Permalänk
Medlem

Något trackmania och om du inte är för trött på genren så torchlight 2

Permalänk
Medlem

De nya Batman spelen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Lego Master
Skrivet av som99:

Vet inte om jag håller med, Morrowind med Overhaul mod 3.0 tycker jag är vackert.
http://www.youtube.com/watch?v=RqcNA3d8NrQ

Jag tycker trådskaparen skall spela igenom Morrowind, underbart spel!

Nu menade jag i originalutförande, modda kan man ju alltid göra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nu menade jag i originalutförande, modda kan man ju alltid göra.

Okej, jag som missuppfattade

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Borderlands 2
FarCry 3
Dishonored

Kanske Jag personligen gillar inte FarCry 3 men vet en hel drös som älskar det.

Far cry 3 har jag spelat
Det blir många påminnelser bland förslagen
Dishonored har jag däremot ej testat Inte borderlands 2 heller.

Permalänk
Medlem

Neverwinter Nights är riktigt trevligt passar bra under mörka höst/vinter kvällar, sen kan du följa upp med Shadows of Untertide samt Hordes of the Underdark.

Detta borde hålla dig sysselsatt ett tag.

Permalänk
Medlem

Path of Exile kan vara värt att kolla på, liknar Diablo 2 men har ett sjukt stort skill-tree där personliga val spelar stor roll.

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Super Mario World.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trine 2, bättre än MÅNGA spel gjorda av stora företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Trine 2, bättre än MÅNGA spel gjorda av stora företag

Enligt dig eller enligt många spelrecensenter är frågan
Hehe, nämen jag ska kika på det senare också tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Några förslag som redan getts och något nytt:
Xcom Enemy unknown, Turnbaserat och bjuder på bra motstånd på högre svårighetsgrad.
Farcry 3, sjukt kul och snyggt:)
World of Tanks, free to play, massa speltid och kul att köra tanks
Mass effect hela serien (bör spelas i ordning för storyns skull)
Fallout serien, 3-an och New vegas är fps role play typ

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Enligt dig eller enligt många spelrecensenter är frågan
Hehe, nämen jag ska kika på det senare också tack för tipset!

enligt mig som spelat samma spel och några till som du har

det har ett nyckelelement som många nyproducerade spel av stora företag saknar, nämligen utmaningar med många valmöjligheter
sen är det jävligt mysigt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

enligt mig som spelat samma spel och några till som du har

det har ett nyckelelement som många nyproducerade spel av stora företag har, nämligen utmaningar med många valmöjligheter
sen är det jävligt mysigt också

Skriver också under på det. Tipsade om samma spel. Jag gillar mysfaktorn i spelet samt de lagom svåra pusslen

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk

Skulle också säga Mass Effect spelen och Farcry 3.

Baldurs Gate 2 Enhanced Edition kommer ut den 15 november också, så håll utkick efter det, kanske ett av det bästa rpg'na någonsin.

Permalänk
Medlem

Portal 1,2.
Saints Row 3
Rage
Left 4 Dead 1,2.
Stalker serien
Dolphin Emulator ( För Gamecube och Wii spel) Zelda, Mario.
project64 N64 Emulator, Banjo Kazooie 1,2 ett måste!
Half Life 1,2.
Race Driver Grid 2 (Sjukt snyggt)
Sim City 5 ( Inte testat men verkar kul)
Tomb raider "2013"
Just Cause 2 (GTA liknande grymt!)
LA Noire ( Detektiv spel fån rockstar)
Rayman Origins/Legends
Syndicate

Det var allt jag kom på just nu

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Om du vill testa några spel med klassiskt stuk så rekommenderar jag Pinball FX2 (ett bord är gratis) och Pac-Man Championship Edition DX+. Båda två finns på Steam.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Dark Souls. From Software kan vara de bästa spelutvecklare som finns. Dark Souls dyker upp på steamreor titt som tätt, men prepare to die edition är inte dyrt till fullpris heller.

Dark Souls är ett tredjepersons actionrpg men den beskrivningen gör det inte rättvisa. Det är svårt att beskriva Dark Souls men det är den spirituella uppföljaren till ps3-exklusiva "Demon's Souls", båda har utsetts till Game Of The Year av flertalet tidskrifter. Det är ett mycket oförlåtande spel med mycket high risk - high rewardgameplay. Det har "passiv co-op" och pvp och djupt begravd story (man kan spela igenom spelet flera gånger utan att se/förstå/bry sig om storyn alls om man vill, men man kan också lägga tid och tanke, eller google, på den tragiskt episka storyn om man vill det).

Jag har personligen spelat igenom hela spelet ca fem gånger på ps3 och två gånger på pc nu medan jag har tre paralella savefiles på olika level för pvp-användning, jag kan inte rekommendera något annat spel mer än jag kan rekommendera Dark Souls, och det finns ett stort online-community av youtube:are och speedrunners som kan skriva under på detta. Två podcasts avhandlar spelet, Twin Humanities snackar på skön brittiska om sina upplevelser när de spelar spelet medan Bonfireside Chat går mer på djupet och analyserar Lore och speluppbyggnad.

Testa Dark Souls, du kommer inte ångra dig! Jag rekommenderar dock inte att spela spelet med tangentbord och mus, det är handkontroll som gäller här. Har du krysslåda funkar deras kontroller out-of-the-box, om du har ps3 behöver du installera ds3tool (MotionJoy tror jag programvaran heter) och välja att simulera ps3-kontrollen som x-boxkontroll, då behöver du inte ens kaliberara något.

Edit: Dessutom är det en uppföljare/prequel på gång, Dark Souls II släpps i mars nästa år tror jag

Dark Souls är något av mitt mest hatade och mest älskade spel. Vet inget så oförlåtande spel, att ta sig igenom det där slottet med alla reptil-krigarna och de svingande yxorna för att sedan falla mot sin död när man närmar sig toppen... Vet inte hur många gånger jag var nära att slänga ut min handkontroll genom fönstret..

Jag älskar PVP'n i spelet, den är riktigt oförlåtande, och man verkligen ser hur folk grinar när man dödar dem.
Hade det inte varit för att jag insåg att varannan person i spelet fuskade (när jag spelade iaf, det var några månader sedan) med odödlighet och oändlig stamina hade jag nog spelat det än.
Hoppas på bättre anti-cheat i 2an, kommer garanterat förboka det!

Spellcaster var så grymt skönt att spela, som level 100~ så dödade jag en level 170+ innan han hann vända sig om

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Dark Souls är något av mitt mest hatade och mest älskade spel. Vet inget så oförlåtande spel, att ta sig igenom det där slottet med alla reptil-krigarna och de svingande yxorna för att sedan falla mot sin död när man närmar sig toppen... Vet inte hur många gånger jag var nära att slänga ut min handkontroll genom fönstret..

Jag älskar PVP'n i spelet, den är riktigt oförlåtande, och man verkligen ser hur folk grinar när man dödar dem.
Hade det inte varit för att jag insåg att varannan person i spelet fuskade (när jag spelade iaf, det var några månader sedan) med odödlighet och oändlig stamina hade jag nog spelat det än.
Hoppas på bättre anti-cheat i 2an, kommer garanterat förboka det!

Spellcaster var så grymt skönt att spela, som level 100~ så dödade jag en level 170+ innan han hann vända sig om

Haha sorcerer är ju generellt sett easymode i både pve och pvp, riktigt kul ibland men jag gillar mer att gå till extremer i melee, det är strength eller dexbuilds hela vägen. Iron Golem's armor+Golem Axe+Greataxe+Iron Flesh = Slow Walking Terrifying Doom

Sen's Fortress ger mig fortfarande mardrömmar ibland men det är samtidigt ett av de roligaste pvpområdena i hela spelet.

Apropos fuskare så patchade de spelet på pc förra veckan, patchen har varit riktad till att förhindra användningen av mods vilket borde stoppa de flesta fuskare. Tyvärr påverkade det också speedrunners på pc då de flesta använder en frameratefix för att få bättre stabilitet i liret då framerate annars fluktuerar rejält på en del ställen men det är försumbart för de flesta.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Ja det verkar som att jag har lite att välja bland nu!

Permalänk
Medlem

The Witcher 1 och 2 otroligt bra spel.

Permalänk

Civ 5 är ett riktigt roligt spel både singel och multiplayer, och det är gratis nu genom gmg och the golden joystick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

Haha sorcerer är ju generellt sett easymode i både pve och pvp, riktigt kul ibland men jag gillar mer att gå till extremer i melee, det är strength eller dexbuilds hela vägen. Iron Golem's armor+Golem Axe+Greataxe+Iron Flesh = Slow Walking Terrifying Doom

Sen's Fortress ger mig fortfarande mardrömmar ibland men det är samtidigt ett av de roligaste pvpområdena i hela spelet.

Apropos fuskare så patchade de spelet på pc förra veckan, patchen har varit riktad till att förhindra användningen av mods vilket borde stoppa de flesta fuskare. Tyvärr påverkade det också speedrunners på pc då de flesta använder en frameratefix för att få bättre stabilitet i liret då framerate annars fluktuerar rejält på en del ställen men det är försumbart för de flesta.

Haha, jo jag är inte jätteduktig på den typen av spel, är inte tillräcklig finkänslig i fingrarna, plus att jag inte spelat mycket med dosa, men sorc hade jag riktigt kul med iaf xD

De låter ju bra, men jag ska invänta DS2 och se hur det blir, kommer bli spännande

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Terraria om du spelar med några vänner eller Company of Heroes 2 om du gillar lite strategispel

Permalänk

Xigt: varenda spel på din lista och alla spel (förutom en) som folk hittills nämnt är arkad skit.
Varför inte spela ett spel som är realistiskt? ArmA 3.

Permalänk
Medlem

Minecraft
Terraria
7 Days To Die
Bioshock infinite
Kerbal space program (Långt ifrån alla som gillar den typen av spel, men kan vara värt att kolla upp iallafall)
Alan wake
Dishonored

Finns så många fler spel jag vill rekomendera men kommer inte ihåg vad dom heter :/

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Xigt: varenda spel på din lista och alla spel (förutom en) som folk hittills nämnt är arkad skit.
Varför inte spela ett spel som är realistiskt? ArmA 3.

Citera för ett eventuellt svar om du ska hålla den tonen.

Dom spelen jag har spelat har jag spelat för att jag tyckt att dom varit roliga, sen om ett spel är mer realistiskt än ett annat struntar jag faktiskt i så länge jag tycker att det är roligt. När jag inte tycker att det är roligt längre så spelar jag det inte mer

Om du tycker att allt förutom ArmA 3 är skit så får du tycka det ingen som stoppar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Haha, jo jag är inte jätteduktig på den typen av spel, är inte tillräcklig finkänslig i fingrarna, plus att jag inte spelat mycket med dosa, men sorc hade jag riktigt kul med iaf xD

De låter ju bra, men jag ska invänta DS2 och se hur det blir, kommer bli spännande

Mars 2014 för ps4, ett par månader senare för pc antagligen. Can't wait!

Ps. Jag menade inte att du var dålig för att du gillade sorc, har kört det jag med, menade bara att alla bossar blev väldigt mycket lättare med magic då det gör så mycket rangead skada

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Har börjat lira Batman spelen nu, so far so good!

Permalänk

The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay - Developer's Cut

Ska jag testa nu.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||