Arctics kylare redo för Radeon R9 290X

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MyZk0:

Berätta för han som frågade ovanför dig då, precis samma fråga.
Backa upp det du skriver istället? Precis det jag bad Tvelander göra, vilket var typ, omöjligt? Försökte fråga flertalet gånger, fick bara svar som verkade komma från någon i en annan dimension. Eller en kines med google translate.

Backa up, ja det är jävligt svårt att backa muntliga diskussioner från folk runt om i branschen.

Och att gå till attack med ord som inte har med detta att göra för öre tyder på andra saker.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av brajonk:

hur stor del av chippet används inte på titan? alltså om de skulle släppa ett fulländat gk110 för gaming, inte de tesla korten osv utan riktigt titan ti typ, o vad skulle de kosta? vore intressant vad som finns i kretsen att tillgå som inte används

Varför skulle dom släppa fullt Titan kort när dom kan göra Quadro K6000 kort av dom och sälja dom för runt 29-43k beroende på bidade affärer.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Verkar som dina är mer botten.

Saken är den att folk kan inte ta såna här diskussioner går inte.

Jamen eftersom Google inte gav mig några som helst värdefulla resultat för dina påståenden så får du klargöra vad du menar!
Och se: Har du något att tillföra som lär folk något så är det ju bara bra!

Då kan alla undvika att köpa fel grafikkort om man ska spela på 120Hz med flyt i CS:GO! Om det nu vore så att det du skrev stämmer...?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av MyZk0:

Jamen eftersom Google inte gav mig några som helst värdefulla resultat för dina påståenden så får du klargöra vad du menar!
Och se: Har du något att tillföra som lär folk något så är det ju bara bra!

Då kan alla undvika att köpa fel grafikkort om man ska spela på 120Hz med flyt i CS:GO! Om det nu vore så att det du skrev stämmer...?

Säger inte att folk ska undvika någonting, jag säger att dom har haft mer problem, Nvidia hade problem också i starten av CS:GO jag kunde inte ens lira med datorn gick inte, fick massa frame loss och skit kändes som 30 FPS.

AMD har haft samma sak.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Säger inte att folk ska undvika någonting, jag säger att dom har haft mer problem, Nvidia hade problem också i starten av CS:GO jag kunde inte ens lira med datorn gick inte, fick massa frame loss och skit kändes som 30 FPS.

AMD har haft samma sak.

Har haft eller har fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Verkar som dina är mer botten.

Saken är den att folk kan inte ta såna här diskussioner går inte.

Nä jag håller med. Han är så spikad i sina åsikter att den är omöjligt att ens ha en vettig diskussion.
Verkar som hälften av alla som äger AMD tror att man ljuger bara för att man själv äger ett Nvidia kort. Så sjukt irriterande. Vadå är det jag säger mindre sant bara för att jag råkar ha Nvidia och inte AMD i min burk?

Lovar att hade det varit Tumnus eller någon annan röd krigare sagt det jag just sa så hade ingen käftat emot. Just det angående storleks jämförelsen.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

hur stor del av chippet används inte på titan? alltså om de skulle släppa ett fulländat gk110 för gaming, inte de tesla korten osv utan riktigt titan ti typ, o vad skulle de kosta? vore intressant vad som finns i kretsen att tillgå som inte används

Det är ju dom som blir dom svindyra Tesla (såvida inte har något nytt namn på sina beräkningskort)

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mars SSX:

Har haft eller har fortfarande?

Jag vet inte 100 %, har inte lirat på 2 månader på AMD datorn hemma för den är brorsans och jag spelar inte på den så.

Får la fråga han om det är som det va innan, jag bara säger att dom har haft problem och därför har andra undvikt dom för just dessa spelen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av tvelander:

AMD har haft samma sak.

Ahh. Allt börjar klarna nu.. Har lyckats dechiffrera det du skrivit och förstår nu med detta sista meddelande vad du försökt få fram.
Tack tack!

Vi ses på forumet å hare gött,
MyZk0

Skrivet av Tobbbe__:

Nä jag håller med. Han är så spikad i sina åsikter att den är omöjligt att ens ha en vettig diskussion.
Verkar som hälften av alla som äger AMD tror att man ljuger bara för att man själv äger ett Nvidia kort. Så sjukt irriterande. Vadå är det jag säger mindre sant bara för att jag råkar ha Nvidia och inte AMD i min burk?

Lovar att hade det varit Tumnus eller någon annan röd krigare sagt det jag just sa så hade ingen käftat emot. Just det angående storleks jämförelsen.

Jag frågade ju bara hur mycket av den färdiga kretsen på ett Titan kort som förblir oanvänt, sittandes där på grafikkortet.
Avstängt eller vad det nu kan vara?

Du tror alltså inte dessa kretsar är framställda och tillverkas i fabrik att bli just GTX 780/GTX Titan? Sure, kanske inte i början - men jag tror inte det sitter massa defekta kretsar som bara råkar fungera att spela på i GTX Titan eller GTX 780!

Edit: Klar med miniräknandet?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Att du ens försöker ifråga sätta det jag just skrev. Lägg ner och väx upp. Ser hur du skriver till Tvelander också. Vad som står i hans signatur har ingen med hans åsikter å göra.

Tänker inte ens börja försöka förklara för dig. För du är en sådan där som aldrig ger sig oavsett om man presenterar uppenbart fakta precis framför ögonen på dig. Var snäll och sluta försöka motbevisa något som är så uppenbart. Bara för att det gör dig ledsen att veta att det gröna lagets krets är kraftfullare.

Man ska alltid ifrågasätta. Att du ber andra "växa upp" istället för att bidra med den fakta du ombeds visa ger inte tyngd till ditt påstående. Var finns denna fakta.
Hur stor del av GK110s yta används inte i de två kretsar som finns ute i GeForceserien idag?

Det gröna lagets krets är inte kraftfullare, då Titan är det bästa de har idag. Och den är inte bättre. Jag är ledsen. Dess kylare är bättre, utan tvekan. Kretsen som finns tillgänglig avsedd för hemanvändning? Nej.
Det finns ingenting jag sett som antyder att AMD skulle vara värre i 120Hz. Det finns ingenting jag sett som säger att de skulle ha något märkbart "stutter" före HD7970 och efter de "uppdaterade" drivrutinerna som skulle lösa detta.

Jag tycker faktiskt att "det röda lagets anhängare" är mer sakliga och korrekta i den här urspårade diskussionen. Och jag har Intel/nVidia i både stationärt och bärbart.

..
On-topic, så är jag nyfiken på sådana här hybridlösningar även till min GTX 680. Jag har en H2O 620 liggande just avsedd för detta, men jag har inte löst något som i teorin skulle kyla VRM-delen väl, annat än att montera på en 120mm-fläkt jag har liggande för direkt luftflöde. Vilket skulle kännas lite småsunkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Ahh. Allt börjar klarna nu.. Har lyckats dechiffrera det du skrivit och förstår nu med detta sista meddelande vad du försökt få fram.
Tack tack!

Vi ses på forumet å hare gött,
MyZk0

Jag frågade ju bara hur mycket av den färdiga kretsen på ett Titan kort som förblir oanvänt, sittandes där på grafikkortet.
Avstängt eller vad det nu kan vara?

Du tror alltså inte dessa kretsar är framställda och tillverkas i fabrik att bli just GTX 780/GTX Titan? Sure, kanske inte i början - men jag tror inte det sitter massa defekta kretsar som bara råkar fungera att spela på i GTX Titan eller GTX 780!

Edit: Klar med miniräknandet?

Hittar inga uppgifter på motten angående hur stort ett SMX kluster är.
Men nu efter ditt senaste inlägg förstår jag att du inte alls verkar veta om vad GK110 är för krets och vad den används till.
Dom tillverkas först och främst till Nvidia's beräkningskort. Som dom säljer för drygt 35k st.
Vissa kretsar skadas i tillverkningen och dom hamnar i Titan och 780.
I Titan används 14 av 15 SMX kluster och 780 använder endast 12.

GK110 har 15 SMX kluster

Läs den här artikeln.
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_titan_review...

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

AMD har haft samma sak.

Jag vill påpeka att jag har haft CSGO sedan friends and family betan, antar att du inte var inbjuden till den?
Har inte haft något problem med mitt 6970 överhuvudtaget inom CSGO, samma med Dota2, jag fick den också genom friends and family före the international 1.

Verkar vara skit bakom spakarna?
Har aldrig legat under 200fps i dessa spel med min i7 2600k och mitt/mina 6970.

Jag bör också påpeka att jag var en av dom första i både CSGOs och Dota2s mailgroup inom Valve och var först med att hitta 1-10fps buggen med AMD FX CPUerna som sedan fixades genom att uppgradera BIOS på moderkortet.

Men nu är det ju trotsallt grafikkort vi snackar och inge CPU så det hör egentligen inte hit.

Denna diskussionen börjar bli rätt löjlig, vi har alla sett att AMD pungsparkar nVidia inom GFX scenen nu så alla kan väl bara lägga ner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Alla som jämför Hawaii med GK110. Ni glömmer en OTROLIGT viktig punkt! Varken Titan eller 780 har en fulländad GK110. Det är trasiga kretsar.
Allt kisel används inte. Så sluta jämföra storleken på chippen då det är irrelevant.

"Bla bla AMD's hawaii är så effektiv jämfört med gk110"
Du jag lovar dig att skulle man ställa en hel GK110 mot en Hawaii skulle den krossa den som en liten myra.

Hatar inte på AMD's nya krets den är riktigt nice! Bra jobbat AMD! Men den är ingen match mot en äkta GK110

Men åldern på kretsen ska jämföras? Snälla.. AMD är bättre på att utnyttja den fulla potentialen i sina kretsar. Däremot så finns det antagligen orsaker varför Nvidia inte lanserat den fulla GK110 Kretsen än. Kan ju ha och göra med att de inte är kapabla till det eller helt enkelt sparar den till Quadro korten. Så nej. Storleken på kretensarna är lika relevant som åldern på dessa som du brukar ta fram. Dessutom skulle de köra fulla GK110 så skulle priset gå upp i taket. Vad tar de nu igen för ett Quadro kort?

Skrivet av tvelander:

AMD har haft samma sak.

Men ändå anser du dig ha nog mycket under fötterna att säga att 120Hz är en sämre upplevelse på AMD kort än Nvidia vilket är en ren och skär lögn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Devil May Cry:

Hur, när, va?

Varför handlar tråden helt plötsligt om amd vs nvida igen?
Räcker det inte med alla andra trådar?

Jag vet inte riktigt. Får lite ångest av all skit folk kastar runt sig...

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Förstår inte heller var alla "Men GTX Titan spöar ändå 290X bara för att jag säger det.." resonemang kommer ifrån.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gedo:

Jag vill påpeka att jag har haft CSGO sedan friends and family betan, antar att du inte var inbjuden till den?
Har inte haft något problem med mitt 6970 överhuvudtaget inom CSGO, samma med Dota2, jag fick den också genom friends and family före the international 1.

Verkar vara skit bakom spakarna?
Har aldrig legat under 200fps i dessa spel med min i7 2600k och mitt/mina 6970.

Jag bör också påpeka att jag var en av dom första i både CSGOs och Dota2s mailgroup inom Valve och var först med att hitta 1-10fps buggen med AMD FX CPUerna som sedan fixades genom att uppgradera BIOS på moderkortet.

Men nu är det ju trotsallt grafikkort vi snackar och inge CPU så det hör egentligen inte hit.

Denna diskussionen börjar bli rätt löjlig, vi har alla sett att AMD pungsparkar nVidia inom GFX scenen nu så alla kan väl bara lägga ner.

Det är inte FPS problem vi snackar om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

"När eller om Accelero Xtreme IV och Accelero Hybrid II dyker upp på den svenska marknaden är ännu okänt." Skriver SweClockers.

Du missförstod mig - jag hittar ingen information om Accelero Hybrid II överhuvudtaget, ingenstans, nada, zilch, nothing. Svenska marknaden är ointressant för min del, jag kan handla från var som helst i världen.

Hittar inte ens något rykte.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Tumnus:

Förstår inte heller var alla "Men GTX Titan spöar ändå 290X bara för att jag säger det.." resonemang kommer ifrån.

Vart skriver folk det?

Känns som andra folk har gjort det.

Men just nu så med överklockad 780 med aftermarket mot DET som finns nu referens R9 290X så vinner 780, kolla bara på OC3D.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men åldern på kretsen ska jämföras? Snälla.. AMD är bättre på att utnyttja den fulla potentialen i sina kretsar. Däremot så finns det antagligen orsaker varför Nvidia inte lanserat den fulla GK110 Kretsen än. Kan ju ha och göra med att de inte är kapabla till det eller helt enkelt sparar den till Quadro korten. Så nej. Storleken på kretensarna är lika relevant som åldern på dessa som du brukar ta fram. Dessutom skulle de köra fulla GK110 så skulle priset gå upp i taket. Vad tar de nu igen för ett Quadro kort?

Men ändå anser du dig ha nog mycket under fötterna att säga att 120Hz är en sämre upplevelse på AMD kort än Nvidia vilket är en ren och skär lögn.

Sen när sa jag någonting om åldern mellan kretsarna, aldrig en enda gång? Det enda jag sa var att det är fel att jämföra storlek och effektivitet när ni baserar det på en hel krets.
Ett SMX kluster är en rätt stor del av kretsen och 780 saknar 3 st tex. Det är rent sagt ut död oanvänd yta. Jag kör ingen AMD vs Nvidia grej. Jag anmärker på en persons orättvisa jämförelse.

Person 1 Tumnus
haha kolla vad långsamt han springer!
Person 2
Ja men han har ju ett brutet ben?
Person 1 Tumnus
Nänä det spelar ingen roll!

Logic?

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Sen när skrev någon här så? Sluta hitta på en massa skit.

Det är inte konstigt att alla trådar spårar ur totalt när du kommer in och påstår att vi säger något vi inte har sagt!

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Ja jag håller verkligen med dig. Aldrig ska det gå att föra en diskussion utan att man trampar någons skeva verklighets syn. Både Nvidia och Amd fanboys blir så till sig när man trampar dom på tårna.

Totalt en 1/6 av chippet är död yta på 780 Tex därför tycker jag det är en orättvis och felaktig jämförelse.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Det är inte FPS problem vi snackar om.

Finns varken sync eller FPS problem.

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Hittar inga uppgifter på motten angående hur stort ett SMX kluster är.
Men nu efter ditt senaste inlägg förstår jag att du inte alls verkar veta om vad GK110 är för krets och vad den används till.
Dom tillverkas först och främst till Nvidia's beräkningskort. Som dom säljer för drygt 35k st.
Vissa kretsar skadas i tillverkningen och dom hamnar i Titan och 780.
I Titan används 14 av 15 SMX kluster och 780 använder endast 12.

GK110 har 15 SMX kluster

Läs den här artikeln.
http://www.guru3d.com/articles_pages/geforce_gtx_titan_review...

http://nvworld.ru/files/news/gk110-will-named-titan/gk110.jpg

Jo precis, det är exakt det jag vet.
Och jag menar att GTX 780 och GTX Titan inte är misslyckade tillverkningar av GK110 ämnade för beräkningskort, utan att GTX 780 och GTX Titan ligger i en annan produktionslinje och görs i syfte att bli just GTX Titan och GTX 780.

Därför frågade jag: Hur mycket av ytan som utgör ett GTX Titan chip är då oanvänt om det nu skulle vara så att Nvidia binnar ut chip som är för dåliga att bli beräkningskort?

Edit: Så det Titan saknar från att vara ett fullfjädrat beräkningskort är ETT SMX KLUSTER? Vadan denna stora prisskillnad mellan beräkningskort och Titan?!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk

Permalänk
Medlem

Seriöst nu grabbar, det är lördag så ge er själva lite välförtjänt ledighet.
Ni har eldat på länge nog i den här tråden nu och inte övertygad någon annan än er själva.

Titan och 780 är bra kort med väldigt bra kylare medans 290x är ett bra och prispressat kort med skräpig kylning, samt att AC tillverkar prisvärda kyl-lösningar med varierande kvalité.

Det var väl inte så svårt?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Seriöst nu grabbar, det är lördag så ge er själva lite välförtjänt ledighet.
Ni har eldat på länge nog i den här tråden nu och inte övertygad någon annan än er själva.

Titan och 780 är bra kort med väldigt bra kylare medans 290x är ett bra och prispressat kort med skräpig kylning, samt att AC tillverkar prisvärda kyl-lösningar med varierande kvalité.

Det var väl inte så svårt?

Förstår inte vars ni får det ifrån? Jag skrev tidigare i tråden att jag tycker om AMD's nya krets! Har inte alls kastat skit över Amd på något sätt!
Totalt en 1/6 av chippet är död yta på 780 Tex därför tycker jag det är en orättvis och felaktig jämförelse att jämföra storleken på chippen. Det är väl inte så farlig kritik då den riktas mot en person och inte AMD!!!

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk

Vad säges om 290X@1435 MHz ? Eller att få 34246 total score och 54898 graphics score i fire strike ?

Inga problem. Kolla här: http://extremespec.net/smoke-radeon-r9-290x-performance-futuremark-tests/

Beträffande Arctics Hybrid. Har inte fått fram info om att skruvhålen på pumpen/kylblocket och back plate stämmer med 290X. Har skickat ett mail till Arctic om det.
Om det gör det så är det en bra lösning. Efter som vi tydligen får vänta minst 1 månad på kort med eftermarknads kylare och att de vanligtvis 300-500:- mer i början så är Arctics Hybrid en bra lösning.

Ps: Och om Arctics Hybrid passar "out of the box" (plus extra kylfläsar för minnes kretsar) så kommer jag att skrika HÖÖÖÖGT ! Har precis köpt vinterdäck för pengarna.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

Vad säges om 290X@1435 MHz ? Eller att få 34246 total score och 54898 graphics score i fire strike ?

Inga problem. Kolla här: http://extremespec.net/smoke-radeon-r9-290x-performance-futuremark-tests/

Tror att alla redan vet det här eftersom att det länkats i tidigare trådar om R9 290X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Beträffande Arctics Hybrid. Har inte fått fram info om att skruvhålen på pumpen/kylblocket och back plate stämmer med 290X. Har skickat ett mail till Arctic om det.
Om det gör det så är det en bra lösning. Efter som vi tydligen får vänta minst 1 månad på kort med eftermarknads kylare och att de vanligtvis 300-500:- mer i början så är Arctics Hybrid en bra lösning.

Ps: Och om Arctics Hybrid passar "out of the box" (plus extra kylfläsar för minnes kretsar) så kommer jag att skrika HÖÖÖÖGT ! Har precis köpt vinterdäck för pengarna.

Fan va fint! Ett nytt grafikkort räddar dig inte när du ska bromsa med bilen i vinter så du gjorde rätt val

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Tror att alla redan vet det här eftersom att det länkats i tidigare trådar om R9 290X.

Missat det ! Var ute och köpte däck!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Luxor ABC80:

Missat det ! Var ute och köpte däck!

Skulle plockat upp ett 290X eller fler. = )