Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Jag bor har sedan 1,5 ar. 1 ar i moskva, och nu ett ar i Rostov na donu. Innan det 3 ar i Polen

Trevligt
Har varit drygt ett år i Moskva jag med i jobbet.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Trevligt
Har varit drygt ett år i Moskva jag med i jobbet.

Na men see på fan! Fortfarande i Moskva?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Na men see på fan! Fortfarande i Moskva?

Nej, varit hemma sen i juni.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Har börjat bli lite förvirrad för att jag inte kan ta ställningstagande till vad jag tycker om människors tidshordning.

Man betraktar liksom tid som en råvara som ska sparas och som är extremt värdefull, för alla är ju trots allt uppväxta med "tid är pengar" värderingen.
Det i sin tur gör att när man kan så jobbar man och blir sliten för att kunna ta igen detta med den sparade semestern och pengar för att inte vara trött längre. Detta går då hela vägen till pension för att det är där drömmen verkligen kommer, för vem vill egentligen jobba när man är gammal och sliten? Så i princip så oroar man sig för att slösa sin tid så man stressar för att ha pengar/tid för framtiden och aldrig njuter av nuet för tid är egentligen bara nu och inte sen eller före bara nu.

Och för att få in det i diskussionen så jobbade jag heltid i 4 år innan jag tog min första semester och brukar inte direkt vara sjuk ifrån jobbet heller. Detta år har jag dock tagit ut 8 veckor semester men har mer att ta ut sen också.
Vet inte, kanske fel tråd för detta men kul fråga antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Nej, varit hemma sen i juni.

Ok, var någonstans bodde du? Vad tyckte du om Moskva.

Skrivet av Freddemann:

Har börjat bli lite förvirrad för att jag inte kan ta ställningstagande till vad jag tycker om människors tidshordning.

Man betraktar liksom tid som en råvara som ska sparas och som är extremt värdefull, för alla är ju trots allt uppväxta med "tid är pengar" värderingen.
Det i sin tur gör att när man kan så jobbar man och blir sliten för att kunna ta igen detta med den sparade semestern och pengar för att inte vara trött längre. Detta går då hela vägen till pension för att det är där drömmen verkligen kommer, för vem vill egentligen jobba när man är gammal och sliten? Så i princip så oroar man sig för att slösa sin tid så man stressar för att ha pengar/tid för framtiden och aldrig njuter av nuet för tid är egentligen bara nu och inte sen eller före bara nu.

Och för att få in det i diskussionen så jobbade jag heltid i 4 år innan jag tog min första semester och brukar inte direkt vara sjuk ifrån jobbet heller. Detta år har jag dock tagit ut 8 veckor semester men har mer att ta ut sen också.
Vet inte, kanske fel tråd för detta men kul fråga antar jag.

Jag vet inte riktigt ifall det här passar in, men har inte haft semester på 5 år, förutom jul och nyår. Detta året jobbar jag fram till 31e och börjar igen den 4 jan. Så tid är pengar, och jag vägrar jobba fram tills jag är 65, så investerar i mindre företag här i Ryssland som redan börjar ge bra avkastning.
Sedan tycker jag personligen att bo i Sverige är som gjort för att jobba fram tills man är 65, det är ett marknadsutmattat land där varje företag slåss om små marknadsandelar. Förutom när du är extremt nischad.

kontentan av det hela: Vill du inte jobba tills du är 65 så är det upp till dig själv att se till att du inte behöver.

Edit: vägrar jobba är fel ordval. Rätt ordval skulle väl vara att jag vill kunna välja att jobba med det jag vill. Skulle jag inte vilja jobba på 2 år, för att sedan ta ett halvårs konsult jobb, så vill jag kunna ha det valet.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Inaktiv

@!#$£5NUI&/?ÖÄ"(&/SDGIOKPKLÖÄPOWP(UIAGH&/@90&/#¤!%%%%%%%%%%&/¤(!"¤

Ta mig fan sista gången jag går till en hemmafest. Jäkla inavel.

Permalänk
Medlem

Min sk "flickvän" har skaffat nån annan kille för att jag inte passade henne,lite tråkigt tycker jag men jag kände inte så mycket jag heller.
Får väl fortsätta vara singel igen som vanligt tills man hittar nån vettigare tjej.
Kan säga att jag är ganska osocial irl så det var en av orsakerna.
I och för sig är det nog bättre att vara singel än att ha ett dåligt förhållande.

Permalänk
Medlem

Trafikolycka i morse. Vidrigaste upplevelsen någonsin.
Jag kunde gå därifrån oskadd. Den andra åkte ambulans. Jag har högre sjukvårdsutbildning än gemene man och kunde ta hand om den skadade och tror inte det var varken livshotande eller jätte allvarligt. Men jag kan inte ta reda på det förns imorn, så tills dess sitter jag och maniskt tänker igenom alla möjliga utfall.
Det värsta är att jag mår så jävla skit, hur ska då inte den andra må?
Kör försiktigt, det gjorde jag, men det hjälper inte alltid.

Somna? Skulle inte tro det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Trafikolycka i morse. Vidrigaste upplevelsen någonsin.
Jag kunde gå därifrån oskadd. Den andra åkte ambulans. Jag har högre sjukvårdsutbildning än gemene man och kunde ta hand om den skadade och tror inte det var varken livshotande eller jätte allvarligt. Men jag kan inte ta reda på det förns imorn, så tills dess sitter jag och maniskt tänker igenom alla möjliga utfall.
Det värsta är att jag mår så jävla skit, hur ska då inte den andra må?
Kör försiktigt, det gjorde jag, men det hjälper inte alltid.

Somna? Skulle inte tro det.

Men var det du som orsakade olyckan? Jag tror inte det, eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hur är det i Japanien?

Sömnlös är man också, tror jag gått igenom hela internet. Till råga på allt så ska man bli ännu ett år äldre idag då, det är ju fan

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Men var det du som orsakade olyckan? Jag tror inte det, eller?

Nej inte direkt. Jag följde trafikreglerna och körde lugnt och fint. Men när två krockar så hade ju bägge kunnat undvika det hela. Det var helt enkelt för mörkt, för regnigt, för taskiga vinklar och alldeles för taskig tajming.
Om några timmar vet jag hur det gick, tror som sagt det är relativt ok men jag kan inte slappna av förns jag vet säkert och får prata med människan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Trafikolycka i morse. Vidrigaste upplevelsen någonsin.
Jag kunde gå därifrån oskadd. Den andra åkte ambulans. Jag har högre sjukvårdsutbildning än gemene man och kunde ta hand om den skadade och tror inte det var varken livshotande eller jätte allvarligt. Men jag kan inte ta reda på det förns imorn, så tills dess sitter jag och maniskt tänker igenom alla möjliga utfall.
Det värsta är att jag mår så jävla skit, hur ska då inte den andra må?
Kör försiktigt, det gjorde jag, men det hjälper inte alltid.

Somna? Skulle inte tro det.

Fetmarkerade: det är det viktigaste att komma ihåg, att det var en olycka!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Fetmarkerade: det är det viktigaste att komma ihåg, att det var en olycka!

Skönt att bli påmind om det faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Skönt att bli påmind om det faktiskt

Det ar hemskt, men som sagt man maste paminna sig sjalv om att det ar en olycka

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det ar hemskt, men som sagt man maste paminna sig sjalv om att det ar en olycka

Snackade precis med sjukan, den skadade hade fått lämna akuten redan igår. Blir kanske lite tjafs efteråt men det där lämnar jag åt jurister och försäkringsbolag och fogar mig efter de beslut som fattas.
Är bara så jävla glad att det verkar stanna vide smärre blessyrer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Snackade precis med sjukan, den skadade hade fått lämna akuten redan igår. Blir kanske lite tjafs efteråt men det där lämnar jag åt jurister och försäkringsbolag och fogar mig efter de beslut som fattas.
Är bara så jävla glad att det verkar stanna vide smärre blessyrer.

Skönt det gått bra! Nu vet jag ju inte omständigheterna men man tycker ju att man som "skadad" också har ett litet ansvar att kunna höra av sig till dem inblandade och förmedla att man lever.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Skönt det gått bra! Nu vet jag ju inte omständigheterna men man tycker ju att man som "skadad" också har ett litet ansvar att kunna höra av sig till dem inblandade och förmedla att man lever.

Ja alltså det där var helt klart en rutin med utrymme för förbättring. Efter att ambulans tagit över från mig med att ta hand om den skadade så tog det ca 5 minuter innan de, brandkår och polisen drog. Polismannen sa typ "Du får åka vidare till jobbet och ha en trevlig dag".
Sedan stod jag där själv i regnet en mörk novembermorgon.
Lyckades samla mig till att ta mig hem. Väl där kom chocken och paniken. Som tur är har jag ett ex som jag kunde ringa som kom förbi. Idag har jag själv fått ringa runt och strula för att få tag på namn osv. På lassaretet får de ju inte riktigt säga hur det är ställt men hon sa "det var inte så allvarligt, hon är utskriven från akuten". Det kan ju betyda utskriven från akut till en vanlig avdelning men det är ju också goda nyheter med tanke på alternativen.

Det som stör mig är att jag är journalist och har således svart bälte i att spåra folk, personnummer, diariearkiverare osv. En annan hade ju fått sitta hemma och grubbla ovetandes tills åklagaren hör av sig vilket tar några veckor. Nu har jag i alla fall fått en sjuksköterska att lämna mitt namn och nummer samt medelandet att jag vill komma i kontakt till den skadade, så får vi se vart det bär men jag fortsätter att leta själv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja alltså det där var helt klart en rutin med utrymme för förbättring. Efter att ambulans tagit över från mig med att ta hand om den skadade så tog det ca 5 minuter innan de, brandkår och polisen drog. Polismannen sa typ "Du får åka vidare till jobbet och ha en trevlig dag".
Sedan stod jag där själv i regnet en mörk novembermorgon.
Lyckades samla mig till att ta mig hem. Väl där kom chocken och paniken. Som tur är har jag ett ex som jag kunde ringa som kom förbi. Idag har jag själv fått ringa runt och strula för att få tag på namn osv. På lassaretet får de ju inte riktigt säga hur det är ställt men hon sa "det var inte så allvarligt, hon är utskriven från akuten". Det kan ju betyda utskriven från akut till en vanlig avdelning men det är ju också goda nyheter med tanke på alternativen.

Det som stör mig är att jag är journalist och har således svart bälte i att spåra folk, personnummer, diariearkiverare osv. En annan hade ju fått sitta hemma och grubbla ovetandes tills åklagaren hör av sig vilket tar några veckor. Nu har jag i alla fall fått en sjuksköterska att lämna mitt namn och nummer samt medelandet att jag vill komma i kontakt till den skadade, så får vi se vart det bär men jag fortsätter att leta själv också.

Tror nog att poliserna och brandkaren ansag att det inte var en allvarligare olycka, i och med att du fick aka vidare. Annars skall det m'a'tas, diskuteras, undersokas och forhoras. Men jag forstar sjalvklart, for ens egna sinnesro att man vill ha reda pa sa mycket information som mojligt.

Forovrigt sa ar jag bade sur och trott, sjuk igen, och denna veckan blir annu en 70+ timmars vecka. Jag vet inte hur folk gor det, ar det nagot superkoffein i erat kaffe?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Hur är det i Japanien?

Sömnlös är man också, tror jag gått igenom hela internet. Till råga på allt så ska man bli ännu ett år äldre idag då, det är ju fan

Gratulerar!

Japan är annorlunda, på alla möjliga sätt. Nog för att Japan är annorlunda om man åker hit som turist men min upplevelse är så annorlunda från en vanlig turistvistelse. Ha i åtanke att jag är något onykter för tillfället efter att ha ätit underbar mat på en restaurang med en 49-årig japansk lärare och en 63-årig shetländsk lärare, med massor av vin.

Mycket diskussioner, across genders, generations, nationalities, religions, student-teacher and everything. Svårt att beskriva med svenska när man bara pratat engelska så länge, så ursäktar för min hemska grammatik och mina hemska ordval.

Har på två dagar sett världens äldsta träbyggnad och världens största träbyggnad. Fantastiskt men väldigt turist-ovänligt. Svårt att få tag på kontanter och svårt att förstå, både för att kulturen är så annorlunda och för att få saker är på engelska och väldigt få kan prata engelska.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ja alltså det där var helt klart en rutin med utrymme för förbättring. Efter att ambulans tagit över från mig med att ta hand om den skadade så tog det ca 5 minuter innan de, brandkår och polisen drog. Polismannen sa typ "Du får åka vidare till jobbet och ha en trevlig dag".
Sedan stod jag där själv i regnet en mörk novembermorgon.
Lyckades samla mig till att ta mig hem. Väl där kom chocken och paniken. Som tur är har jag ett ex som jag kunde ringa som kom förbi. Idag har jag själv fått ringa runt och strula för att få tag på namn osv. På lassaretet får de ju inte riktigt säga hur det är ställt men hon sa "det var inte så allvarligt, hon är utskriven från akuten". Det kan ju betyda utskriven från akut till en vanlig avdelning men det är ju också goda nyheter med tanke på alternativen.

Det som stör mig är att jag är journalist och har således svart bälte i att spåra folk, personnummer, diariearkiverare osv. En annan hade ju fått sitta hemma och grubbla ovetandes tills åklagaren hör av sig vilket tar några veckor. Nu har jag i alla fall fått en sjuksköterska att lämna mitt namn och nummer samt medelandet att jag vill komma i kontakt till den skadade, så får vi se vart det bär men jag fortsätter att leta själv också.

Ja det är nog lite onödigt trixigt det där, får hoppas du får tag på personen och så iaf inom snar framtid. Lycka till!

Skrivet av Carlj:

Tror nog att poliserna och brandkaren ansag att det inte var en allvarligare olycka, i och med att du fick aka vidare. Annars skall det m'a'tas, diskuteras, undersokas och forhoras. Men jag forstar sjalvklart, for ens egna sinnesro att man vill ha reda pa sa mycket information som mojligt.

Forovrigt sa ar jag bade sur och trott, sjuk igen, och denna veckan blir annu en 70+ timmars vecka. Jag vet inte hur folk gor det, ar det nagot superkoffein i erat kaffe?

Såna veckor är inte roliga, fyfan. För egen del när det varit så har det inte varit något superkoffein, det mest bara går av farten. Man är för trött för att reagera på att man är trött ungefär. Kommer in i något slags zombieläge som jag tippar på är allt annat än nyttigt. Det värsta kommer när det lugnar ner sig efter såna perioder, då jädrar blir man helt färdig och "stressig". Har iaf bestämt mig för att inte hålla på så ofta längre, det är inte värt det i mitt tycke.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Forovrigt sa ar jag bade sur och trott, sjuk igen, och denna veckan blir annu en 70+ timmars vecka. Jag vet inte hur folk gor det, ar det nagot superkoffein i erat kaffe?

Nä men jag är inne på kopp 11 nu såhär på eftermiddagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gratulerar!

Japan är annorlunda, på alla möjliga sätt. Nog för att Japan är annorlunda om man åker hit som turist men min upplevelse är så annorlunda från en vanlig turistvistelse. Ha i åtanke att jag är något onykter för tillfället efter att ha ätit underbar mat på en restaurang med en 49-årig japansk lärare och en 63-årig shetländsk lärare, med massor av vin.

Mycket diskussioner, across genders, generations, nationalities, religions, student-teacher and everything. Svårt att beskriva med svenska när man bara pratat engelska så länge, så ursäktar för min hemska grammatik och mina hemska ordval.

Har på två dagar sett världens äldsta träbyggnad och världens största träbyggnad. Fantastiskt men väldigt turist-ovänligt. Svårt att få tag på kontanter och svårt att förstå, både för att kulturen är så annorlunda och för att få saker är på engelska och väldigt få kan prata engelska.

Låter som en spännande upplevelse i vilket fall

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Låter som en spännande upplevelse i vilket fall

Oja, väldigt spännande!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gratulerar!

Japan är annorlunda, på alla möjliga sätt. Nog för att Japan är annorlunda om man åker hit som turist men min upplevelse är så annorlunda från en vanlig turistvistelse. Ha i åtanke att jag är något onykter för tillfället efter att ha ätit underbar mat på en restaurang med en 49-årig japansk lärare och en 63-årig shetländsk lärare, med massor av vin.

Mycket diskussioner, across genders, generations, nationalities, religions, student-teacher and everything. Svårt att beskriva med svenska när man bara pratat engelska så länge, så ursäktar för min hemska grammatik och mina hemska ordval.

Har på två dagar sett världens äldsta träbyggnad och världens största träbyggnad. Fantastiskt men väldigt turist-ovänligt. Svårt att få tag på kontanter och svårt att förstå, både för att kulturen är så annorlunda och för att få saker är på engelska och väldigt få kan prata engelska.

tokenkelt att få tag på kontanter.. knata till en citibank bankomat så är det kirrat sen.. sen tycker jag inte det är speciellt svårt att turista i alls nu jämfört med bara ett år sen.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

citibank är dock inte alltid så lätt att hitta!

-----
jag är sur för att jag nog har "brickat" min mobiltelefon av misstag.
perfekt nu när det snart är läggdags.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Ja det är nog lite onödigt trixigt det där, får hoppas du får tag på personen och så iaf inom snar framtid. Lycka till!

Såna veckor är inte roliga, fyfan. För egen del när det varit så har det inte varit något superkoffein, det mest bara går av farten. Man är för trött för att reagera på att man är trött ungefär. Kommer in i något slags zombieläge som jag tippar på är allt annat än nyttigt. Det värsta kommer när det lugnar ner sig efter såna perioder, då jädrar blir man helt färdig och "stressig". Har iaf bestämt mig för att inte hålla på så ofta längre, det är inte värt det i mitt tycke.

Jo jag vet, blir 3dje veckan nu som ser ungefär lika dan ut, problemet var att vi var lediga i måndags. Och eftersom man var så uppe i varv efter arbetsveckan så vaknade man kl 8 även ifall man gick och la sig vid 02.

Nu är jag förbannad på riktigt. Kom hem hyffsat tidigt från kontoret(ca 20.00), och tänker att det är lika bra att gå och lägga mig för i morgon ska jag upp tidig och jobba sent, plus 2 timmar ryska i morgon kväll(22.00-00.00, jävla idiot tider). SÅ vad händer? Jag sover 2 timmar och VAKNAR och nu kan jag inte somna om.

Och hade det inte bara varit en hel vecka på kontoret hade det varit lätt fixat.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Ah, perfekt avslutning på en bra födelsedag. Fick en drös med inscannade gamla skolkort från en kompis Nostalgitripp!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Gratulerar!

Japan är annorlunda, på alla möjliga sätt. Nog för att Japan är annorlunda om man åker hit som turist men min upplevelse är så annorlunda från en vanlig turistvistelse. Ha i åtanke att jag är något onykter för tillfället efter att ha ätit underbar mat på en restaurang med en 49-årig japansk lärare och en 63-årig shetländsk lärare, med massor av vin.

Mycket diskussioner, across genders, generations, nationalities, religions, student-teacher and everything. Svårt att beskriva med svenska när man bara pratat engelska så länge, så ursäktar för min hemska grammatik och mina hemska ordval.

Har på två dagar sett världens äldsta träbyggnad och världens största träbyggnad. Fantastiskt men väldigt turist-ovänligt. Svårt att få tag på kontanter och svårt att förstå, både för att kulturen är så annorlunda och för att få saker är på engelska och väldigt få kan prata engelska.

har själv bott i Japan över ett år (nu tillbaka i Sverige dock), tips är att man kan ta ut pengar från 7-Eleven (iallefall om man har VISA).

MVH
Andreas.Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

tokenkelt att få tag på kontanter.. knata till en citibank bankomat så är det kirrat sen.. sen tycker jag inte det är speciellt svårt att turista i alls nu jämfört med bara ett år sen.

Skrivet av glemmy:

citibank är dock inte alltid så lätt att hitta!

Sant! Inte sett en enda Citibank än så länge.

Skrivet av Andreas.andreas:

har själv bott i Japan över ett år (nu tillbaka i Sverige dock), tips är att man kan ta ut pengar från 7-Eleven (iallefall om man har VISA).

MVH
Andreas.Andreas

Hittade 7-eleven, post office vid Kyoto Station samt inne i Kyoto Station. Nackdelen är dock att bankomaterna tycks stänga typ fem på eftermiddagen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Woho klara körkortet