertygad om att Dice/Ati/Nvidia löser det med patchar & div drivare framöver. Men jag ljuger ju inte bara för att göra dig till lags. Jag är helnöjd med Dice jobb Här ska vi väll skriva vad vi själva tycker & upplever BF4 betan. Inte vad andra tycker! Eller?

Men det är inte en fråga om vad den enskilde personen "tycker". Jag tror också att DICE, AMD och NV kommer fixa till problemen i framtiden, men det har inget med saken att göra. Du blandar ihop din egen åsikt om hur du tycker att spelet flyter på just din dator med hur spelet fungerar överlag, dvs för samtliga som spelar. Det är två olika saker och ditt ursprungliga inlägg var en kommentar på det sistnämnda.

Låt säga att du sitter i en position, tex på EA, där det råkar vara upp till dig att utvärdera DICEs arbete med optimeringen av spelet. Du får ett email i din inkorg med statistik och grafer över antalet personer som spelar och hur många som rapporterar problem. Samtidigt sitter du själv och testar betan för första gången, och det funkar prima. Skriver du då på rapporten att det "i min ögon & på mina datorer rullar bra", med slutsatsen att spelet är bra optimerat, när en uppsjö av spelare med hårdvara för 15k rapporterar en genomsnittlig fps på 20? Naturligtvis inte, du skulle med all sannolikhet få sparken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Tack

Kändes som något åt det hållet, jag kör på LOW, känns stabilast, dock kommer det enorma laggspikes ibland :/

Trist att du måste köra på Low

Personliga erfarenheter av betan är följande:
¤ Grafiken känns inte lika skarp som i BF3 på något sätt, kan inte sätta fingret på vad det är förutom att MSAA gjorde stor skillnad (mot det bättre).
¤ Banan är grymt bra designad och jag gillar små detaljer som att kunna ta hissen, kunna få upp "roadblocks" vid bron med en liten knapp, mycket är förstörbart, kunna göra en rolig grej som att skjuta sönder glaset som någon står på och se personen falla ned mot en säker död.
¤ Ljudet är bättre och har bättre atmosfär. Jag hörde någon springa runt och tittade överallt omkring mig bara för att förstå att de sprang runt våningen ovanför mig i garaget jag var i.
¤ UIt känns klumpigare och alldeles för uppskalat. Fanns någon inställning ingame för det som jag inte testat (UI scale), kanske löser problemet? UIt ger iaf en känsla av att man spelar i lägre upplösning än man egentligen gör.
¤ Gött att se var M320ans shells flyger. Samma med Medkits (en vit linje).
¤ Coolt att man kan se vart en squadmember gör innan man väljer att spawna på honom/henne.

Buggar jag märkt av:
¤ Spelet krashar när jag blir revivad
¤ Om man förstör en gatulampa så blir själva lampan kvar hängandes i luften
¤ Man kan inte alltid spawna på någon, klickar men det händer inget. Spawningsystemet känns skumt men det kanske är jag som inte fattat hur det fungerar?

Det är allt jag kan komma på nu.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Men det är inte en fråga om vad den enskilde personen "tycker". Jag tror också att DICE, AMD och NV kommer fixa till problemen i framtiden, men det har inget med saken att göra. Du blandar ihop din egen åsikt om hur du tycker att spelet flyter på just din dator med hur spelet fungerar överlag, dvs för samtliga som spelar. Det är två olika saker och ditt ursprungliga inlägg var en kommentar på det sistnämnda.

Låt säga att du sitter i en position, tex på EA, där det råkar vara upp till dig att utvärdera DICEs arbete med optimeringen av spelet. Du får ett email i din inkorg med statistik och grafer över antalet personer som spelar och hur många som rapporterar problem. Samtidigt sitter du själv och testar betan för första gången, och det funkar prima. Skriver du då på rapporten att det "i min ögon & på mina datorer rullar bra", med slutsatsen att spelet är bra optimerat, när en uppsjö av spelare med hårdvara för 15k rapporterar en genomsnittlig fps på 20? Naturligtvis inte, du skulle med all sannolikhet få sparken.

Jaha, troll pappa! Jag måste recensera betan.Det visste jag inte! Bra att du upplyser mig :). Inte ha någon egen åsikt om hur det rullar på mina burkar. Tycker att dom flesta här skriver om hur betan fungerar på deras burkar & hur dom upplever spelet. Kan inte du då med dina kunskaper av recensioner & upplevelser skriva hur du upplever spelet då, eftersom jag inte får ha en egen åsikt. Vill gärna läsa din utförliga recension av betan. Ska bli spännande & läsa dina åsikter av betan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av guanbana:

Jag har ju tyå samma dator men för mig laggar det på medium i 1080i.

Hmm då måste det vara nått fel!

En annan intressant grej, på 32 banor har jag fin fps och full gpu användning.
På fulla 64banor har jag mycket sämre fps och nästan ingen skillnad om jag sänker till medium eller high samt gpu användningen hoppar hejvilt..får nog leta fram en stabil 5ghz clock

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D (vattenkyld)
GPU: RTX 5080
Minnen: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potrovski:

Jag tror betan är en ganska tidig version och att slutliga BF4 kommer fungera ganska mycket bättre. Annars är det ju helt åt h-vete då det ser lika snyggt/fult ut som BF3. Annars kan DICE ta sitt vågiga vatten och köra upp de i anus! Platta hav tack!

Det fungerar dock mycket bättre med grafikkortsdrivrutin 320.59 eller äldre. Fortfarande konstigt hög cpu-användning, om inte en överklockad i5a klarar det här spelet är det inte många som kan spela det Nu får grafikkortet sträcka på benen lite mer i alla fall.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Jaha, troll pappa! Jag måste recensera betan.Det visste jag inte! Bra att du upplyser mig :). Inte ha någon egen åsikt om hur det rullar på mina burkar. Tycker att dom flesta här skriver om hur betan fungerar på deras burkar & hur dom upplever spelet. Kan inte du då med dina kunskaper av recensioner & upplevelser skriva hur du upplever spelet då, eftersom jag inte får ha en egen åsikt. Vill gärna läsa din utförliga recension av betan. Ska bli spännande & läsa dina åsikter av betan.

Nej men alltså snälla... troll pappa? Var det verkligen nödvändigt? Naturligtvis får du ha din åsikt om betan och hur det funkar på din dator, nåt annat har jag inte sagt. Det var verkligen inte meningen att vara dryg, tror du missförstått mig en aning ^^

Själv tycker jag fö att betan verkar kul. Har lite svårt att spela just nu bara pga allt hack, men det kommer som sagt säkert att förbättras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Efter att ha lirat lite BF4 så tänkte jag dra iväg lite feedback här på forumet, helt ifrån personlig erfarenhet, vad jag tycker som är bra och vad jag tycker är dåligt.

Först och främst, att vi fick ladda ner spelet innan de öppnade betan. Tack EA! Detta var enormt bra då jag inte gjorde detta inför BF3 och det gjorde allt extremt mycket smidigare. Jag hade inga problem som helst med att starta spelet och komma in på en Server, förutom att det var ganska lång laddtid första mapen så var det inga problem.

Jag har lirat på en svensk server med bra ping, förutom lite rubber-banding här och där så tycker jag att allt har skött sig så. Värt att notera är att jag tankade ner Nvidias senaste drivrutiner i går för att förbereda.

Om man ska jämföra mot BF3 nu då så tycker jag att de har fått till ganska mycket.

* Jag tycker att vapnen känns bättre, det är en bra hitbox.

* Jag tycker att de har fått till miljön, förutom uppenbara buggar och saker som inte fungerar som det ska så tycker jag att miljön känns mer interaktiv. Visst allt går inte att förstöra på den stadsbanan vi lirar nu, men det är ganska mäktigt när ett höghus faller ner över mig. När man skjuter på saker tycker jag att det känns mer interaktivt också, typ gardiner/fönster.

* UI är extremt mycket bättre än i BF3, mycket finare när man tar över baser, det fungerar bättre.

* Skärmen man får upp när man ska spawna in, man ser hur andra har det, deras pov. Detta fungerar dessutom riktigt bra.

* Fysiken när den inte buggar känns bättre.

Men sen är ju inte allt gröna skogar heller. Det fanns en del som jag inte gillade, notera att jag inte skriver ner saker som jag tror är rena buggar.

* Jag tycker att man fortfarande dör bakom saker när man inte ska, så den delayen finns kvar precis som den gjorde i BF3.

* Det går knappt att köra bilar, då menar jag inte tanks utan bilar. Det är extremt kass styrning, det är svårt och hantera + att det går hur fort som helst helt plötsligt.

* Jag tycker det var lite klent med nya saker inför BF4, det är helt klart ett "nytt" spel, jag förstår inte riktigt folk som säger att det är ett exp pack, men det känns inte lika packat som BF3 gjorde när det kom.

* Man fastnar i saker, jag vet inte om detta är en bug, men man kan fastna i lite allt möjligt. Typ som man springer mot en gatkant och gubben gör hoppa över animation.

Det är lite saker som jag kommer på rakt av, självklart finns det massor med andra saker som man har glömt nu. Sammanfattningsvis tycker jag att spelet verkar brutalt kul att lira med polare, det äter din dator och ingenting slår känslan när du slänger dig ut för en skyskrapa och du i ett fint bildspel ser hur denna träffar marken!

Det där med att köra Tanks och bilar kan jag inte hålla med dig om tyvärr, Då bilarna känns åtminstone lite realistiska nu så är Tanksen tvärtom. Har aldrig kört en så sladdrig stridsvagn och att man kan hoppa med den uppför trappor som om de är en bli med ramp känns löjligt. Projektil fallet är bara stört löjligt, Pilsprängprojektilen (eller vad de nu kan vara för nått i den) faller som det känns 1m på 50 meter och färdas i en hastighet vilket får de att kännas som att stenkast är mer värt min tid gör det otroligt svårt att träffa fordon på längre håll (om man inte siktar extremt hög och håller några mil framför fordonet men de kan ha hunnit svänga nån annanstans medans projektilen är och tar kaffe på vägen).

Nu gnäller jag kanske lite väl mycket på de men lite.. LITE mer realistiskt kan de faktist vara...

Spelet är väl okej tycker jag men efter 2 år med utvecklingen kunde dom ha haft mer i kakan, känns som en DLC till bf3 som dom släpper fler DLC till för att fylla upp DLCn

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!