Permalänk

Datorn stendöd just nu, startar ibland

En morgon för något över en månad sen startade min datorn helt plötsligt inte. Just då testade jag bara att ta ut strömkabeln och trycka på/hålla inne power knappen några gånger men inte ett liv i den (led på moderkortet lös).
Dagen därpå när jag kopplade in strömkabeln igen och tryckte igång den så tog det ca 10 sek från att jag tryckte på knappen till det att den startade. Så här höll den på i en vecka, tog lång tid på sig att starta, ibland inte alls men det gick efter många försök, ibland direkt.
Sedan testade jag att ta utströmkablarna på moderkortet från PSU och efter en stund satt i dem igen. Efter det så har den funkat bra, oftast startat direkt ibland tagit upp mot 10 sekunder.

Men nu är den som sagt helt död igen. Jag började igen med att dra ut kabeln/stänga av nätaggregatet etc etc en bra stund innan jag testade att ta ut en ramsticka (dessa köpte jag ett litet tag innan den först började krångla) och den startade direkt.
Då datorn stog en bit ifrån skrivbordet var jag tvungen att stänga av den för att byta vägguttag och kunna koppla i skärm och tangentbord igen. Men nu startar den inte alls.
Testade att byta den ramstickan som satt i mot den jag tog ut men hjälpte inte, testade med mina gamla stickor men det gick inte heller.

Jag har inget annat nätaggregat att testa med. Det är ett Corsair AX850W. Hur ska jag felsöka?