Är mina delar för gamla för nytt grafikkort?

Permalänk
Medlem

Är mina delar för gamla för nytt grafikkort?

Min burk står i sig. Min snart 4 år gamla I5a tuffar på som ett tåg överklockat.

Skulle vilja köpa nytt grafikkort lagom till BF4, men orkar min cpu m.m driva det?
Bytte agg för dryga ett år sedan till bequiet straightpower 680W.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk

För det behöver jag veta vilken processor du har och vilket grafikkort du tänker köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

För det behöver jag veta vilken processor du har och vilket grafikkort du tänker köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Man får väl anta att det är specifikationerna i signaturen

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort hade du tänkt köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

För det behöver jag veta vilken processor du har och vilket grafikkort du tänker köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Yeah det står i sig, jag kanske skulle varit ännu tydligare.

Hade tänkt mig omkring 3k gränsen så ett GTX 770 är det första jag kollat på.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem

Kollat lite snabbt på nätet och en 750 @ 3,8GHz ska klara av att köras tillsammans med ett 770 utan problem utan att bli någon större flaskhals.

Permalänk
Skrivet av Patrik Stjärna:

Man får väl anta att det är specifikationerna i signaturen

Jag sitter på mobilversionen nu så jag såg inte signaturen Men vi behöver nog fortfarande veta vilket grafikkort grabben ska köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Kommer nog fungera bra Det är ingen brutal skillnad mellan din cpu och en gen4 i5 cpu

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Jag sitter på mobilversionen nu så jag såg inte signaturen Men vi behöver nog fortfarande veta vilket grafikkort grabben ska köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Du missade hans inlägg om ett GTX 770 antar jag.

Permalänk
Medlem

Det beror såklart vilken framerate du vill ligga på och vilken upplösning du kör med. Du kan i princip få vilket grafikkort som helst att flaska före din cpu om du kör allt på max i skyhög upplösning.
Har du en kraftfull processor har du alltid valet att ställa ner några grafikinställningar för att uppnå önskad framerate. Med ett kraftfullt grafikkort till din cpu förlorar du den möjligheten utan kan lika gärna ställa allt på max.

I BF4 och 64 spelare kommer kanske din cpu flaska även ditt 6970 om du kör typ medium eftersom spelet verkar dra nytta av 8 trådar. Hur som helst så kommer du väl inte bara spela cpu-tunga spel i framtiden. Trenden verkar dock antyda att det är fler trådar som gäller i framtiden. Börja med att uppgradera GPU och är du sen inte nöjd kan du ju ta och byta ut resten senare? Alternativt kan du ju spela på medium och se hur det känns?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar för svaren!
Jag är en person som spelar på medium/high utan massa AA, då jag prioriterar att det flyter.
Kan man spela Ultra är väl det trevligt, men jag klarar jag mig utan.
BF4 betan var ganska tungt för mitt grafikkort i vissa situationer, 3 år är trotts allt ganska långt i dagens utveckling.
Jag provar köpa ett nytt grafikkort och ser hur det blir.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk

Vänta lite på 290-recensionen som kommer i veckan (torsdag?)

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk

Radeon hd 280x? En gig mer minne, billigare och lite nya grejer som kommer (True audio, Mantle)?

Beroende på vad 290 hamnar på för pris ja som Mineralvattnet nämde.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, hur tror ni min burk kommer palla BF4? Hoppas själv på en blandning av medium/high. Se speccs i sign. Sitter även på en 120Hz skärm.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag ska ta en titt på radeon också. Har inte tid att spela förrän mitten på nästa vecka iallafall så ingen brådska.

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]