Var hittar jag programmerare?
Hej!
Jag har en idé som innebär att jag vill skapa en hemsida för språkinlärning. Besitter dock inga kunskaper alls gällande programmering... Eftersom att jag inte kan programmering har jag inte heller riktig koll på vilket programmeringspråk sidan borde skrivas i. Kanske inte det gör någon större skillnad bara det är bra gjort?
Jag vill som sagt skapa en sida för språkinlärning och den behöver inte vara det minsta flashig med snygga animationer eller så utan den ska bara funka bra och vara lättnavigerad. Sidan ska vara interaktiv i den mån att användaren måste klara av vissa uppgifter för att ta sig framåt till svårare delar i språkinlärningen. Uppgifter som användare ska göra för att lära sig ett språk är bl.a att översätta meningar från modersmål till lärospråket, eleven får höra en mening i lärospråket och ska sedan stava meningen (och kunna välja uppspelningshastighet på ljudfilen), klicka rätt på bilder (om det står "tomato" så ska användare klicka på rätt bild för att komma vidare) o.s.v. Det ska vara som en typisk sida där man lär sig språk helt enkelt. Konceptet jag tänker mig liknar väl duolingo.com men min tjänst och deras kommer att skilja sig på några kritiska punkter och olika målgrupper om man säger så. Har självklart inte tänkt att bara kopiera Duolingos koncept utan sidorna kommer att vara olika. Sedan har väl de kopierat div. andra språksidor i skapandet av sin egen och så blir det väl med min språksida också (min språksida kommer såklart ha en egen touch).
Sidan måste vara utformad så att eleverna/användarnas framsteg sparas på en server (vet inte om det är svårt att ordna?)
Sammanfattat kan jag väl säga så att jag har konceptet uppskissat i huvudet men vet inte hur man skapar hemsidan. Hur får jag tag i en duktig programmerare? Är helt klart beredd att lägga ner pengar på min idé men har inte oändliga tillgångar så skapandet av hemsidan får ligga på max 100 000:-. Någon som vet vart jag borde vända mig? Hur jag går tillväga för att hitta nån? Är budgeten alldeles för liten eller borde jag klara mig bra på det? Är alltså inte särskilt duktig på programmering så vet inte hur lång tid nåt sånt här tar att skapa. Det jag vill ska skapas är alltså en mall där alla interaktiva delar funkar och så ska jag själv sedan lägga in språkmaterialet (användarens modersmål och lärospråket)
Någon som kan peka mig i rätt riktning?