Arctics kylare redo för Radeon R9 290X

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Fan va fint! Ett nytt grafikkort räddar dig inte när du ska bromsa med bilen i vinter så du gjorde rätt val

Bor i Blekinge ! Här kommer inte vintern förren i December. Kunde nog ha halkat rundor på de gamla i 1-2 månader.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MyZk0:

Jo precis, det är exakt det jag vet.
Och jag menar att GTX 780 och GTX Titan inte är misslyckade tillverkningar av GK110 ämnade för beräkningskort, utan att GTX 780 och GTX Titan ligger i en annan produktionslinje och görs i syfte att bli just GTX Titan och GTX 780.

Därför frågade jag: Hur mycket av ytan som utgör ett GTX Titan chip är då oanvänt om det nu skulle vara så att Nvidia binnar ut chip som är för dåliga att bli beräkningskort?

Edit: Så det Titan saknar från att vara ett fullfjädrat beräkningskort är ETT SMX KLUSTER? Vadan denna stora prisskillnad mellan beräkningskort och Titan?!

Nej alla chipen görs på samma sätt, dom som inte blir Quadro K6000 blir Titan och dom som inte blir Titan blir 780 etc.

Samma med Intel prollar dom som inte blir Xeon 2687w blir 3960X och dom inte klarar 2690 blir 3930k etc.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Edit: Så det Titan saknar från att vara ett fullfjädrat beräkningskort är ETT SMX KLUSTER? Vadan denna stora prisskillnad mellan beräkningskort och Titan?!

ECC-minne, mer minne (i vissa fall) och kylare som är gjorda för att gå 24/7. Dessutom är företag mer betalningsvilliga.
En gissning...

Permalänk
Medlem

Kan ni lugna er ett tag, popcornen tog slut ska bara poppa nya!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du menar att kortet är skit bara för kylaren är det? Please..

Du får med en fläkt när du köper en CPU men påstår du verkligen att fläkten är en del av CPUn eller CPUn är en del av moderkortet?

Exakt som du själv säger, det medföljer en kylare till Cpu;n.. men på grafikkortet sitter det ju redan monterat!

Edit: sedan om nån skriver att det är det bästa grafikkortet, ska det då inte vara Top-notch på alla punkter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Om man måste spendera 1000kr på kylning räknas väl inte konkurrenspriset?

Blir ju ändå billigare än Titan. Själv väntar jag på tredjepartskylarna innan jag bestämmer mig bara för att jag inte orkar mecka själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Sen när skrev någon här så? Sluta hitta på en massa skit.

Det är inte konstigt att alla trådar spårar ur totalt när du kommer in och påstår att vi säger något vi inte har sagt!

Du alldeles nydligen. Byt bara ut GTX Titan mot Gk110 så.

Skrivet av Makrills:

Exakt som du själv säger, det medföljer en kylare till Cpu;n.. men på grafikkortet sitter det ju redan monterat!

Edit: sedan om nån skriver att det är det bästa grafikkortet, ska det då inte vara Top-notch på alla punkter?

Nej. Kan vara bästa rent prestandamässigt. Allt beror på preferenser. Hade han däremot sagt "Bästa kortet på alla punkter.." så hade jag hållit med dig men nu kan han ha menat vad som helst. Bästa röda färgen? Eller som jag tror bästa prestandan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Makrills:

Heh, om du resonerar på det sättet så kan jag med andra ord säga att Titan inte heller är det bästa grafikkortet då det inte utpresterar R9 290X även om det har en bättre kylare och lägre energiförbrukning (baserat på vad jag själv har läst och sett).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

I Titan används 14 av 15 SMX kluster

Det innebär att GK110 i Titan har mindre än 1/15 av sin totala yta avstängd, vilket som man ser på din bild inte är särskilt mycket. I praktiken har väl då alltså 290X ungefär samma prestanda, men på mindre kretsyta? 290X är ju dock klockad högre. Vilken krets är då effektivare? Prestanda/watt blir väl det mest intressanta då. Har inte sett några sådana siffror, men jag gissar att de är nära varandra?

En Titan med samtliga 15 SMX-kluster skulle vinna över 290X prestandamässigt, men då skulle den dra mer ström också.

Vilken som har bäst pris/prestanda i dagsläget är ju däremot en no-brainer, så jag hoppade på 290X-tåget.

Edit: Men kylaren verkar inte rolig, så en Accelero Hybrid är intressant.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. Kan vara bästa rent prestandamässigt. Allt beror på preferenser. Hade han däremot sagt "Bästa kortet på alla punkter.." så hade jag hållit med dig men nu kan han ha menat vad som helst. Bästa röda färgen? Eller som jag tror bästa prestandan.

Men Titan och GK110 är ju inte samma sak Titan och 780 ju bara 2 versioner av kretsen GK110. Så Att använda ordet Titan nä jag pratar om kretsen vore väl väldigt fel? Eller ?

Om alla gjorde som du och byter ut orden i folks meningar kan man ju påstå att dom sagt vad som helst tokigt, och det är ju inge bra.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Heh, om du resonerar på det sättet så kan jag med andra ord säga att Titan inte heller är det bästa grafikkortet då det inte utpresterar R9 290X även om det har en bättre kylare och lägre energiförbrukning (baserat på vad jag själv har läst och sett).

Vars har jag skrivit att Titan är det bästa kortet?

Skrivet av Tumnus:

Eftersom diskussion är i en tråd som handlar om kylaren till R9 290X, så borde han ju inte menat bästa röda färgen?

Edit; dock tycker jag att vi lägger ner denna tråkiga diskussion, då vi tydligen har olika åsikter om begreppet "Bästa"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Makrills:

Ingenstans men det är ju det ända kortet som kan konkurrera med R9 290X i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det innebär att GK110 i Titan har mindre än 1/15 av sin totala yta avstängd, vilket som man ser på din bild inte är särskilt mycket. I praktiken har väl då alltså 290X ungefär samma prestanda, men på mindre kretsyta? 290X är ju dock klockad högre. Vilken krets är då effektivare? Prestanda/watt blir väl det mest intressanta då. Har inte sett några sådana siffror, men jag gissar att de är nära varandra?

En Titan med samtliga 15 SMX-kluster skulle vinna över 290X prestandamässigt, men då skulle den dra mer ström också.

Vilken som har bäst pris/prestanda i dagsläget är ju däremot en no-brainer, så jag hoppade på 290X-tåget.

Edit: Men kylaren verkar inte rolig, så en Accelero Hybrid är intressant.

Det är väldigt sant faktiskt! Det är inte jätte mycket på Titan. Men 780 är det desto mer.
Jag tror att eftersom kretsen GK110 främst var tänkt till beräkningar från början så finns det teknik i chippet som vanligt spelande inte behöver. "Spekulerar bara"
I dagsläget drar 290X nån watt mer än Titan men den är också klockat högre osv. Troligen därför den drar lite mer.

En sak to have in mind. Ganska intressant!
Dom kretsar som hamnar i QUADRO K6000 med alla 15 kluster. Dom har en TDP på 225watt och är klockade till 900mhz . Titan har 250watt TDP och är klockad till 876mhz.

Så det avslöjjar ju en hel del om att dom kretsar som används till Titan och neråt är otroligt mycket sämre än dom som sitter i QUADRO K6000.

Fatta att få tag i en sådant chip som sitter på QUADRO K6000 och montera det på en Lightning PCB. Skulle bli något så totalt sjukt så jag blir alldelles till mig vid tanken haha

Du gjorde rätt val. Titan är i inte värd det priset längre nu när 290X finns. För 9 månader sedan var det värt det. Men absolut inte nu.
Lycka till med ditt nya kort!

Är det någon fler aktör utöver den här som gör slutna vattenkylare för grafikkort?

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det finns nog en bra anledning till att Nvidia inte tillverkar konsumentgrafikkort med alla 15 kluster. Antagligen då det är en stor krets som har/hade stora tillverkningsproblem och det finns en beräkningskortsmarknad som dammsuger alla perfekta kretsar. Det är snarare detta som är problemet än värmeutveckling. Det är mer sannolikt att Nvidia kommer att släppa en överklockad Titan/780 och prisjustera än släppa en GK110 med 15 kluster för konsumenter. Nvidia har filat med samma arkitektur i nästan 2 år nu och har 9 månaders försprång så det är snarare däråt dem letar en större ökning av prestanda.

Det skulle dock vara intressant hur mycket det faktiskt kostar Nvidia och AMD att tillverka respektive kretsar för jag misstänker att Titan är kraftigt överprissatt och kan sjunka väldigt mycket i pris. Om Titan skulle blir billigare än 290X är det i princip skit samma att 290X är marginellt bättre.

AMD verkar inte ha samma tillverkningsproblem. Varför kan jag inte spekulera i förutom kretsytan men 290X verkar vara en "fullskalig" GPU som tillverkas i hyfsade volymer.

Skrivet av tvelander:

Jag lägger ner denna diskussionen.

/Tvelander

För någon som skulle släcka diskussionen kastar du ganska mycket bensin på den. För någon som anser sig neutral är du mer partisk än en telefonförsäljare.

Och prestanda i CS:GO är knappast något bra exempel då det är en 7 år gammal motor som fortfarande är väldigt processorinriktad (Source) som jämfört med modernare motorer har ganska halv-dålig grafik. Kan inte ett 290X/Titan maxa det spelet skulle jag säga att motorn är skit snarare än grafikkorten. Inte för att jag på något sett köper att Titan skulle vara överlägsen 290X E-gameing på något annat fält än placebo. Att någon skulle märka skillnad mellan Titan och 290X i det spelet utan att veta vad som sitter i burken (förutom ljudet så klart) köper jag inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Men Titan och GK110 är ju inte samma sak Titan och 780 ju bara 2 versioner av kretsen GK110. Så Att använda ordet Titan nä jag pratar om kretsen vore väl väldigt fel? Eller ?

Om alla gjorde som du och byter ut orden i folks meningar kan man ju påstå att dom sagt vad som helst tokigt, och det är ju inge bra.

Båda är samma krets och det är i grund och botten samma kort förutom att GTX Titan har ett kluster inaktiverat och GTX 780 tre.

Skrivet av Makrills:

Eftersom diskussion är i en tråd som handlar om kylaren till R9 290X, så borde han ju inte menat bästa röda färgen?

Edit; dock tycker jag att vi lägger ner denna tråkiga diskussion, då vi tydligen har olika åsikter om begreppet "Bästa"

Specificerar han inte vad han menar med "bäst" så kan det vara vad som helst, dessutom så har denna tråd gått ganska OT redan så vad som helst kan tas upp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Båda är samma krets och det är i grund och botten samma kort förutom att GTX Titan har ett kluster inaktiverat och GTX 780 tre.

Specificerar han inte vad han menar med "bäst" så kan det vara vad som helst, dessutom så har denna tråd gått ganska OT redan så vad som helst kan tas upp.

Så du menar alltså på fullt allvar att när jag pratar om kretsen ska använda orden Titan och 780? Är inte det fruktansvärt förvirrande för den som ska försöka tolka det jag pratar om?

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Det finns nog en bra anledning till att Nvidia inte tillverkar konsumentgrafikkort med alla 15 kluster. Antagligen då det är en stor krets som har/hade stora tillverkningsproblem och det finns en beräkningskortsmarknad som dammsuger alla perfekta kretsar. Det är snarare detta som är problemet än värmeutveckling. Det är mer sannolikt att Nvidia kommer att släppa en överklockad Titan/780 och prisjustera än släppa en GK110 med 15 kluster för konsumenter. Nvidia har filat med samma arkitektur i nästan 2 år nu och har 9 månaders försprång så det är snarare däråt dem letar en större ökning av prestanda.

Det skulle dock vara intressant hur mycket det faktiskt kostar Nvidia och AMD att tillverka respektive kretsar för jag misstänker att Titan är kraftigt överprissatt och kan sjunka väldigt mycket i pris. Om Titan skulle blir billigare än 290X är det i princip skit samma att 290X är marginellt bättre.

AMD verkar inte ha samma tillverkningsproblem. Varför kan jag inte spekulera i förutom kretsytan men 290X verkar vara en "fullskalig" GPU som tillverkas i hyfsade volymer.

Amd har nog sina egna "problem" med tillverkningen precis som Nvidia har med sin version av jätte krets. Båda tillverkarna har bantade versioner av sina kretsar.
Nvidia har Titan och 780. Amd har 290 utan x.

Men ett faktum kvarstår ju att i det i stort sett är omöjligt att alla kretsar på ett waffer blir bra. Sen kan man ju såklart ha olika mycket problem

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem

Är det någon fler aktör utöver den här som gör slutna vattenkylare för grafikkort? Dom borde slipa på utseendet lite ^^
Den som satt på ASUS ROG ARES II var ju rätt fin!

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tobbbe__:

Är det någon fler aktör utöver den här som gör slutna vattenkylare för grafikkort? Dom borde slipa på utseendet lite ^^
Den som satt på ASUS ROG ARES II var ju rätt fin!

Du som har såna komponenter borde köpa riktig kylning ju! Fina vattenblock!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Alla som jämför Hawaii med GK110. Ni glömmer en OTROLIGT viktig punkt! Varken Titan eller 780 har en fulländad GK110. Det är trasiga kretsar.
Allt kisel används inte. Så sluta jämföra storleken på chippen då det är irrelevant.

"Bla bla AMD's hawaii är så effektiv jämfört med gk110"
Du jag lovar dig att skulle man ställa en hel GK110 mot en Hawaii skulle den krossa den som en liten myra.

Hatar inte på AMD's nya krets den är riktigt nice! Bra jobbat AMD! Men den är ingen match mot en äkta GK110

Krossa som en liten myra? Sluta komma med sådana kommentarer. Vi vet båda, att du inte vet någonting om det där. Du har ingen aning om hur många procent fördel alla aktiverade kluster skulle ge. Det kanske dessutom är så att man är tvungen att sänka core speed något om alla varit aktiverade (över iofs osäker på detta). Hur som helst så hade väl R9 290X ett ganska bra övertag i 4K upplösning, och det övertaget tror jag knappast Titan skulle hämta in genom att slå på det sista klustret med cuda kärnor.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Krossa som en liten myra? Sluta komma med sådana kommentarer. Vi vet båda, att du inte vet någonting om det där. Du har ingen aning om hur många procent fördel alla aktiverade kluster skulle ge. Det kanske dessutom är så att man är tvungen att sänka core speed något om alla varit aktiverade (över iofs osäker på detta). Hur som helst så hade väl R9 290X ett ganska bra övertag i 4K upplösning, och det övertaget tror jag knappast Titan skulle hämta in genom att slå på det sista klustret med cuda kärnor.

http://www.sweclockers.com/nyhet/17322-nvidia-tillkannager-qu...

Quadro K6000 har 900 clock speed.

Men dom testar ju Titan i STOCK speeds mot ett R9 290X du kan klocka ett titan med 50-55 % mer clocks på vatten.

Finns folk på Overclock.net som kör 1400 på Titan och vatten.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ja måste säga att jag har svårt att fatta varför det är så jävla viktigt för många av er att försvara ert favoritmärke så in i bomben. Det är riktigt löjligt faktiskt, och påminner väldigt mycket om "min pappa är starkast" syndromet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

http://www.sweclockers.com/nyhet/17322-nvidia-tillkannager-qu...

Quadro K6000 har 900 clock speed.

Men dom testar ju Titan i STOCK speeds mot ett R9 290X du kan klocka ett titan med 50-55 % mer clocks på vatten.

Finns folk på Overclock.net som kör 1400 på Titan och vatten.

Visst, men nu är du där igen. Det låter precis som ett försvarstal för GK110 och Nvidia. Det du vill hävda är att Nvidias kort är bättre. Faktum är att ingen av oss vet i dagsläget hur mycket du kan klocka ett R9 290X. Varför? Det är helt enkelt för tidigt att avgöra ännu, det finns inte nog med folk där ute som försökt ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Amd har nog sina egna "problem" med tillverkningen precis som Nvidia har med sin version av jätte krets. Båda tillverkarna har bantade versioner av sina kretsar.
Nvidia har Titan och 780. Amd har 290 utan x.

Men ett faktum kvarstår ju att i det i stort sett är omöjligt att alla kretsar på ett waffer blir bra. Sen kan man ju såklart ha olika mycket problem

Visst är det alltid svinn. Jag baserar min tes om att AMD har mindre problem på att 290X är billigare i handeln samt att Nvidia släppt sin krets i flera olika omgångar men som sagt skulle det vara intressant att veta hur mycket dem tjänar på varje krets för att bekräfta detta. Det kan ju vara så att AMD helt enkelt "rear" ut sina kretsar och därmed gör mindre vinst än Nvidia. Om AMD också har ett antal sektorer inaktiverade så betyder detta att vi kommer att se ännu bättre kretsat inom en relativt snar framtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Visst är det alltid svinn. Jag baserar min tes om att AMD har mindre problem på att 290X är billigare i handeln samt att Nvidia släppt sin krets i flera olika omgångar men som sagt skulle det vara intressant att veta hur mycket dem tjänar på varje krets för att bekräfta detta. Det kan ju vara så att AMD helt enkelt "rear" ut sina kretsar och därmed gör mindre vinst än Nvidia. Om AMD också har ett antal sektorer inaktiverade så betyder detta att vi kommer att se ännu bättre kretsat inom en relativt snar framtid.

Jag tror att Nvidia har en sjukt dålig yield på GK110. Tror även det är därför vi ser GK180 nu. Det "verkar" vara en lätt modifierad version av GK110. Reserverar mig för att vara helt ute och cykla här. Har inte läst på tillräckligt mycket om GK180.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Tror han syftar på att 5970 är ett dubbel-gpu-kort. Hur löste du det?

Jaha det var så ni menade, 5970 hade en defekt sekundär-gpu så körde endast med primär GPUn så behövde bara kylaren över en gpu
Jag älskar att laborera med hårdvara och göra egna modifikationer och drar mig sällan för att plocka på mig defekt hårdvara för en billig peng och ge mig på att laga Jag är verken främmande med lödutrustning och alla typer av mätverktyg för elektronik så gillar utmaningar

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

http://cdon.se/hemelektronik/zalman-rhs1-vga-ram-heatsink-p11...

Beställde även en Accelero Xtreme III från CDON till R290X (Netonnet). Bör få allt runt tisdag/onsdag så det ska bli intressant!

Drar du ett pm till mig när du installerat allt så jag vet att det fungerar innan jag slänger ut pengarna?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

http://cdon.se/hemelektronik/zalman-rhs1-vga-ram-heatsink-p11...

Beställde även en Accelero Xtreme III från CDON till R290X (Netonnet). Bör få allt runt tisdag/onsdag så det ska bli intressant!

Men sitter inte de fyra sista minneskapslarna på baksidan kortet? Det är ju inte direkt någon anledning att sätta kylflänsar på dem. Ta Titan som exempel, finns väl inget som kyler de 12 minnena på baksidan kortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Visst, men nu är du där igen. Det låter precis som ett försvarstal för GK110 och Nvidia. Det du vill hävda är att Nvidias kort är bättre. Faktum är att ingen av oss vet i dagsläget hur mycket du kan klocka ett R9 290X. Varför? Det är helt enkelt för tidigt att avgöra ännu, det finns inte nog med folk där ute som försökt ännu.

Vi vet lite hur väl det klockar 290X slog 4 nya rekord tror jag nyligen med 3 st 290X på 1400 MHz vardera Men det var såklart på flytande kväve

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Men sitter inte de fyra sista minneskapslarna på baksidan kortet? Det är ju inte direkt någon anledning att sätta kylflänsar på dem. Ta Titan som exempel, finns väl inget som kyler de 12 minnena på baksidan kortet.

Alla sitter under kylaren och inte på ovan kortet.

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.