Chrome sämre på sistone?

Permalänk
Entusiast

Chrome sämre på sistone?

Det känns som om Chrome har blivit sämre de senaste 2 versionerna eller så.

Både på min stationära och min Mac så har Chrome kraschat åtskilliga gånger och när man har fler än 10 tabbar uppe (Som jag brukar ha) så blir den långsam känns det som.

Det beror ju absolut inte på min hårdvara så vad är det frågan om, har Chrome blivit sämre på senare tid eller är det här bara ett problem som jag helt slumpmässigt råkar ha på 2 olika datorer samtidigt?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har alltid kört på Chrome. Har aldrig laggat eller kraschat för mig. Vet inte varför det blir så för dig :S

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Cooling23:

Har alltid kört på Chrome. Har aldrig laggat eller kraschat för mig. Vet inte varför det blir så för dig :S

Detsamma här, har kört det så länge jag kan minnas men det här har uppstått under de senaste 2 versionerna ungefär.
Kanske 1 krasch om dagen så ingenting jättefarligt men ändå instabilare än förr.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Inte mer än vanligt (och det är sällan) för min del.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Förra verisionen var buggig för mig och mina kompisar också. Fryste ibland etc.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med chrome, och kan sitta med betydligt fler flikar än dig uppe konstant.

Permalänk
Medlem

Funkar finfint för mig, alltid gjort

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

hade använt chrome som standard ifall texten inte var oläsbar i windows

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Entusiast
Skrivet av krilleoh:

Aldrig haft problem med chrome, och kan sitta med betydligt fler flikar än dig uppe konstant.

Ptja, kan och kan.... Jag använder ju webbläsaren väldigt många timmar varje dag och har alltid många tabs uppe men det är som att den förvarnar med att webbläsaren blir långsam och sen så följer en krasch inom kort.

Det händer, jag startar om webbläsaren och allting går smoothie-smooth igen.

Detta är inte alls något stort problem men jag bara undrar om jag är ensam eller inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Facebook hänger sig i Chrome för mig nu, började för nån vecka sedan. Jag får köra med ett IE-fönster öppet om jag ska kolla FB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Facebook hänger sig i Chrome för mig nu, började för nån vecka sedan. Jag får köra med ett IE-fönster öppet om jag ska kolla FB...

Samma här, tror det är något med Facebook chatten. Vet dock inte vad :/

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ptja, kan och kan.... Jag använder ju webbläsaren väldigt många timmar varje dag och har alltid många tabs uppe men det är som att den förvarnar med att webbläsaren blir långsam och sen så följer en krasch inom kort.

Det händer, jag startar om webbläsaren och allting går smoothie-smooth igen.

Detta är inte alls något stort problem men jag bara undrar om jag är ensam eller inte

Formulerade mig fel .. menade inte att du inte kan ha många flikar uppe.

Det enda "problemet" jag har är när webbläsaren startas upp, och den hämtar något proxyscript.
Under dom sekunderna så är det ungefär som att den är låst.

Men det är det enda, allting annat fungerar galant.

Permalänk
Medlem

Ja Chrome har blivit segare för mig den senaste tiden. Vet dock inte om det är Chromes fel, eller om det är Nvidias beta drivrutiner som ställt till det, då problemen började ungefär då jag installerade dem (är inte helt säker). Till exempel har drivrutinen till grafikkortet slutat svara och återställts i samband med att Chrome dummade sig.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Känns som om den drar väldigt mycket ram dock.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Snittar 30 flikar på main-datorn i min signatur och kanske 20 på laptopen. Flyter på som alltid, utan problem.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av femkantig:

hade använt chrome som standard ifall texten inte var oläsbar i windows

Hur menar du? Textstorleken går ju att ändra..

Permalänk
Medlem

Jag tycker med jag haft vissa stabilitetsproblem med chrome. Det är väldigt sällan det händer men det har hänt att chromeprocesserna käkat upp massor med minne. Jag tycker det mest varit i samband med att datorn och chrome varit på väldigt länge utan omstart. Men det är som sagt väldigt sällan det hänt så jag är inte alls säker på vad som orsakat det. Ibland har jag misstänkt diverse plugins eller javagrejer som körts.

Permalänk
Medlem

jag har problem på mobilen. använder jag chrome krashar spotify, använder jag annan browser är allt lugnt.

Permalänk
Medlem

det är pluggarna, ta bort och se, voila

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk

Jag byte från Chrome nyligen då det har fungerat absolut värdelöst; det tar flera sekunder innan jag kan börja interagera med en sida (scrolla, typ). Mycket möjligt att det är Ad-Block eller liknande som har börjat orsaka problem.

Sitter på Firefox nu, men det skräpet drar ~10-30 % CPU konstant. 2013 och ingen har gjort en webbläsare som fungerar bra.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Slutat använda chrome till fördel av firefox pga sämre stabilitet. Tycker att chrome är överhypat.
God bless Google and everything they do.

Permalänk
Medlem

Prova att ta bort innehållet i din User Data mapp (C:\Users\Användare\AppData\Local\Google\Chrome\User Data).

Permalänk
Medlem

Har 55 flikar öppna just nu och har inga problem med krascher. Däremot tar det mängder med ram och ibland laddas inte flikar in när man klickar på dem. Hade inga problem tidigare utan det har kommit på sistone.

Permalänk
Medlem

Mitt chrome kraschar så fort jag försöker starta det.

Visa signatur

7900xtx och 7800x3d är min setup. Så nu vet ni det om jag kritiserar AMD ibland.

Permalänk
Avstängd

Avinstallera Google *host*botnet*host* Chrome och installera Firefox Aurora eller Nightly. Firefox master race.

Skrivet av HenrikM:

Slutat använda chrome till fördel av firefox pga sämre stabilitet. Tycker att chrome är överhypat.
God bless Google and everything they do.

Amen.

Permalänk
Medlem

Senaste updaten gjorde det riktigt segstartat, förut fick jag upp mina mest besökta DIREKT , nu tar det ett par sekunder...

Någon annan som har samma problem? har samma fenomen på både laptop och desktop, båda kör SSD.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Samma här, tror det är något med Facebook chatten. Vet dock inte vad :/

Verkar som att du har rätt, stängde av chatten och nu funkar det. Tack!