Inga leveranser från Sweburn.com

Permalänk

Inga leveranser från Sweburn.com

Vill varna för att beställa hos Sweburn.com just nu, de är flera av mina polare och en hel del andra på Prisjakt som inte fått sina varor levererade och de svarar inte på mejlen för någon. Någon som har lite mer information om de är på gång att konka eller något? Mycket misstänksamt är det.

Beställde själv den 3 oktober och de skulle ta 1-2 arbetsdagar med den leveransmetoden jag valde (de fanns många ex i lager av varan), men de har nu gått 12 dagar och som sagt de svarar inte på mejl.

EDIT: Efter lite mer sökande hittade jag även denna tråd på Flashback https://www.flashback.org/t2232387 de ska tydligen vara mitt uppe i en flytt påstår dom enligt en forumanvändare. Hoppas de stämmer, men de borde isf gå ut med det på deras hemsida att det är försenade leveranser istället för att ge fan i att svara på mejl och ej informera kunder som väntar på sina varor.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ofta DVD DL skivor därifrån för ett par år sen. Var inga problem alls. Visst tog det lite tid men jag betalade mindre än hälften jämfört med priset i Sverige. (de skickar väl ifrån tyskland om jag inte minns fel?)

Permalänk
Avstängd

Beställde en brännare från sweburn för två veckor sedan. Tog 5 dagar för de att skicka de trots att den var inne i lager. Verkar som att de kommer konka snarare än flytt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Det känns som om man har blivit blåst helt klart. Mer och mer omdömen på Prisjakt handlar om att varorna ej levereras. Får väl kontakta mitt kreditkortsbolag och förklara läget och kolla vad de kan göra.

Permalänk
Inaktiv

Säkert konkurs på g.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

sweburn.com har aldrig varit den snabbaste aktören, använder folk fortfarande dvd-skivor?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Murdoc:

sweburn.com har aldrig varit den snabbaste aktören, använder folk fortfarande dvd-skivor?

Kanske inte, men DVD+R DL är populära och långt under halva priset hos dom jämfört med affärer i Sverige.

För att återgå till tråden. Beställde själv från Sweburn för ett par veckor sedan. När det hade gått 3-4 dagar och jag inte ens fick bekräftelse på att det blivit skickat så mailade jag. Fick svar 2 dagar senare med en ursäkt och att dom hade dålig bemanning. 4 dagar senare cirka så hade jag paketet.

Men visst verkar det vara nånting på G. Tycker att man i alla fall kan lägga upp info på hemsidan om att det är fördröjd leveranstid just nu.

Permalänk
Skrivet av Mr.Murdoc:

sweburn.com har aldrig varit den snabbaste aktören, använder folk fortfarande dvd-skivor?

Jodå, perfekta fågelskrämmor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd

När ska folk lära sig att det är en dålig idé att betala i förskott till mindre företag på nätet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

När ska folk lära sig att det är en dålig idé att betala i förskott till mindre företag på nätet?

Den gyllene regeln gäller inte bara mindre företag, i och för sig...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fourbyfour:

Den gyllene regeln gäller inte bara mindre företag, i och för sig...

Egentligen inte, nä...men inte av samma anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

skräp företag beställ hos nån annan istället genom att visa ditt missnöje.

Permalänk
Medlem

re

Har handlat av Sweburn sen man hämtade varorna hemma hos han i Skarpnäck aldrig varit något problem.

Handlar man från små firmor får man räkna med att saker kan ta längre tid vill man inte riskera detta går man till Elgiganten och betalar det dubbla.

Glöm inte att Mr Sweburn har gett oss 1000 tals med kvalitesfilmer gratis genom åren......

Permalänk
Skrivet av raGGGe:

Har handlat av Sweburn sen man hämtade varorna hemma hos han i Skarpnäck aldrig varit något problem.

Handlar man från små firmor får man räkna med att saker kan ta längre tid vill man inte riskera detta går man till Elgiganten och betalar det dubbla.

Glöm inte att Mr Sweburn har gett oss 1000 tals med kvalitesfilmer gratis genom åren......

Inte för mig iaf, det här är första och sista gången jag bestället från Sweburn! Han stänger av abonnemanget och svarar inte på mejl, de är säkert hundratals och kanske tusentals kunder som ligger ute med tusenlappar och du sitter och försvarar idioten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Inte för mig iaf, det här är första och sista gången jag bestället från Sweburn! Han stänger av abonnemanget och svarar inte på mejl, de är säkert hundratals och kanske tusentals kunder som ligger ute med tusenlappar och du sitter och försvarar idioten!

Tusentals kunder som ligger ute med tusenlappar? Jisses vilken omsättning företaget måste ha.

Skrivet av olog-hai:

Egentligen inte, nä...men inte av samma anledning.

Nja, i mitt tycke är det exakt samma anledning - risken att inte få det man betalt för. Kanske mindre risk att ett stort företag skickar tegelstenar, men exempelvis kursa kan vilket företag som helst göra från till synes klar himmel. Kreditkort/faktura FTW.

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Inte för mig iaf, det här är första och sista gången jag bestället från Sweburn! Han stänger av abonnemanget och svarar inte på mejl, de är säkert hundratals och kanske tusentals kunder som ligger ute med tusenlappar och du sitter och försvarar idioten!

hur betalar man till företaget på sånt sätt att man kan bli av med pengarna? har du fört över pengar manuellt med bankkonto?
har du inte paypal då är fullt skyddad vad som än händer.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Beställde DVD-skivor från ett företag i Tyskland har dock glömt om det var sweburn. Men dom drog mitt kort 2 gånger. Inte särskilt roligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

hur betalar man till företaget på sånt sätt att man kan bli av med pengarna? har du fört över pengar manuellt med bankkonto?
har du inte paypal då är fullt skyddad vad som än händer.

Du missade texten "kontakta mitt kreditkortbolag"...

fourbyfour: Det är väl inte helt omöjligt då detta verkar vara sen en tid tillbaks, de redovisar ändå en moms på nära 40 miljoner ponken....

Permalänk
Skrivet av Estanjoni:

Du missade texten "kontakta mitt kreditkortbolag"...

fourbyfour: Det är väl inte helt omöjligt då detta verkar vara sen en tid tillbaks, de redovisar ändå en moms på nära 40 miljoner ponken....

och har du betalat med kort så ringer man nordea/SEB/mm eller Visa/mastercard, säger att man blivit utsatt för Bedrägeriförsök uppger tid & belopp. ber dom sätta tillbaks pengarna på kontot. klart! varför vänta om nu företaget håller på att konka. svarar dom inte på mail så kräv pengarna tillbaks. ja förstår fortfarande inte var problemet ligger? har beställt massor av prylar på tradera/blocket/ebay. men aldrig varit med om att ja blivit blåst,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Du missade texten "kontakta mitt kreditkortbolag"...

fourbyfour: Det är väl inte helt omöjligt då detta verkar vara sen en tid tillbaks, de redovisar ändå en moms på nära 40 miljoner ponken....

Nu vet jag tyvärr inte vilken växlingskurs som råder mellan ponken och kronor, så "40 miljoner ponken" säger mig nada. Vilken tjänst är det som levererar siffror i den valutan? Och är det för hela EU summerat, eller det som betalts i något specifikt land?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonatan80:

och har du betalat med kort så ringer man nordea/SEB/mm eller Visa/mastercard, säger att man blivit utsatt för Bedrägeriförsök uppger tid & belopp. ber dom sätta tillbaks pengarna på kontot. klart! varför vänta om nu företaget håller på att konka. svarar dom inte på mail så kräv pengarna tillbaks. ja förstår fortfarande inte var problemet ligger? har beställt massor av prylar på tradera/blocket/ebay. men aldrig varit med om att ja blivit blåst,

Fungerar tyvärr inte så, kanske i din drömvärld, men inte i verkligheten, så var inte kaxig och låtsas veta vad du talar om. Så du menar att jag alltså kan handla från någon, och sedan när varorna har skickats, så ringer jag bara min bank och säger att jag blivit lurad och vill att de sätter tillbaka mina pengar? yeaaahh sure.

Banken skiter fullständigt i vad som hänt dig, och så länge pengarna har överförts från kontot så kan du inte längre kräva tillbaka dem, såvida det inte gäller något stort företag som konkat och flera andra har blivit utsatta för samma sak, men det är en hel annan femma.

Säg mig, hur skall han kräva pengarna tillbaka om de inte svarar? Visst kan han försöka göra det genom banken, men då måste de ha in en polisanmälan och göra en utredning, men det är inte alltid så att man får tillbaka pengarna alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Fungerar tyvärr inte så, kanske i din drömvärld, men inte i verkligheten, så var inte kaxig och låtsas veta vad du talar om. Så du menar att jag alltså kan handla från någon, och sedan när varorna har skickats, så ringer jag bara min bank och säger att jag blivit lurad och vill att de sätter tillbaka mina pengar? yeaaahh sure.

Banken skiter fullständigt i vad som hänt dig, och så länge pengarna har överförts från kontot så kan du inte längre kräva tillbaka dem, såvida det inte gäller något stort företag som konkat och flera andra har blivit utsatta för samma sak, men det är en hel annan femma.

Säg mig, hur skall han kräva pengarna tillbaka om de inte svarar? Visst kan han försöka göra det genom banken, men då måste de ha in en polisanmälan och göra en utredning, men det är inte alltid så att man får tillbaka pengarna alls.

Om pengarna överförts från kontot avser det betalkort.
Har man betalat med kreditkort och företaget kursar kan man rikta samma krav mot kreditgivaren enligt konsumentkreditlagen.

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Fungerar tyvärr inte så, kanske i din drömvärld, men inte i verkligheten, så var inte kaxig och låtsas veta vad du talar om. Så du menar att jag alltså kan handla från någon, och sedan när varorna har skickats, så ringer jag bara min bank och säger att jag blivit lurad och vill att de sätter tillbaka mina pengar? yeaaahh sure.

Banken skiter fullständigt i vad som hänt dig, och så länge pengarna har överförts från kontot så kan du inte längre kräva tillbaka dem, såvida det inte gäller något stort företag som konkat och flera andra har blivit utsatta för samma sak, men det är en hel annan femma.

Säg mig, hur skall han kräva pengarna tillbaka om de inte svarar? Visst kan han försöka göra det genom banken, men då måste de ha in en polisanmälan och göra en utredning, men det är inte alltid så att man får tillbaka pengarna alls.

Självklart kommer mitt kreditbolag att kräva att jag gör en polisanmälan och det är självklart att jag kommer att göra det (då bedrägeri faktiskt är ett lagbrott!). I detta fall är det rätt så solklart, då flera har påpekat detta på diverse sidor. Dessutom så måste han bevisa att han ens har skickat varorna, vilket bir svårt att ljuga om då jag har valt DHL Servicepoint som leveransmetod, sen får du skriva hur mycket du vill!

Permalänk
Skrivet av fourbyfour:

Nu vet jag tyvärr inte vilken växlingskurs som råder mellan ponken och kronor, så "40 miljoner ponken" säger mig nada. Vilken tjänst är det som levererar siffror i den valutan? Och är det för hela EU summerat, eller det som betalts i något specifikt land?

Under 40 miljoner SEK. Om du fortfarande har någon som helst potential till att kolla upp företag så tar det max en minut att kolla upp detta. Kaxig liten ponke från Stockholm, hur gammal är du?

Permalänk

Hoppas att Prisjakt.nu agerar väldigt snart innan fler och fler kunder blir lurade, kollar man omdömena nu http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6299 så ökar de radikalt med kunder som inte fått sina varor...

Permalänk
Skrivet av Dejch:

Fungerar tyvärr inte så, kanske i din drömvärld, men inte i verkligheten, så var inte kaxig och låtsas veta vad du talar om. Så du menar att jag alltså kan handla från någon, och sedan när varorna har skickats, så ringer jag bara min bank och säger att jag blivit lurad och vill att de sätter tillbaka mina pengar? yeaaahh sure.

Banken skiter fullständigt i vad som hänt dig, och så länge pengarna har överförts från kontot så kan du inte längre kräva tillbaka dem, såvida det inte gäller något stort företag som konkat och flera andra har blivit utsatta för samma sak, men det är en hel annan femma.

Säg mig, hur skall han kräva pengarna tillbaka om de inte svarar? Visst kan han försöka göra det genom banken, men då måste de ha in en polisanmälan och göra en utredning, men det är inte alltid så att man får tillbaka pengarna alls.

japp! ja lever i en drömvärld. japp! banken skiter i kunderna. nepp man får inga pengar tillbaks om man gör en polisanmälan, går till kronofogden. ja har helt fel man är helt rättslös kan inte göra ett skit.

Skrivet av Estanjoni:

Självklart kommer mitt kreditbolag att kräva att jag gör en polisanmälan och det är självklart att jag kommer att göra det (då bedrägeri faktiskt är ett lagbrott!). I detta fall är det rätt så solklart, då flera har påpekat detta på diverse sidor. Dessutom så måste han bevisa att han ens har skickat varorna, vilket bir svårt att ljuga om då jag har valt DHL Servicepoint som leveransmetod, sen får du skriva hur mycket du vill!

exakt vad ja menar. har X betalat nåt & inte fått det inom rimlig tid kontaktat företaget inte fått svar. tar man till nästa instans,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Trist om de har konkat. Har beställt från dem tidigare och det har alltid funkar bra

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Under 40 miljoner SEK. Om du fortfarande har någon som helst potential till att kolla upp företag så tar det max en minut att kolla upp detta. Kaxig liten ponke från Stockholm, hur gammal är du?

Uppenbarligen saknar jag helt potential att kolla upp företag nu på ålderns höst. Eftersom det max tar en minut, skulle du kunna vara så jättebussig och berätta hur man gör?

Närmare bestämt: Vart vände du dig, och vilket företag kollade du upp?

Tack på förhand
Gubb-ponken

Permalänk
Medlem

Edit 2: Varan har kommit fram.

Edit 1: Enligt Sweburn är varan skickad.

De har i alla fall hört av sig nu. Jag beställde en radio 6/10 och hörde inget förrän idag:

"Ursäkta ett sent svar. Vi har haft ett oundvikligt avbrott tyvärr och jobbar nu på att komma ikapp.

Din beställning ligger tidigt i kön och kommer skickas strax.

Då avbrottet har dröjt så måste jag dock fråga dig om du fortfarande är intresserad? Vi kan makulera och ge dig pengarna tillbaka om du hellre skulle önska detta.

Ber så mycket om ursäkt för detta. Det har varit en tuff period för oss.
Mvh /Mikael Herrero"

Permalänk
Medlem

Fick nästan samma mail. Fått mina grejor iaf. Dom har nog en del och ta igen nu, men fick sakerna ca 4 dagar efter jag svarat på mailet.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!