"Batteriet urkopplad" HJÄLP! @Samsung galaxy s4

Permalänk

"Batteriet urkopplad" HJÄLP! @Samsung galaxy s4

Tjena alla! Köpte en Samsung s4 i somras och för ett tag sen så blev mitt batteri svullet. Det stod att jag hade tex 90% men sen kunde den helt plötsligt bara dö o då hade jag 0 % kvar. Köpte nytt batteri från batteriexperten o det funkar kanon ända tills man ska ladda mobilen, då kommer det upp en ruta "batteriet urkopplat" när man har laddaren i... vad kan vara felet? Vad ska jag göra? Kan man lämna in mobilen på service? (Köpte den på mediamarkt).

Tack på förhand!

Permalänk

Det borde du gjort från första början, alltså lämnat den på service. Så det är la bara att antingen åka till MM eller ringa dom.

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

Du borde ju haft garanti kvar? Varför köpte du nytt batteri? Är det ett orginalbatteri?

Permalänk
Medlem

Innan du lämnar i den så kolla att det inte bara är lite skräp inne i USB-kontakten, om det fastnar skräp som är lite elektrisk ledande där så kan det ge det såna här effekter.

Hjälper inte det så lämna in den, då är det hw-fel på USB-kontakten med tillhörande kretskort. Detta går iofs bra att byta själv, har gjort det två(?) gånger på min Galaxy S2 (billigt, ca 150 kr för reservdelen).

Permalänk
Medlem

Samsung byter väl ut svullna batterier gratis?

Edit: Leta på närmaste Samsung Servicecenter och åk dit och få ett nytt batteri (ta med det svullna givetvis).

Permalänk

Jo jag tänkte lämna in den men då kommer jag inte få den på säkert 14 dagar och jag ska åka till thailand imorgon o är borta i 3 veckor. Det var därför jag köpte ett nytt batteri för jag vill såklart ha med mig mobilen dit. Original original.. det är ett likadant och som passar telefonen. Men får testa göra rent annars lämna in den.. tack för snabba svar!

Permalänk
Medlem

Om du tar dig till ett servecenter så ska du (enligt vad jag hittade när jag googlade) inte behöva lämna in telefonen utan du får ett nytt batteri direkt över disk. Sen om det är något mer fel på telefonen så är det bara att förklara att du inte kan lämna ifrån dig den nu utan återkommer.

Och batterier som inte är original (piratbatterier passar givetvis också) kan ställa till med saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exesisten:

Jo jag tänkte lämna in den men då kommer jag inte få den på säkert 14 dagar och jag ska åka till thailand imorgon o är borta i 3 veckor. Det var därför jag köpte ett nytt batteri för jag vill såklart ha med mig mobilen dit. Original original.. det är ett likadant och som passar telefonen. Men får testa göra rent annars lämna in den.. tack för snabba svar!

Eller så tar du med dig telefonen och kan inte använda den på tre veckor och har fortfarande problemet när du kommer hem.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Är det original samsung eller ett "pirat"batteri?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boss302:

Är det original samsung eller ett "pirat"batteri?

Batteriexperten har bara pirat till S4 vad jag kan se.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Batteriexperten har bara pirat till S4 vad jag kan se.

Okej (sitter på jobbet med mobilen så jag orkade inte kolla själv)

@OP: Du känner ingen med en s4 så du kan testa med ett original?